Toon posts:

Macbook Pro 8GB Werkgeheugen genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Binnenkort wil ik een Macbook Pro gaan kopen, nu ben ik d'r doormiddel van jullie snelle reacties achtergekomen dat je het werkgeheugen later niet kunt uitbreiden. Nu is mijn vraag heb je aan 8GB genoeg met osx als je de volgende taken wil uitvoeren:

- office pakket
- Internet / Spotify
- Torrenting
- lichtgewicht gamen / apps
- puzzelen en spelen met OS X Server
- Eventueel VM's van tijd op tijd

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:38
Eigenlijk op het moment dat je met VMs gaat spelen word 8GB al erg krap in mijn ervaring. Ik heb 16GB in mijn MacBook zitten en zou willen dat ik er 32GB in kan zetten. Alle andere dingen zouden makkelijk moeten kunnen met 8GB, dus de vraag is hoeveel je met VMs gaat werken. Als dit meer is dan "weinig" dan zou ik voor de 16GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:25:
Eigenlijk op het moment dat je met VMs gaat spelen word 8GB al erg krap in mijn ervaring. Ik heb 16GB in mijn MacBook zitten en zou willen dat ik er 32GB in kan zetten. Alle andere dingen zouden makkelijk moeten kunnen met 8GB, dus de vraag is hoeveel je met VMs gaat werken. Als dit meer is dan "weinig" dan zou ik voor de 16GB gaan.
Ik zal waarschijnlijk soms veel soms weinig verschillend per kwartaal gaan werken met vm's dit ivm mijn opleiding, waarvoor ik ook met vm's moet werken. Ga d'r van uit niet erg veel. Aangezien we eigen servers krijgen van school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ kijk daar 'ns rond.

Zet anders de systeemvereisten van de verschillende pakketten naast elkaar en kijk of je met 8GB uit de voeten kan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.