Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop voor HBO Werktuigbouwkunde?

Pagina: 1
Acties:

• Skillet0wns
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

V. Wat ga ik met de laptop doen?
A. Ik ga hem voor mijn opleiding Werktuigbouwkunde gebruiken dus denk aan ontwerpprogramma's en dergelijke

V. Wat mag de laptop kosten?
A. Eigenlijk zo weinig mogelijk want sinds er geen StuFi meer is moet ik alles zelf betalen. Dus ergens tussen de 800 en 1500 eu.

V. Ben ik van plan hem veel mee te slepen?
A. Jazeker ik ga hem heel erg veel meeslepen ik ga hem elke dag meenemen in mn rugzak op de fiets naar school en weer naar huis, dus niet te zwaar (max. 2,5 kg het liefst). grootte boeit niet heel veel maar ergens tussen de 11 en 17 inch. accuduur zou wel een tijdje mee moeten gaan ongeveer 5 uur intensief ofzo.

V. Heb ik nog voorkeuren?
A. Ja die heb ik: ik wil het liefst een macbook maar aangezien die vrij duur zijn en ik windows nodig heb voor school weet ik niet of het slim is om dat te kiezen, dus het liefst een laptop die een beetje dezelfde specs heeft als een macbook air.

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Zelf ga ik ook beginnen met WB op HBO niveau. De Haagse Hogeschool raadt een laptop met de volgende specificaties aan:
- Windows 7 of hoger
- Intel Core i5
- 8GB Ram
- Grafische kaart > Nvidia Geforce GT630M 2GB/ Intel HD4400

Zelf heb ik een laptop die sterk vergelijkbaar is met die van het TU Delft laptop project (ZBook 15, i7, 8GB Ram, K1100M 2GB, 256GB SSD). Dit was vorig jaar (heb eerst een jaar WB op de TU Delft gedaan) meer dan dat je nodig had om programma's als SolidWorks of Autodesk Inventor te draaien.

Dus alles wat aan de bovengenoemde specs voldoet zou ruim voldoende moeten zijn. Een specifiek model kan ik je zo niet 1, 2, 3 aanraden

• Skillet0wns
Buskru1jt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:39:
Zelf ga ik ook beginnen met WB op HBO niveau. De Haagse Hogeschool raadt een laptop met de volgende specificaties aan:
- Windows 7 of hoger
- Intel Core i5
- 8GB Ram
- Grafische kaart > Nvidia Geforce GT630M 2GB/ Intel HD4400

Zelf heb ik een laptop die sterk vergelijkbaar is met die van het TU Delft laptop project (ZBook 15, i7, 8GB Ram, K1100M 2GB, 256GB SSD). Dit was vorig jaar (heb eerst een jaar WB op de TU Delft gedaan) meer dan dat je nodig had om programma's als SolidWorks of Autodesk Inventor te draaien.

Dus alles wat aan de bovengenoemde specs voldoet zou ruim voldoende moeten zijn. Een specifiek model kan ik je zo niet 1, 2, 3 aanraden
ik ga idd naar HHS in Delft en ik heb een brief gehad met daarin de specs die die minimaal moet hebben, eigenlijk is mijn vraag dus meer van: is het verstandig om een Macbook Air te kopen en daar Windows op te duobooten?

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Zelf vind ik een groter scherm erg fijn, een Macbook Air is aan de kleine kant. Tevens is de Air meer gericht op accu besparing dan op snelheid, daarom zou een Macbook Pro meer wat zijn.

Heb je nu al een laptop? Want het kan ook verstandig zijn om even de eerste paar weken aan te kijken of die nog mee kan komen, een nieuwe laptop kopen is natuurlijk zo gedaan. Ook kan je dan kijken waar anderen mee rond lopen, vaak kunnen andere (ouderejaars)studenten je nog tips geven over welke laptop interessant is.

• Ragez
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11 16:35
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)

Prachtige laptop, alleen soms problemen met de drivers, maar dat kan ook aan mij liggen.
Je kan de dvd-bay vervangen met een HDD-Caddy, en er dan een hdd/ssd van max. 1TB in plaatsen.

Succes met je aankoop!

*Snelle edit*

De accuduur valt tegen, 3 uur met intensief werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ragez op 06-07-2015 18:17 ]

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:17
Weet je wat je kunt doen

Koop gewoon een tweedehandse HP elitebook. Die is krachtig genoeg voor alles wat je wil.
Gaat lang mee en kun je waarschijnlijk ook wel weer redelijk makkelijk verkopen over een aantal jaar.

http://tweakers.net/categ...KscgdtT_YH98USgN3dB59zvkL

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Ik wil ook een macbook air kopen voor mijn opleiding alleen ik zie dat je er geen cd speler inzit. Is dit geen opstakel? Voor bijvoorbeeld solidworks etc

Verwijderd

Ik hoorde ook dat solid works alleen draait op windows besturing. Dus is een macbook wel een goede keuze? Ik kan er morgen een ophalen hopelijk kunnen jullie zsm antwoorden, alvast bedankt.

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Vele CAD-pakketten werken alleen maar op windows. Dus als je een wtb laptop zoekt, is een macbook eigenlijk een no-go.

Verwijderd

Mijn 2e optie is een asus zenbook i7 /256Gb / 4Gb ram/ intel hd graphics

Maar er zit geen optische drive in. Kan dit een opstakel zijn? Ik weet namelijk niet of je alle CAD- pakketten online kan downloaden of dat het via een cd gaat.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:00
Als je ergens een pc met dvd speler tot je beschikking hebt kun je de dvd ook omzetten naar iso bestand.

Die Zenbook die je noemt lijkt mij wat minder geschikt, vanwege te weinig ram (valt er nog wat bij te plaatsen?) en de cpu heeft wel leuk een i7 labeltje, maar is waarschijnlijk een zwakkere U variant.

Verwijderd

Een tweedehands Dell Latitude? Goed betaalbaar en fijne laptops.

Verwijderd

8Gb versie is ook te koop. Maar volgens mijn school (Saxion) zou 4gb meer dan genoeg moeten zijn

• Skillet0wns
k heb uiteindelijk een MacBook pro 13" een processor van 2,9 GHz Intel Core i5 geheugen van 8GB ram en de intel iris Graphics 6100 met een harde schijf van 512GB en dan heb ik die harde schijf gesplitst in 256 voor mac en 256 voor windows die ik er met BootCamp assistant heb op gezet. echt een aanrader vanwege de omvang van de laptop en het gewicht dus heel erg makkelijk mee te nemen. Bedankt voor jullie hulp ;)

• sarkout
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Je gaat dus veel gebruik maken van de computers op de Hhs...
Pagina: 1