Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Goedemiddag,

Na vandaag mijn computer van binnen stof vrij te hebben gemaakt doet mijn pc het niet. De melding die mij word gegeven is als volgt: "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key".

Nu zou ik zeggen, simpel; dat is de boot order goed zetten zodat de juiste harde schijf wordt gepakt. Ik heb er namelijk 2. Vreemd genoeg was dit al het geval en kreeg ik weer dezelfde melding.

Het BIOS/UEFI herkend mijn SSD(waar Windows 8.1 op draait) dus wel en ziet ook de naam erbij: CRUCIAL MX100 256GB. Mijn moederbord is een G1 Sniper B5. Voor het ontstoffen werkte dit alles dus nog prima.

Nu heb ik de SSD er even uitgehaald en aan mijn laptop gehangen. Deze laadt netjes en ik zie erop een Windows, Program Files en Program Files(x86) folder etc. De SSD zat in mijn PC uiteraard vast met een kabeltje voor de stroom en een voor de data overdracht. Anders zou hij natuurlijk ook nooit die naam kunnen laten zien.

Op internet kan ik enkel zien dat personen de boot order aanpassen, om het vervolgens te laten slagen. Dit lijkt hier echter niet aan de orde.

Heeft iemand andere suggesties? Wanneer er afbeeldingen van de binnenkant PC of het BIOS/UEFI nodig zijn hoor ik het graag.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan toch dat er een kabeltje los is gegaan. Heb je de SSD weer terug gehangen en da kabels aan beide kanten gecontroleerd?

Misschien is op magische wijze de bios gereset op IDE ipv AHCI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ja, aan beide kanten gecontroleerd en anders zou hij mijn SSD toch totaal niet moeten herkennen? Verder staat hij op AHCI ingesteld.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:10
Staat er bij boot options ook iets als boot manager? Ik had dit laatst ook en toen had ik boot manager geselecteerd deed ie het wel. Maar vond het erg vreemd omdat hij de ssd gewoon zou moeten pakken. Boot manager windows 8 staat er als het goed is :).

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Ik kan hier niet echt een ´boot manager´ vinden, enkel de prioriteit van schijf kan ik instellen, maar die staat al op de juiste. Zou mijn Windows installatie corrupt kunnen zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat kan je nagaan door de Windows installatie medium aan te booten en kiezen voor de optie repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Met dezelfde SSD en Mobo heb ik bijna hetzelfde probleem wel eens, dit is dan soms (raar genoeg) opgelost door even te rebooten. Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Het vreemde is dat hij een usb installatie medium dan weer niet herkend. Op volgende manier gemaakt: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Ik heb al meerdere malen de pc ge-reboot, echter heeft dit niets geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dus boot van usb werkt niet,
boot van sata lukt niet...

Zou er dan wat op het moederbord kapot gegaan zijn?

Om uit te sluiten dat je de usb verkeerd hebt gemaakt, probeer dat ding ook op een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Goed idee, dat ga ik nu eerst op een andere pc proberen.

Edit:
USB media installatie werkt. Echter bij herstel nu het volgende probleem "Het station waarop Windows is geinstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer."

[ Voor 63% gewijzigd door mobstaa op 06-07-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-07 12:04
Probeer eens de oplossing dat hier word aangegeven.
Pagina: 1