Sites willen niet openen na overstap glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik Telfort glasvezel en twee sites willen constant niet laden. Ik kan alle sites openen, behalve die twee. Ik heb alle browsers geprobeerd op de pc, tablet en smartphone maar de sites willen het niet doen, terwijl hij op met mijn vorige internetabonnement, van UPC, gewoon wilde openen. Ik begin te denken dat het aan de glasvezelinternet ligt want vrienden van mij kunnen de sites wel prima openen, het ligt dus ook niet aan die sites. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Probeer op elke client eens een andere DNS dan die van Telfort (die staat in je router vandaar overal zelfde probleem):

Google DNS 8.8.8.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Crusader

Arc Nature

Het zou helpen als je de foutmelding die je krijgt hier kunt delen.
Wat geeft "ping <website die niet werkt>" voor antwoord terug?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:12:
Het zou helpen als je de foutmelding die je krijgt hier kunt delen.
Wat geeft "ping <website die niet werkt>" voor antwoord terug?
Niets 9 van de 10 keer? (Gokje)

Ik ben eerder benieuwd naar "nslookup <website die niet werkt>". en "tracert <website die niet werkt>".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Met pingen test je net zo goed of iets resolved. Als google.com niet resolved met ping weet je genoeg. Wat heb je dan in vredesnaam aan een nslookup of een traceroute..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ping laat inderdaad zien of er "een" reply terugkomt op je DNS request. Dat klopt. Maar aan een nslookup kun je meteen zien welke nameserver reageert en of dat toevallig een forwarder is op je router.

Ik weet niet wat de huidige status is, maar toen ik nog glasvezelklant was waren er zo nu en dan weleens vreemde problemen in de routing. Dat kun je meestal vrij makkelijk zien door een paar tracerts naast elkaar te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Command prompt
ipconfig /flushdns

Edit: Het zijn ondertussen twee topics waar je je probleem meldt.. Verwijderd in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1"

[ Voor 69% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-07-2015 20:51 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook een optie kunnen zijn, al vind ik het dan wel vreemd dat zowel de smartphone, tablet als de PC een verkeerd adres in cache hebben. Dan zou ik eerder denken aan een DNS server "dichtbij", die een verkeerd adres in zijn cache heeft en daarmee het juiste adres in het cache van de devices van TS heeft overschreven. Maar met de huidige TTL's van DNS records (ze verlopen steeds sneller), zou het probleem dan snel vanzelf opgelost moeten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dus andere dns server testen. Google, comodo, heb je gelijk antimalware, of opendns bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Niets 9 van de 10 keer? (Gokje)

Ik ben eerder benieuwd naar "nslookup <website die niet werkt>". en "tracert <website die niet werkt>".
Ping geeft altijd een antwoord (host not found, time out, etc.). Ik wil niet weten wat de response tijd is, maar of het adres uberhaupt resolved kan worden. Dan is ping de snelste manier om uit het antwoord af te leiden.

edit: Wat Vinzz zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 06-07-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt je 4 karakters en levert je veel minder informatie. Wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 05:54:
Scheelt je 4 karakters en levert je veel minder informatie. Wat jij wil.
Ik doe altijd eerst een ping om te kijken of resolven werkt. Dat gaat prima met ping.
De stappen daarna zien we dan wel weer. Dat is wat ik wil inderdaad.

Pagina: 1