Windows 7 upgrade naar 64bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Beste Tweakers,

Met oog op de aanstaande release van windows 8, ben ik van plan om mijn huidige pc (i7-920 + 4GB) een kleine upgrade te geven (SSD + 8GB RAM).

Nu draai ik momenteel nog de 32bits versie van windos 7, en wil daarom upgraden naar 64bits. Na wat zoek werk op google ben ik erachter gekomen dat ik hiervoor de 64bits installatie bestanden nodig heb (duh).

Nu is mijn vraag of mijn 32bits licentie ook geldig is voor 64bits? Aangezien ik al de 32bits versie heb, en windows 8 gratis is, lijkt mij het overdreven om ook nog te betalen voor de 64bits versie.

Een simple zoekopdracht op google levert tegenstrijdige antwoorden op, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44

DarkSide

theres no place like ::1

Ehh. sinds wanneer is windows 8 gratis?
Windows 10 kan je, mits je voldoet aan de juiste voorwaarde, gratis updaten vanaf een win7 of win8 licentie.

Verder kun je niet upgraden van 32bits naar 64bits (ookal heb je de installatie bestanden).
Je zult hiervoor alijd een clean install moeten doen.

Gelukkig is je key niet "bits aware" Dus je licentie is gewoon geldig voor zowel een 32bits of een 64 bits installatie

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
DarkSide schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:32:
Ehh. sinds wanneer is windows 8 gratis?
Excuses, bedoelde ook Windows 10, niet 8.
DarkSide schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:32:
Verder kun je niet upgraden van 32bits naar 64bits (ookal heb je de installatie bestanden).
Je zult hiervoor alijd een clean install moeten doen.

Gelukkig is je key niet "bits aware" Dus je licentie is gewoon geldig voor zowel een 32bits of een 64 bits installatie
Kijk dat is fijn om te horen. Aangezien de SSD de bootdrive wordt, was een clean install toch al de bedoeling. Nu moet ik alleen nog aan die 64bits bestanden zien te komen.

Bedankt voor de snelle en heldere uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Meestal kun je wel kiezen vanaf het installatie media.
Maar als dat niet zo is. Zul je even goed moeten zoeken. Volgens mij biedt MS zelf geen rechtstreekse schone ISO meer aan voor windows 7 (nog wel voor 8).
Dus moet je goed kijken naar de source of die betrouwbaar is en je niet gratis wat exratjes krijgt.

Je kunt ook gewoon even wachten. Dan deze versie van windows 7 upgraden naar windows 10.
En dan een clean install doen van windows 10.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
DarkSide schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:54:
Je kunt ook gewoon even wachten. Dan deze versie van windows 7 upgraden naar windows 10.
En dan een clean install doen van windows 10.
Dat zou natuurlijk de makkelijkste optie zijn, maar blijf ik dan niet vasthangen aan 32bits? Ik neem aan dat ik de 32bits versie van win10 krijg voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja klopt. Dan krijg je 32bits windows 10 versie.
Maar ik neem aan dat de 64bits ISO van windows 10 gewoon te downloaden wordt bij MS zelf (waarschijnlijk met de media creation tool net als windows 8). En dan kan je gewoon de 64 bits versie kiezen.
En dan clean install doen.

Heb nergens gelezen dat dit niet zou kunnen/mogen.

Pagina: 1