Fans en CPU Cooler

Pagina: 1
Acties:

• DeFerox
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-01 14:37
Heey allemaal! :)

In verband met te weinig informatie heb ik het hele bericht aangepast. Als er nog te weinig informatie in zit hoor ik dat graag. Alvast bedankt! :>

Ik zoek een?
Ik zoek een antwoord op de vraag: ''Zijn aftermarket fans het waard?''
Ik ben nog niet van plan te gaan overclocken maar na een half jaar zou ik dat graag willen doen.
Ik zat eraan te denken om nu de coolers nog niet aan te schaffen en een betere GPU te kopen zoals de 980 i.p.v. de 970 die ik zou kunnen halen als ik de coolers wel zou aanschaffen.
Aanbevelingen zijn altijd welkom

Wat is je budget?
Als jullie mij het wel aanraden om aftermarket coolers te halen zou ik dan de prijs onder de €100,- houden voor CPU cooler en case fans gecombineerd. Voor mijn hele PC is het budget rond de €1000,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren maar het liefst zou ik de coolers in het zwart willen. Dit past bij mijn build.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,75€ 238,75
1MSI Z97 GAMING 5€ 140,65€ 140,65
1Zotac GeForce GTX 980 4GB AMP! Edition€ 531,-€ 531,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB€ 63,-€ 63,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 104,95€ 104,95
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10F/8€ 47,-€ 47,-
1Sharkoon WPM600 Bronze€ 56,-€ 56,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.233,30

Dit is uiteindelijk de pc die ik wilde gaan bouwen. Als jullie mij toch aftermarket coolers aanraden zou ik de 980 moeten vervangen door een 970 in verband met het maximale budget van rond de €1000,-

De Sharkoon WPM600, WD Red, Kingston SSD en Kingston Ram worden hier niet bij opgeteld aangezien ik die al in mijn bezit heb.

[ Voor 101% gewijzigd door DeFerox op 06-07-2015 13:40 . Reden: Niet genoeg informatie ]

*-*

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Je wilt alleen je vraag beantwoord hebben, of ook advies - Welke cooler en fans?

Want je zit in componenten aankoop advies, maar je post is maar karig. En je stelt enkel een vraag waarop je een antwoord wilt hebben of een aftermarket cooler slim is om aan te schaffen.

Ik zal dan je vraag beantwoorden
Ik vroeg mij af of het slim is om een aftermarket CPU cooler en aftermarket case fans aan te schaffen.
Dat ligt er maar helemaal aan. Je hebt een overclockbare processor maar je gaat niet overclocken?? Waarom zo een dure processor genomen vraag ik me dan af. Ben je tevreden met de huidige temperaturen, geen last van geluid? Dan NEE niet nodig.

Als je het systeem nog moet aanschaffen, wat heel goed mogelijk is, aangezien je zo weinig informatie geeft. Dan zou ik niet eens de 4690k kopen als je niet gaat overclocken.

En een beetje eigen onderzoek is wel op zn plaats, mocht je advies willen over welke fans en cooler je dan zou kunnen nemen.

En een budget.

[ Voor 6% gewijzigd door legendareN op 06-07-2015 12:53 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij het aanmaken van een aankoopadvies topic krijg je allerlei prachtige vragen al voorgeschoteld, maar die heb je grotendeels helaas weggehaald. Er ontbreekt momenteel te veel informatie om je van advies te voorzien.

Zie Handleiding Pricewatch en CAA beleid

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• DeFerox
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-01 14:37
stin00 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:11:
Bij het aanmaken van een aankoopadvies topic krijg je allerlei prachtige vragen al voorgeschoteld, maar die heb je grotendeels helaas weggehaald. Er ontbreekt momenteel te veel informatie om je van advies te voorzien.

Zie Handleiding Pricewatch en CAA beleid
legendareN schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:50:
Je wilt alleen je vraag beantwoord hebben, of ook advies - Welke cooler en fans?

Want je zit in componenten aankoop advies, maar je post is maar karig. En je stelt enkel een vraag waarop je een antwoord wilt hebben of een aftermarket cooler slim is om aan te schaffen.

Ik zal dan je vraag beantwoorden

[...]

Dat ligt er maar helemaal aan. Je hebt een overclockbare processor maar je gaat niet overclocken?? Waarom zo een dure processor genomen vraag ik me dan af. Ben je tevreden met de huidige temperaturen, geen last van geluid? Dan NEE niet nodig.

Als je het systeem nog moet aanschaffen, wat heel goed mogelijk is, aangezien je zo weinig informatie geeft. Dan zou ik niet eens de 4690k kopen als je niet gaat overclocken.

En een beetje eigen onderzoek is wel op zn plaats, mocht je advies willen over welke fans en cooler je dan zou kunnen nemen.

En een budget.
Hierbij heb ik het bericht verandert en er meer info in verwerkt.

*-*

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 18:53
Het upgraden van de koelers hoef je alleen maar te doen voor de cpukoeler wanneer je gaat overclocken of als deze te warm wordt met je 980 erbij.

Ikzelf heb een isolerende behuizing (lekker stil), maar als nadeel dat deze te warm wordt met mijn 290x erin. Lekkere heethoofd. Zeker in de zomer. Zo erg zelfs dat mijn CPU oververhitte.

Voor mij ging het om een lagere koeler die niet boven het geheugen uit kwam, een extra fan voor op de CPU koeler en 3 voor in de behuizing. Totaal was ik incl. verzending 108 euro kwijt.
Die 980 valt wel mee qua warmte productie als ik het goed heb begrepen.
Dan zou je op zich als je het na testen te warm vind worden, als weg kunnen komen met de casefans.

• legendareN
CPU fan vervangen mag wel ja, vooral als je gaat overclocken.

Weet je zeker dat je een 4960k wilt? je zou goedkoper kunnen gaan voor een 4460 of een iets hoger model als je zou willen. Prestatie winst van CPU overclock is minimaal. Geld wat je bespaard kan je weer ergens anders in steken. Ook heb je dan niet zo een duur moederbord nodig.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 18:53
Dat is idd een goeie. Maar vervang dan ook meteen het Z moederbord voor een H of een B mits je de rest van de functies op zo'n moederbord niet nodig hebt naast overclocken.
Dan kun je wel je koeling mee pakken zonder echt verlies.
Je GPU is belangrijker dan je cpu.

• legendareN
4460 op stock met een moederbordje van 80 euro. Rest van t geld investeren in GPU.

Je zou ook eventjes op de FURY (non x) kunnen wachten http://nl.hardware.info/n...-radeon-r9-fury-duiken-op ipv 980 misschien. (zie net advies prijs in de 600 oops :P)

En in de toekomst een andere cpu cooler, of wellicht een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO mocht dat nog in het budget passen.

Tenzij je echt graag overclocked/tweaked natuurlijk, kan t wel begrijpen O+

[ Voor 10% gewijzigd door legendareN op 06-07-2015 17:53 ]

Pagina: 1