Toon posts:

Gaming desktop (bbg maart) - andere case & monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben al een tijdje opzoek naar een leuke desktop om op te gamen. Ik ben van plan games zoals cs go, h1z1 en stronghold crusaders 2 (dus vooral schiet- en strategie spellen). Ik hoop een pc met alle randapparatuur erbij voor ongeveer 1000 euro te vinden. Het liefst een desktop die redelijk stil is.

Mijn oog viel op de bbg maart:
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Ik zag echter redelijk wat klachten over dat deze behuizing geen verwisselbare stof filters heeft en dat hij het geluid niet echt goed binnenhoud, ik vroeg me dus af of iemand een betere behuizing weet in deze prijs categorie waar deze build in past.

pricewatch: Raijintek Arcadia White
Dit was mijn eigen keuze maar kan er geen mooie review bij vinden maar alles past (denk ik) wel.

Voor de randapparatuur en windows had ik dit in gedachten.
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod

pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset

pricewatch: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo

pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

Nu vroeg ik mij af of er in de prijsklasse van mijn monitor een betere te krijgen of is deze toch wel het beste is?

Ps: ik wil alles behalve de monitor op sicomputers.nl bestellen dus er komt nog 30 euro voor assemblage (ben ik niet van plan zelf te doen) bij en 10 euro voor een automatisch bios update (laat ik ook liever aan een meer ervaren iemand over).

Alvast bedankt :).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 18:16 ]

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 00:40
Ga naar wenslijst. Selecteer "genereer RML code". Selecteer en copy code naar clipboard.
En paste in je forumbericht. Ik ben ook bezig met een nieuw systeem..Mijn budget is ongeveer hetzelfde.
En ik ga ook niet over één nacht ijs :-) Anderszijds ben ik ook maar een beginneling.
De kast heb ik voorlopig hetzelfde gehouden. In plaats van de MX100 heb ik de BX100 SSD gekozen. goedkoper en beter leverbaar heb ik begrepen. Ik denk aan een ander moederboard..vanwege 4 geheugenslots..en wat meer aansluitmogelijkheden.
De kast heeft 3 USB aanluitmogelijkheden (2 x USB 2.0 en 1 X USB) aan de voorkant. Dit vind ik wel prettig. Verder lijkt men wel enthousiast over de kast.(prijs/prestatie). Maar ik ben een beginner...
Ik praat alleen anderen na :-) Als er een kast is die dezelfde mogelijkheden heeft als de Cooler Master N300 (KKN1, closed) maar beter qua geluidwering en met gelijkwaardige kabelmanagemet of beter...en voor niet teveel meer...dan ben ik ook geintresseerd.

[ Voor 78% gewijzigd door demonk op 06-07-2015 23:38 ]

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Voor €30 kan je ook geen geweldige kwaliteit met heel veel mogelijkheden verwachten van een behuizing.
Voor de prijs is de cm n300 een mooie kast.
Wil je geluidsdemping, stoffilters etc erin hebben dan zot je al snel boven de €70 voor de behuizing.

Als monitor is pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart een erg goede optie.
Ik heb deze zelf ook, en bem er zeer tevreden over.
Deze heeft een amva paneel t.o.v. de tn paneel in de gekozen monitor.
Tn is erg achterhaald tegenwoordig.
Voor een duidelijke uitleg over de verschillen van de verschillende panelen moet je even hier op de forums kijken, zijn meerdere topics over te vinden.

Wat betreft toetsenbord en muis.
Dit is vooral persoonlijke smaak, hoe doe typt, aanvoelt. In je hand ligt etc.
Dus hier is moeilijk goed advies over te vinden.

Verder ziet je lijstje er wel al goed uit.
Als moederbord zou je naar deze kunnen kijken.
pricewatch: ASRock B85 Pro4
Net iets uitgebreider, 4 ram slots, meer pcie sloten etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Brandonvds op 07-07-2015 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brandonvds schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:37:
Voor €30 kan je ook geen geweldige kwaliteit met heel veel mogelijkheden verwachten van een behuizing.
Voor de prijs is de cm n300 een mooie kast.
Wil je geluidsdemping, stoffilters etc erin hebben dan zot je al snel boven de €70 voor de behuizing.

Als monitor is pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart een erg goede optie.
Ik heb deze zelf ook, en bem er zeer tevreden over.
Deze heeft een amva paneel t.o.v. de tn paneel in de gekozen monitor.
Tn is erg achterhaald tegenwoordig.
Voor een duidelijke uitleg over de ver

Verder ziet je lijstje er wel al goed uit.
Als moederbord zou je naar deze kunnen kijken.
pricewatch: ASRock B85 Pro4
Net iets uitgebreider, 4 ram slots, meer pcie sloten etc.
Het scherm en het moederbord zal ik zeker overwegen, nog een vraagje: is er een makkelijke manier om te checken of je build in een bepaalde behuizing past?

Ik ben even rond de €70 gaan kijken en vond dit
pricewatch: BitFenix Raider
Ben er zelf echter niet zeker van of alles hier in past.

