Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een Samsung Galaxy S2 en loopt tegen een vaag geheugenprobleem aan met dit toestel. Ze kan apps niet meer updaten, omdat er onvoldoende opslagruimte zou zijn. Nu ben ik geen android gebruiker, maar zover ik kan nagaan is er ruimschoots voldoende.

Home knop ingedrukt houden en dan op icoontje links onder:
Tabblad RAM:
  • 738 MB / 826 MB
Tabblad Opslag:
  • Systeemopslag 1,77 GB / 1,97 GB.
  • USB-opslag: 1,73 GB / 11,50 GB.
Bij Instellingen onder Opslag - Apparaatgeheugen
  • Totale ruimte: 1,97 GB
  • Apps: 0,90 GB
  • Beschikbare ruimte: 202 MB
Bij Instellingen onder Opslag - USB-opslag
  • Totale ruimte: 11,50 GB
  • Apps: 575 MB
  • Foto's, video's: 0,88 GB
  • Audio: 384 KB
  • Downloads: 69,84 MB
  • Diverse bestanden: 136 MB
  • Beschikbare ruimte: 9,78 GB
Als ik vervolgens probeer apps te verplaatsen naar SD kaart, krijg ik bij iedere app die deze mogelijkheid biedt de melding: "Kan app niet verplaatsen. Onvoldoende opslagruimte"

Interpreteer ik de cijfers hierboven soms niet correct? Want dit ziet er toch uit als ruimschoots voldoende opslagcapaciteit? Het feit dat ik de apps ook niet verplaatst krijg, roept bij mij de vraag op of er niet iets anders mis is. Tips van harte welkom!

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bekend probleem helaas. De S2 heeft een partitie voor apps van 1.97GB, als daar minder dan 200-300 MB vrij is, kun je al geen apps meer updaten...
Als ik vervolgens probeer apps te verplaatsen naar SD kaart, krijg ik bij iedere app die deze mogelijkheid biedt de melding: "Kan app niet verplaatsen. Onvoldoende opslagruimte"
Dat is echter wel vreemd, zou gewoon moeten kunnen. Alhoewel, heeft die S2 een aparte SD-kaart erin zitten of verwijs je daarmee naar de rest van de rest van het ingebakken flash geheugen??

[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 06-07-2015 19:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 12:04

TRaSH

koffie ?

ik had op me S2 zo een 30-40 apps lopen nooit problemen met ruimte gebrek eigenlijk,
maar zorgde wel dat me foto's/mp3's op me usb opslag kwam.
wat ook kan helpen is je telefoon rooten en dan apps verwijderen die je toch niet gebruikt.
wil je niet rooten kan je ook de facebook app verwijderen die neemt laatste tijd steeds meer ruimte in met hun zowat dagelijkse updates.
na de upgrade kan je evt facebook terug zetten.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

30-40 kleine apps zeker? :P

6 Angry Birds Games + Bad Piggies en wat kleine(re) apps en je zit al zo boven de 1GB, dat leverde op mijn S2 ook problemen op mbt opslag en het niet kunnen updaten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Raven schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:25:
Bekend probleem helaas. De S2 heeft een partitie voor apps van 1.97GB, als daar minder dan 200-300 MB vrij is, kun je al geen apps meer updaten...

[...]
Dat is echter wel vreemd, zou gewoon moeten kunnen. Alhoewel, heeft die S2 een aparte SD-kaart erin zitten of verwijs je daarmee naar de rest van de rest van het ingebakken flash geheugen??
Net het toestel uit elkaar gehaald en er zit geen SD kaart in. Dus dat verklaart dan ook wel waarom het niet lukt om de apps daarheen te verplaatsen.

Maar als ik het nu goed begrijp, heeft dit toestel dus iets van 16 GB geheugen, waarvan nog geen 2 GB door apps gebruikt kan worden??

Stel ik zou het toestel rooten, heb je dan wel het volledige intern geheugen beschikbaar voor apps? Of blijf ik dan tegen de huidige limiet aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Precies. Dat is bij recentere smartphones volgens mij opgelost, maar bij oudere heb je dat probleem helaas.

Er valt overigens wel wat aan te doen, zwerven een paar howto's op het web, o.a. http://techotv.com/samsun...rage-apps-space-tutorial/ Daarmee wijs je wat meer flash toe aan apps, maar heb je minder ruimte voor andere files.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 22:56
Ik heb tot vorige maand een S2 gebruikt (ruim drie jaar) en nu een S5. Op een gegeven moment kon ik ook geen apps meer updaten. Ik had wel een SD kaart en heb alle apps die ik kon verplaatsen naar de sd kaart heb ik verplaatst, maar ook dat was op een gegeven moment niet genoeg.

Ik heb toen ergens in april nog een complete reset gedaan (telefoongeheugen ook gewiped) waarna ik alle apps die ik voorheen niet kon updaten ineens wél kon updaten met nog 1GB vrij! Met andere woorden: opnieuw installeren gaat gegarandeerd werken. Maak wel een goede backup.

M'n S2 was blijkbaar erg vervuild of Android installeert deels update op update. Ik was echt verbaasd dat ik zoveel ruimte overhad na installatie van al mijn apps.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Dank voor de opheldering. Ik ga nu eerst maar eens onderzoeken hoe we een goede backup kunnen maken van haar telefoon (wil niet degene zijn die haar foto's kwijt raakt ;)) en dan opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 22:56
Sowieso een sd kaart erin.
Alle foto's en video's verplaatsen.
Hele WhatsApp map kopiëren (eerst nog in WhatsApp een backup maken).
Spraakberichten opgenomen met de voicerecorder overzetten.
Contacten synchroniseren met Google.
Notities mailen/overzetten
Wellicht playlists overzetten.
In feite even elke map op het telefoongeheugen checken of er iets in staat wat belangrijk is om op je sd kaart te zetten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
een snelle maar tijdelijke oplossing is;
telefoon - toetsenbord
*#9900#
delete dumpstate/logcat

naar van loop van tijd loopt het geheugen weer vol.

rvl

Pagina: 1