Misschien wel een heel domme vraag....

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Als je Processor onverhoopt oververhit raakt kun je em dan weggooien of grijpt er een beveiliging in? of...hoe zit dat?

Kon het in de search en bij de FAQ niet vinden :)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een AMD kun je weg gooien.
Het kan zijn dat bij een intel een beveileging ingebouwd is (volgens mij wel maar weet ik niet zeker).
(Bij intel nog nooit uitgeprobeerd, bij AMD's wel ;( )

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Cr3ator

1 bar is geen bar

Als hij echt oververhit raakt is de kans groot dat je hem kan weggooien. Of er een sleutelhanger van kan maken! >:)
Zou het er niet op gokken...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ok! fijn om te weten. zal dus goed uitkijken! :)

Verwijderd

Er zit meestal wel software bij je moedrbord die de temp in de gaten houd en de boel dichtgooit bij een zelf in te stellen temperatuur (bij MSI in ieder geval wel), of het werkt dat weet ik niet, nooit zo ver laten komen ;)

mischien zit er ook wel zoiets in je bios ingebouwd??

Verwijderd

Intel's zijn beschermd tegen overhitting, dan sluiten ze zichzelf gewoon af zeg maar (correct me if i'm wrong)

AMD blijven idd gewoon doorfikken todat ze als een waar crematiefiguur transformeren tot een verbrand hoopje :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ja dat laatste had ik inderdaad ook gelezen. betekend dat nu dat de nieuwe AMD's ook zichzelf afsluiten (onderbreken)?

Verwijderd

Dit klinkt allemaal wel erg gevaarlijk hierzo :)
Maar als je een beetje met verstand overklokt (niet te grote stappen) zal hij niet kapot gaan. Je merkt dan namelijk eerst systeem crashes enzo.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:52 schreef Fuego het volgende:
Dit klinkt allemaal wel erg gevaarlijk hierzo :)
Maar als je een beetje met verstand overklokt (niet te grote stappen) zal hij niet kapot gaan. Je merkt dan namelijk eerst systeem crashes enzo.
Mja, maar system crashes hebben eigenlijk vaker te maken met zwakke RAM in geval van overklokking :)

Verwijderd

volgens mij zit er ook nog een optie voor in je bios (bij mij KT7) maar die heeft denk ik iedereen default uitstaan. En het feit dat de cpu bij een te hoge clocking niet meer wil posten zegt al genoeg over het uitvallen.
Zet maar eens een TB 850@1200, zeker weten dat die geen seconde lang aanstaat (met normale cooling dan :) )

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:57 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Mja, maar system crashes hebben eigenlijk vaker te maken met zwakke RAM in geval van overklokking :)
Niet bij multiplier overclocken. Toch? :?

Verwijderd

lijkt me ook niet nee

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:39 schreef kazz1980 het volgende:
Als je Processor onverhoopt oververhit raakt kun je em dan weggooien of grijpt er een beveiliging in? of...hoe zit dat?

Kon het in de search en bij de FAQ niet vinden :)
Hoe wil jou processor "onverhoopt oververhit" raken, dat gebeurt echt niet zomaar hoor. (gelukkig maar :) )

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

in je bios kan je een warning temperatuur instellen dan begint je pc speaker fucking hard te piepen als ie boven een ingestelde waarde komt.. en dan moet je um dus ff uitzetten :D wel zorgen dat het kabeltjes van je pc speaker op je mamabordje aangesloten zit :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
Precies, in de BIOS zou je wat kunnen doen, maar reken er niet op. Ik heb twee temp sensoren van mijn digidoc5 aan de onder-zijkant (vlak naast de core) zitten. Als die te warm worden dan gaat er een alarm af en schakelen er extrafans in. Niet 100% zekerheid, maar wel meer dan alleen de BIOS.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 18 juni 2001 12:22 schreef Spokkie het volgende:

[..]

Hoe wil jou processor "onverhoopt oververhit" raken, dat gebeurt echt niet zomaar hoor. (gelukkig maar :) )
Kan best hoor! Met een beetje brakke koeler (lees SuperOrb) die de boel niet helemaal koud weet te houden. Wordt het dan lekker warm weer en de zon schijnt op je ramen---> Binnentemperatuur flink omhoog, kasttemperatuur ook omhoog... Je CPU haalt dan (indien overklokt en 100%load) zonder moeite een graadje of 80 (hier gebeurd, gelukkig ging MBM piepen) Je zit dan nog maar 10 graden van de ellende af ongeveer!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
Nou, mijn AMD was ooit zo heet dat de koelpasta in de koeler is ingebrand. EN toch doettie het nog. Ze kunnen veel hebben, maarja, als je op de edge aan het tweaken ben, dan kun je er ook wel eens overheen. Ik dacht dat 80 90 graden de max was, maar dat moet je niet 24/7 doen :P
Pagina: 1