Verwijderd

Topicstarter
demonk schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:27:
De kast heb ik voorlopig hetzelfde gehouden. In plaats van de MX100 heb ik de BX100 SSD gekozen. goedkoper en beter leverbaar heb ik begrepen.
Inderdaad wel een redelijk prijsverschil al lijken de verschillen niet al te groot tussen de twee.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Bij de meeste behuizingen in de pricewatch staan de specificaties wat er maximaal in past.
Atx/uAtx formaat, dus het moederbord past er in.
Ik zie dat toevallig deze behuizing die informatie mist.

Volgens hwi is de maximum gpu lengte 270mm en als je de hdd cage eruit haalt 378mm
De gekozen kaart heeft een lengte van 262mm dus deze past er ook in.
De maximum cpu koeler hoogte is 150mm.

Ik vind zelf deze behuizing erg mooi.
http://tweakers.net/product/411237/nzxt-s340/
De looks moet je van houden, met strak uiterlijk en grote window.
Veel ruimte voor cable management, maar mist wel een cd-rom bay.
Voor de meeste tweakers is dit ook niet nodig (bootable windows usb voor installatie) maar voor de minder ervaren kan dit toch wel wat moeilijker zijn.
Heb hem zelf een paar dagen gehad en was er zeer tevreden over.
Vanwege beperkte waterkoeling mogelijkheden heb ik hem weer ingeruild, maar dit zal voor jou niet het geval zijn denk ik.

Tussen de 2 ssd's mx100 en bx100 is het grootste verschil de power loss bescherming.
Als het in je budget past zou ik de mx100 of mx200 nemen.

*dubbel posten (meerdere reacties onder elkaar) word niet zo erg gewaardeerd.
Liever meerdere reacties/quotes in 1 post plaatsen.
En als je wat wilt toevoegen, terwijl jij als laatste hebt gereageerd kan je je reactie wijzigen.
Dit leest wat fijner.
En graag je pc nog even in een overzichtelijk lijstje posten, dit is makkelijker om de totaal prijs en overgebleven budget te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Brandonvds op 07-07-2015 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brandonvds schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:37:
Bij de meeste behuizingen in de pricewatch staan de specificaties wat er maximaal in past.
Atx/uAtx formaat, dus het moederbord past er in.
Ik zie dat toevallig deze behuizing die informatie mist.

Volgens hwi is de maximum gpu lengte 270mm en als je de hdd cage eruit haalt 378mm
De gekozen kaart heeft een lengte van 262mm dus deze past er ook in.
De maximum cpu koeler hoogte is 150mm.

Ik vind zelf deze behuizing erg mooi.
http://tweakers.net/product/411237/nzxt-s340/
De looks moet je van houden, met strak uiterlijk en grote window.
Veel ruimte voor cable management, maar mist wel een cd-rom bay.
Voor de meeste tweakers is dit ook niet nodig (bootable windows usb voor installatie) maar voor de minder ervaren kan dit toch wel wat moeilijker zijn.
Heb hem zelf een paar dagen gehad en was er zeer tevreden over.
Vanwege beperkte waterkoeling mogelijkheden heb ik hem weer ingeruild, maar dit zal voor jou niet het geval zijn denk ik.

Tussen de 2 ssd's mx100 en bx100 is het grootste verschil de power loss bescherming.
Als het in je budget past zou ik de mx100 of mx200 nemen.

*dubbel posten (meerdere reacties onder elkaar) word niet zo erg gewaardeerd.
Liever meerdere reacties/quotes in 1 post plaatsen.
En als je wat wilt toevoegen, terwijl jij als laatste hebt gereageerd kan je je reactie wijzigen.
Dit leest wat fijner.
En graag je pc nog even in een overzichtelijk lijstje posten, dit is makkelijker om de totaal prijs en overgebleven budget te zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,60€ 180,60
1ASRock B85 Pro4€ 67,51€ 67,51
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 189,90€ 189,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1BenQ GW2265HM Zwart€ 119,-€ 119,-
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,41€ 25,41
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,68€ 104,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 912,46

Dus de power loss bescherming maakt wel een groot verschil? Zag het zelf al staan maar leek mij niet echt heel belangrijk.

Ps: het lijstje is exclusief de 30 euro voor assemblage, 10 euro voor bios update, windows en de prijzen op sicomputers kunnen wat verschillen.

Dit is wss de behuizing die ik erbij wil nemen:
pricewatch: Sharkoon BD28 Zwart

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gister de monitor in huis gekregen, pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart
Hier zit echter een cd rom waarop staat: user manual, drivers en acrobat reader.

Ik heb mijn desktop zelf ook al besteld en daar zit geen optical drive/cd speler bij, ik vroeg me af of iemand weet of wat er op de cd rom staat van belang is? Zo ja, is er een andere manier om dit bv. te downloaden?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Drivers zijn natuurlijk altijd te downloaden, als het al nodig is. Geen zorgen :).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:41:
Drivers zijn natuurlijk altijd te downloaden, als het al nodig is. Geen zorgen :).
Gelukkig, dankjewel voor het snelle antwoord :).
Pagina: 1