Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 04:00
Omdat ik een nieuwe laptop gekocht heb wil ik mijn oude laptop aan mijn vader geven. Het gaat om de pricewatch: Samsung R510 AS02. Ik zou deze graag willen upgraden door meer werkgeheugen te plaatsen. Op dit moment heeft de laptop 3GB werkgeheugen en door een geheugenmodule te vervangen door een grotere zou ik daar 4 of 6 GB kunnen krijgen.

Ook zou ik een SSD erin willen plaatsen. Is dit überhaupt wel mogelijk bij deze laptop en zo ja, kan dit door de huidige HDD of door de DVD-rom te vervangen? Mijn vader heeft niet zoveel bestanden dus een een SSD van 128 GB of eventueel 250 GB zal al meer dan voldoende zijn. Heeft iemand tips welke erin zou passen?

Ik zoek een?
SSD om laptop sneller te maken

Wat is je budget?
Rond de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je er een 32 bits bijsturingssysteem op hebt, is 3 GB RAM geheugen wellicht voldoende, maar het is natuurlijk maar de vraag welke programmas er op gedraaid worden.

Een SSD is wel mooi, neem dan een 250 GB exemplaar dat werkt wel zo lekker.
Welke SSD, het maakt niet veel uit maar de Crucials zijn een goede keuze.
Iets duurder is de Samsung 850 EVO (106 euro), net zo goed is de Crucial BX100 (89 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Reepje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:51:
Als je er een 32 bits bijsturingssysteem op hebt, is 3 GB RAM geheugen wellicht voldoende, maar het is natuurlijk maar de vraag welke programmas er op gedraaid worden.

Een SSD is wel mooi, neem dan een 250 GB exemplaar dat werkt wel zo lekker.
Welke SSD, het maakt niet veel uit maar de Crucials zijn een goede keuze.
Iets duurder is de Samsung 850 EVO (106 euro), net zo goed is de Crucial BX100 (89 euro).
Ok ik heb inderdaad een 32-bit dus dan is 3GB wel voldoende. Ik had er ooit een 64-bit opgegooid alleen werkte het niet zo lekker. Kwam misschien mede ook, omdat de drivers wat lastig te vinden waren.

Maar mijn HDD zou ik dus gewoon eruit kunnen halen een een SSD kunnen plaatsen? Aan de onderkant van de laptop zit een klep waar ik de HDD er uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als er zo een klepje is, helemaal makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Reepje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:01:
Als er zo een klepje is, helemaal makkelijk!
Zal hem morgen even openmaken en ernaar kijken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Meestal is de harddisk van een laptop wel te vervangen. Vaak via de onderkant onder een klep, via de zijkant of onder het toetsenbord.
Ik ken eigenlijk geen laptops waarbij het niet mogelijk is. Het is alleen soms iets meer werk om erbij te komen.

En verder idd, SSDtje, gewoon doen. Eventueel koop je een kant-en-klare installatieset. Dan krijg je er een USB adapter en een CD met clone software bij.
Dan kan je de HDD en SSD omwisselen, prikt de HDD aan de USB adapter en start de laptop met de CD. Die maakt dan een directe kopie van de HDD naar de SSD, eventueel met verkleinen van het bestandssysteem als de SSD kleiner is als de HDD.

Met eeen half uurtje ben je dan klaar en kan je zo weer verder werken onder dezelfde Windows installatie, met al je programma's en bestanden nog intact.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1