Toon posts:

zoek grafische kaart van 60 euro geen specifieke wensen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

grafische kaart

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

60 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

nvidea werd me geadviseerd

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

nieuwe i7-4790 met h97 plus moederbord en 12 gig geheugen.

Speel nooit games kijk geen films maar ben vaak bezig met installaties maken van windows en programmeren. Wellicht dat het toch wat uitmaakt wat ik er in zet (heb een i7 860 gehad jaren lang en die vliegt nog steeds als een trein enkel gaat die pc weg. Daar zat een radeon in volgens mij met twee ventilators die nog net in de kast pasten. Heb windows 7 64 bit scoor een 7.8 (en ja daar ben ik trots op) maar de grafische kaart die er nu in hangt scoort een 1. de vraag is of dat voor dat geld beter kan?

ik hoor het wel alvast bedankt,
Groeten Paul

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

Waarom wil je een externe kaart als je geen zwaar grafisch werk doet? Is er iets wat niet (lekker) lukt met de on-board opties van je CPU/Mobo?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 16:09

Thomg

Aww yiss

Als je nu tevreden bent... Waarom zou je upgraden? Blijf lekker bij onboard ;)
Helemaal eens met koppensneller.

offtopic:
Er valt verder ook niet veel up te graden mete en budget van 60 euro, dan kan je op z'n best 2e hands een kaart halen, dat wordt dan op z'n best iets als een 7770/7790 of met geluk 7850. Nieuwe kaarten rond die prijs zijn vooral gemikt op oude pc's met overleden gpu's en workstations die geen gebruik maken van de gpu afgezien van domweg beeld geven ( e.g. X99 ).

[ Voor 70% gewijzigd door Thomg op 06-07-2015 14:29 ]

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
2e hands op tweakers de 7850 hd voor iets meer, €75

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 18:53
De iGP van die processor lijkt me meer dan zat voor jouw taken. Loop je tegen problemen aan, dan zou ik eens kijken naar een upgrade. Alhoewel veel goedkope nieuwe gpu's waarschijnlijk minder snel zijn dan de iGP.

Verwijderd

Topicstarter
Koppensneller schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:15:
Waarom wil je een externe kaart als je geen zwaar grafisch werk doet? Is er iets wat niet (lekker) lukt met de on-board opties van je CPU/Mobo?
Jeetje kerel daar zeg je me wat ehm om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog helemaal niet bij stil gestaan. Keek en kijk altijd puur naar de index score (is een afwijking ik weet het) en nadat ik mijn hdd's verruild had voor ssd's bleef de grafische kaart als "enige" achter zeg maar. Ik heb nog zestig euro om uit te geven aan een grafische kaart dus dacht dat kan sowieso beter dan die 1 die ik kreeg als score door die oude kaart.

Ben verder van het installeren en programmeren, hardware is niet mijn ding. Mijn vorige pc is door een kennis samengesteld en kei goed bevallen vandaar dat ik nu weer een i7 gekocht heb. Komt misschien wat dom over allemaal maar daar kan ik enkel op zeggen dat ik ook niet zo slim ben :)

Vandaar ook dat ik hier terecht ben gekomen zag die aansluitingen pas zitten toen ik het moederbord thuis kreeg en geen moment in me opgekomen om önboard verder te gaan zoals jullie dat noemen * bloos bloos *

Groeten Paulus

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 19:20

auto660

1991 240 GL Brick

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Jeetje kerel daar zeg je me wat ehm om heel eerlijk te zijn heb ik daar nog helemaal niet bij stil gestaan. Keek en kijk altijd puur naar de index score (is een afwijking ik weet het) en nadat ik mijn hdd's verruild had voor ssd's bleef de grafische kaart als "enige" achter zeg maar. Ik heb nog zestig euro om uit te geven aan een grafische kaart dus dacht dat kan sowieso beter dan die 1 die ik kreeg als score door die oude kaart.

