Toon posts:

1 vs 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views

Verwijderd

Topicstarter
sorry als dit al eens gevraagd is ik ben niet een expert weet alleen de basis van een pc bouwen en lees hier en daar wel eens wat maar vroeg me af wat de grote verschillen zijn tussen 1 en 2 videokaarten wat ik hiermee voornamelijk bedoel is het beter te investeren in 1 high end kaart of 2 medium range kaarten ?

Mijn doel met het nieuwe systeem wat ik wil bouwen is gamen op hoge settings

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-12 09:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hoewel je OP erg karig is en die vraag inderdaad al vaker dan 1 keer gevraagd is:
Het is over het algemeen beter om 1 High end kaart te halen ipv 2 Medium end.
-Scheelt stroom
-Warmte
-Geklooi met drivers
-SLI/CFX werkt leuk in sommige games, maar in de meeste krijg je echt geen verdubbeling van je FPS, dan mag je met 40% tevreden zijn.

Welke games, welke resolutie, hoge = ultra of hoog = 1 na hoogste settings?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:18

Esumontere

Floep, banaan.

Wauw, dit is wel een heel karige openingspost inderdaad. Zoals Kuusj al aangeeft is het inderdaad meestal niet aan te raden om 2 medium kaarten in CFx/SLI te zetten, omdat ze het gewoon niet halen bij de prestaties van 1 high-end kaart. Dat in combinatie met slechte driverprofielen, meer hitte, hoger verbruik, etc. kan je beter een losse kaart pakken.

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:44
Altijd voor één high-end kaart gaan in plaats van twee mid-range kaarten. Ik raad SLi/Crossfire alleen aan als je al een topmodel hebt en de enige manier om nog meer performance te krijgen is door een tweede kaart erbij te zetten.

Scaling is vaak ook niet 100% maar ligt erg aan de game. De ene game kan je goed 80% halen terwijl je bij de andere game misschien maar 40% haalt. SLI is imo alleen aan te raden met twee top kaarten. Bijvoorbeeld twee 980Ti's of twee Fury X.

Moet hier ook bij zeggen dat AMD kaarten vanaf de 200 serie (dacht ik) wel beter scalen dan SLI. AMD gebruikt een nieuwe techniek (XDMA) welke de scaling een stuk verbeterd.

Het nadeel van AMD is wel dat Crossfire support voor nieuwe games vaak lang op zich laat wachten. Bij Nvidia is het meestal op de launch van een game wel beschikbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door bjorntju op 06-07-2015 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alright bedankt voor de snelle reacties 1 high end card klinkt een stuk beter.

Mijn budget voor mijn nieuwe pc is rond de 2000 + -

Is er een specifieke videokaart die uitspringt in prijs/kwaliteit verhouding?

ik denk rond de 4 a 500 euro voor me videokaart te spenderen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste astonios,
Welkom op Tweakers. Zoals je al aan de reacties van je medeforumgenoten kan merken, ligt het niveau hier wellicht wat hoger dan je verwacht had. We gaan er hier altijd vanuit dat mensen vòòr het openen van een topic voldoende op zoek gaan naar het antwoord op hun vraag.

Ook verwachten we een duidelijker verhaal dan je huidige topicstart. Ik mis bijvoorbeeld de resolutie en instellingen waar je op wil gaan gamen, welke games het om draait, hoe lang je er mee wil gaan doen etc. etc. Hoewel de antwoorden meestal simpel zijn, is het formuleren van de vraag vaak juist lastig. Meer dan eens ontbreken er zaken waardoor er geen eenduidig antwoord kan worden gegeven.

Aangezien het nu richting aankoopadvies gaat, graag aandacht voor Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Aangezien je op zoek bent naar een hele pc lijkt mij Desktop Aankoopadvies de meest geschikte plek. Lees daar eerst DAA beleid door, zodat je meteen alle gevraagde informatie op een rijtje hebt en het een nuttig topic kan worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.