Hi all,
Er is iets raars aan de hand met mijn normale PC. Het ding start in het geheel niet meer op vandaag, terwijl ik vorige week nog gewoon League of Legends heb kunnen spelen en het ding normaal heb uitgezet. Zodra ik op de aanknop druk gebeurd er totaal niets meer. De power LED op het moederbord zelf brand echter wel zodra ik de stekker in het stopcontact doe.
Allereerst een overzichtje van de PC:
Hier mist een LG DVD brander/Blu-ray speler, maar dat is even minder interessant. Wat ik al geprobeerd heb:
Blikseminslag zou theoretisch kunnen, maar ik vind het raar dat enkel deze PC er dan last van heeft, verder heb ik hier ook niets over gehoord van buren en doet al mijn apparatuur het verder nog.
Heeft er iemand nog een brilliant idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Minder briljante ideeën zijn trouwens ook welkom
UPDATE: Ok, toch even geprobeerd met de andere CPU (een G1610) en ander RAM (no-name DDR3 8GB reepjes) zonder enig succes. Ik denk dat het een veilige conclusie is dat het probleem in mijn moederbord zit? En zo ja, wat is een goed vervangend moederbord? Ik zie eigenlijk enkel nog Sandy Bridge moederborden en geen Ivy Bridge borden meer in de pricewatch
Er is iets raars aan de hand met mijn normale PC. Het ding start in het geheel niet meer op vandaag, terwijl ik vorige week nog gewoon League of Legends heb kunnen spelen en het ding normaal heb uitgezet. Zodra ik op de aanknop druk gebeurd er totaal niets meer. De power LED op het moederbord zelf brand echter wel zodra ik de stekker in het stopcontact doe.
Allereerst een overzichtje van de PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1265LV2 Boxed | € 434,39 | € 434,39 |
| 1 | Intel DH77DF (boxed) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X | € 379,95 | € 379,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | GeIL Enhance Corsa GEC38GB1600C9DC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Super Flower Golden Green SF-450P14XE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel 320 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 956,19 | |
Hier mist een LG DVD brander/Blu-ray speler, maar dat is even minder interessant. Wat ik al geprobeerd heb:
- Zonder GPU (Sapphire R290X) booten => niets
- Zonder SATA devices booten => niets
- Reset knop aansluiten als power => niets
- Zonder RAM booten => niets
- Met 1 v.d. 2 RAM reepjes booten => niets
- Proberen te starten met schroevendraaier ipv power button => niets
- Voeding starten met paperclip => POWER! (dus voeding e.d. werkt nog)
- Zonder fans starten => niets
- BIOS reset => niets
- koptelefoon aangesloten op bakpannen => niets
Blikseminslag zou theoretisch kunnen, maar ik vind het raar dat enkel deze PC er dan last van heeft, verder heb ik hier ook niets over gehoord van buren en doet al mijn apparatuur het verder nog.
Heeft er iemand nog een brilliant idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Minder briljante ideeën zijn trouwens ook welkom
UPDATE: Ok, toch even geprobeerd met de andere CPU (een G1610) en ander RAM (no-name DDR3 8GB reepjes) zonder enig succes. Ik denk dat het een veilige conclusie is dat het probleem in mijn moederbord zit? En zo ja, wat is een goed vervangend moederbord? Ik zie eigenlijk enkel nog Sandy Bridge moederborden en geen Ivy Bridge borden meer in de pricewatch
[ Voor 5% gewijzigd door Xudonax op 07-07-2015 21:07 ]