Maar monofasig? Standaard 220V is toch 2-fasig he? En 380 meestal toch 3-fasig?
Hoe kom'k dan aan die mono?
Iemand een idee?
Hoe kom'k dan aan die mono?
Iemand een idee?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
toevallig geen verduidelijkend tekeningetje?Op maandag 18 juni 2001 11:47 schreef Ortep het volgende:
Nee, 220 V is een van de fases van de 3-fasige 380. Die staan in een hoek van 120 graden op elkaar in een stervorm. De nul in het midden.
Verwijderd
Ster/driehoeks schakelingen zijn leukOp maandag 18 juni 2001 11:54 schreef the12be het volgende:
heb je het nu niet over een 3 fasen motor.
een generator heeft toch nooit een nul, want is toch altijd driehoek.?
Tekenen in ascii is lastig, denk maar aan een Mercedes ster (Van de auto dus) Dat zijn de drie fasen. Je kan dan spanning afnemen tussen het middelpunt en een van de punten. Of tussen de punten onderling.Op maandag 18 juni 2001 11:54 schreef poohbeer het volgende:
toevallig geen verduidelijkend tekeningetje?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Het zal wel een uit het Koreaans via Japans naar Engels vertaalde handleiding zijnOp maandag 18 juni 2001 13:36 schreef Uitvreter het volgende:
Monofase is gewoon wat er uit je stopcontact komt. Welke idioot nou weer een kreet als monofase bedenkt?
Verwijderd
Verwijderd
Misschien voor een serverpark?? Ik kan me wel voorstellen dat je daar meerdere servers op aan kunt sluiten, en die verbruiken toch net iets meer.. (en kunnen dan waarschijnlijk ook wel iets langer blijven doordraaien!)Op maandag 18 juni 2001 15:11 schreef killalot het volgende:
waarom heb je trouwens in godsnaam een 10KVA UPS nodig?? dat zijn 20PC's of zo
(gerekend aan 500W/PC, en das veel want een voeding van een pc verbruikt maar iets van een 100W en een scherm enZ zijn geen 400W!!)
Verwijderd
tsja, bij mij toch (belgie!), maar 1*25A is niet veel, das net een wasmachine en een stofzuiger(of zoiets)!Op maandag 18 juni 2001 15:38 schreef Twynn het volgende:
enneh.. Zijn de meeste hoofdautomaten in een huis 3x40A ?? Hmmzz. Ik weet alleen dat in ons huis maar 1x25A als hoofdzekering zit..
Tja, wel iets meer dan dat, maar echt veel is het inderdaad niet.. (veel te weinig zelfs, pas nog de hoofdzekering eruit geblazen.. En vervolgens een rekening van 135 piekOp maandag 18 juni 2001 15:50 schreef killalot het volgende:
[..]
tsja, bij mij toch (belgie!), maar 1*25A is niet veel, das net een wasmachine en een stofzuiger(of zoiets)!
Verwijderd
Ligt eraan hoe je hem aansluit. Je kunt een motor en een generator zowel in ster als in driehoek aansluiten. Een motor/generator heeft daarvoor 6 aansluitingen.Op maandag 18 juni 2001 11:54 schreef the12be het volgende:
heb je het nu niet over een 3 fasen motor.
een generator heeft toch nooit een nul, want is toch altijd driehoek.?
moet het eigenlijk wel weten heb donderdag landelijk examen
ik denk dat ze met monofase gewoon 220 bedoelen.
Verwijderd
niet helemaal waar: de nul wordt idd niet mee gedistribueerd door de hoogspanning, maar die hoogspanning gaat dan wel naar laagspanning via een transfo, welke voor de 235/400V zorgt die je thuis krijgt!Op maandag 18 juni 2001 15:59 schreef www.hadecom.nl het volgende:
[Teachermode]
Weetje: een nul wordt nooit meegedistribueerd via de hoogspanningsmasten. Je hebt slechts een virtueel nulpunt doordat het verbruik van die 3 fases ongeveer hetzelfde is.
Mocht er nou bijvoorbeeld door een storing aan een fase een lagere belasting dan krijg je een zogenaamde nulpuntsverschuiving waardoor de spanning omhoog zal gaan bij de andere 2 fases.
[/Teachermode]