LED Driver vervangen geeft knipperend licht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Recentelijk heeft een LED driver het begeven en deze wilde ik vervangen door een nieuw exemplaar.
Echter doet het nieuwe exemplaar de eerste paar minuten prima, maar na een minuut of 10 gaan de LED's knipperen. Om de ~2 seconden knipperen ze eenmalig.

De oude LED driver heeft jumpers die in te schakelen zijn. Deze staat op de stand van 700mA. Het nieuwe exemplaar kent geen instelmogelijkheden maar kent een maximale output van 840mA.

Verder zijn de LED driver naar mijn inzicht identiek. Wat zie ik over het hoofd? dat ik dit probleem heb.

Nieuwe LED Driver bovenaan, de oude onderaan.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tBFMGZQpnfRFnxptMnQB2kFh/full.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:44

Illusion

(the art of)

Die nieuwe lijkt me een constant voltage, terwijl de oude als een constant current driver geconfigureerd was. Dat zijn totaal verschillende concepten.

Je zal voor gelijkwaardige vervanger dus op zoek moeten naar een (exact!) 700mA constant current driver.

[ Voor 28% gewijzigd door Illusion op 06-07-2015 13:51 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, ik zie inderdaad op de website van Conrad dat er ook een versie is die exact 700mA geeft. Weer wat geleerd dat er 2 verschillende concepten zijn om LED lampen voor stroom te voorzien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 12:20
Er is maar 1 goed concept, Constant current. Een led heeft gewoon een constante stroom nodig. Je onderste bron regelt de spanning om deze constante stroom voor elkaar te krijgen. De bovenste geeft gewoon een 24V spanning, alsof het een accu is. Je LEDs kunnen hier niet tegen en krijgen te veel stroom, waardoor het kapot kan gaan. Het knipperen word waarschijnlijk veroorzaakt doordat er iets te warm word. Niet meer gebruiken dus, tenzij je ook een andere LED wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Let wel even op. Als ik zie hoe de dipswitches van de oude nu staan, staat hij ingesteld op 350mA constant current.

Zie net dat niet alle dipswitches op de foto zichtbaar zijn.

Check iig even hoe de 2e dipswitch staat om te zien of je een 350mA model of een 700mA model nodig hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door DustMan4u op 06-07-2015 14:45 ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
De dipswitches staan inderdaad op de stand van 700mA, ik heb dit gecontroleerd met de overige oude LED drivers.

@heggico, bedankt voor de duidelijke uitleg, nu is dat ook gelijk helder.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Die nieuwe "LED" driver lijkt mij sowieso geen LED-driver, maar een 24 Volt halogeendriver (of driver voor vervangende LED-versies van halogeenlampen, die een eigen driver aan boord hebben) :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1