Ben verder van het installeren en programmeren, hardware is niet mijn ding. Mijn vorige pc is door een kennis samengesteld en kei goed bevallen vandaar dat ik nu weer een i7 gekocht heb. Komt misschien wat dom over allemaal maar daar kan ik enkel op zeggen dat ik ook niet zo slim ben :)

Vandaar ook dat ik hier terecht ben gekomen zag die aansluitingen pas zitten toen ik het moederbord thuis kreeg en geen moment in me opgekomen om önboard verder te gaan zoals jullie dat noemen * bloos bloos *

Groeten Paulus
Je kan alleen op het grafische vlak een 1 scoren als je je videokaart drivers niet hebt geïnstalleerd. Zelfs de Intel Graphics van 5 jaar terug zullen nog wel een 2 of hoger scoren. Zelfs een kaart als een AMD Radeon HD 7970 scoort maar een 1 als je geen drivers hebt geïnstalleerd. :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die "score"zegt inderdaad niet veel.

Maar een 1 is wel weinig.
Ik kijk even naar mijn systeem i5-2500k en dat is een zwakke igp. Windows prestatie index scoort die wel een 6,2.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik denk dat je met de integrated graphics een heel eind komt, maar anders heb ik nog een Sapphire Radeon 6950 2GB liggen die je voor € 60,- inc verzenden mag overnemen? Stuur maar een DM als je interesse hebt :)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Verwijderd

Topicstarter
auto660 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:37:
[...]

Je kan alleen op het grafische vlak een 1 scoren als je je videokaart drivers niet hebt geïnstalleerd. Zelfs de Intel Graphics van 5 jaar terug zullen nog wel een 2 of hoger scoren. Zelfs een kaart als een AMD Radeon HD 7970 scoort maar een 1 als je geen drivers hebt geïnstalleerd. :)
Oh okay dom van me, geen moment aan gedacht om orginele drivers te installeren. Ik kijk altijd bij device manager en als ie daar happy is ben ik er meteen weer vandoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:31:
De iGP van die processor lijkt me meer dan zat voor jouw taken. Loop je tegen problemen aan, dan zou ik eens kijken naar een upgrade. Alhoewel veel goedkope nieuwe gpu's waarschijnlijk minder snel zijn dan de iGP.
Moest m effe een paar keer lezen voordat ik je begreep. De Integrated Graphics Processor oftewel mijn onboard ehm ja videokaart zeg maar. Die heb ik even door die index gehaald en kwam op een 6,9 uit geloof ik. Is maar goed dat ik hier effe ben komen checken want met een grafische kaart die hetzelfde scoort schiet ik niks mee op tnx!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:57:
Die "score"zegt inderdaad niet veel.

Maar een 1 is wel weinig.
Ik kijk even naar mijn systeem i5-2500k en dat is een zwakke igp. Windows prestatie index scoort die wel een 6,2.
Hey dude! Ja heb de mijne nu ook even door die test gehaald en die haalde een 6,9. Groet Paulus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De WEI zegt dan ook compleet niets over de prestaties van je videokaart, op een manier dat die ook maar enigszins relevant is.
Dus als je de driver hebt geïnstalleerd en het werkt soepel, dan lekker dat getalletje vergeten. Betekent ongeveer net zoveel als dat ik hier 6.4 neer ga zetten.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Die prestatie index is al verdwenen uit Windows 8 en zal ook niet meer in Windows 10 zitten, dus je gaat een andere manier moeten zoeken om te kijken of je pc optimaal werkt :p. Er is wel een third party standalone programma dat hetzelfde doet.

Ik denk ook dat je een stuk beter af bent met de iGPU, bespaart je die €60 en zit je ook niet met bijkomend geluid van ventilators en extra verbruik. Als je een multimonitor opstelling had, was een videokaart misschien wel vereist, maar je pc gaat met iGPU echt niet trager zijn als je geen toepassingen gebruikt die een GPU kunnen gebruiken.
Pagina: 1