Even een snelle inleiding. Mijn Alienware x51 doet al een tijdje erg vervelend en heeft het nu bijna officieel begeven. Wordt dus tijd voor een nieuwe computer. Zat er aan te denken om nu een custom pc te namen, is ook weer een leuk project. Dit is dus wel mijn eerste keer, vandaar dat ik even om advies vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is wel wat boven aan staat. Ik speel voornamelijk Battlefield 4 en GTA 5. Graag wil ik deze spellen ook op max 60 fps kunnen opnemen. Hierbij komt ook nog photoshop en editing bij. Voor de rest zal mijn webbrowser en spotify altijd open staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000 lijkt me ruim dan genoeg. We betalen dit met zijn tweeën dus daar zitten we niet echt mee. Net er iets boven is dus niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn op stervende Alienware bevat alleen nog maar een 2TB HDD die het volgens mij nog goed doet. Ik heb ook nog twee beeldschermen staan die ik zal gebruiken. Voor de rest houd ik mijn muis maar daar houd ik het bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Misschien zie je het al, de moederbord staat nog niet op de lijst, daar staat mijn grote vraagteken bij. De muismat is eindelijk groot genoeg lijkt mij. Ik weet alleen nog niet zo veel van het toetsenbord. Ik ben dus opzoek naar een mechanische toetsenbord die er goed uit ziet maar niet al te prijzig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau maakt niet zo heel veel uit aangezien ik meestal een headset op heb. Voor de rest maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Ga je overklokken?
Ben ik wel van plan.
Zoals ik had gezegt, mijn grootste vraag ligt bij het moederbord. Ik even zitten rondneuzen tussen alle moederborden. Het lijkt allemaal het zelfde maar de prijs verschild dan weer heel erg. Snap er dus vrij weinig van. Ik heb dus een lijstje gemaakt van de moederborden die mij aanspraken vanwege de reviews en beoordelingen.
Nu is de ene weer duurder dan de andere, ik vraag me nu af of er nou wel een "beste" is. Ik kom er zelf alleen niet uit welke nou de beste is om te nemen voor wat ik wil bereiken in mijn pc.
Als er nog dingen zijn die aangepast kunnen worden hoor ik het graag
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is wel wat boven aan staat. Ik speel voornamelijk Battlefield 4 en GTA 5. Graag wil ik deze spellen ook op max 60 fps kunnen opnemen. Hierbij komt ook nog photoshop en editing bij. Voor de rest zal mijn webbrowser en spotify altijd open staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000 lijkt me ruim dan genoeg. We betalen dit met zijn tweeën dus daar zitten we niet echt mee. Net er iets boven is dus niet erg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn op stervende Alienware bevat alleen nog maar een 2TB HDD die het volgens mij nog goed doet. Ik heb ook nog twee beeldschermen staan die ik zal gebruiken. Voor de rest houd ik mijn muis maar daar houd ik het bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 348,30 | € 348,30 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,- | € 361,- |
| 1 | WD Purple WD20PURX, 2TB | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | Corsair Graphite 760T Arctic White | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 82,28 | € 82,28 |
| 1 | Corsair Hydro H110 | € 127,11 | € 127,11 |
| 5 | Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm | € 19,32 | € 96,60 |
| 1 | Ozone Strike Pro (Cherry MX Red) | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX Medium | € 10,90 | € 10,90 |
| 1 | G.Skill RipjawsZ F3-17000CL9Q-16GBZH | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | EVGA SuperNOVA 850 G2 | € 140,51 | € 140,51 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 102,- | € 102,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.752,55 | |
Misschien zie je het al, de moederbord staat nog niet op de lijst, daar staat mijn grote vraagteken bij. De muismat is eindelijk groot genoeg lijkt mij. Ik weet alleen nog niet zo veel van het toetsenbord. Ik ben dus opzoek naar een mechanische toetsenbord die er goed uit ziet maar niet al te prijzig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau maakt niet zo heel veel uit aangezien ik meestal een headset op heb. Voor de rest maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Ga je overklokken?
Ben ik wel van plan.
Zoals ik had gezegt, mijn grootste vraag ligt bij het moederbord. Ik even zitten rondneuzen tussen alle moederborden. Het lijkt allemaal het zelfde maar de prijs verschild dan weer heel erg. Snap er dus vrij weinig van. Ik heb dus een lijstje gemaakt van de moederborden die mij aanspraken vanwege de reviews en beoordelingen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 210,50 | € 210,50 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 198,25 | € 198,25 |
| 1 | Asus Z87-Deluxe/Quad | € 355,13 | € 355,13 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 9 ACK | € 298,49 | € 298,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.202,32 | |
Nu is de ene weer duurder dan de andere, ik vraag me nu af of er nou wel een "beste" is. Ik kom er zelf alleen niet uit welke nou de beste is om te nemen voor wat ik wil bereiken in mijn pc.
Als er nog dingen zijn die aangepast kunnen worden hoor ik het graag