• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:23
ola

Ik had voor mijn nieuwe een pc met intel amt, via de web browser inloggen en aanzetten, super handig.
mijn nieuwe pc had ik daar ook op gelet maar blijkbaar niet goed genoeg, ik heb nu een andere versie waar je niet via browser kan inloggen, er worden immers helemaal geen ip gegevens gevraagd.

vraag:
kan ik deze versie van amt toch gebruiken om hem remote aan te zetten ? zo ja hoe.

info:
intel amt config pagina's zijn exact zoals hier:
http://download.intel.com...user_guide_for_db75en.pdf

mainboard:
http://www.asus.com/Mothe...75M_LX/HelpDesk_Download/

Alle drivers ed gedownload, ook een gevonden intel tooltje Intel(R) Small Business Advantage doet niet wat ik zou willen, de intel ME FW recovery geeft aan dat er geen updates zijn.

vast bedankt

Jeroen

• jeroenvtec
geen amt kenners aanwezig ?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Niet echt nee :P
Moet je nieuwe bios niet eerst aangepast worden qua IP ?
Als ik dit lees zou het toch niet al te ingewikkeld moeten zijn :)
Beetje meer info over je hardware zou ook fijn zijn, mobo vooral. (minder roken :$ )
Dat zoekt makkelijker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door evilweed op 08-07-2015 17:54 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• jeroenvtec
haha ben bang dat het niet kan, dit is gewoon anders maar had gehoopt op iemand met wat ervaring van dit soort amt in een bedrijf oid. mobo staat er toch : P8B75-M LX

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik gebruik hier AMT. Ik snap alleen niet zo goed waar je tegen aan loopt?

Voor de eerste keer moet je de instellingen (voornamelijk IP adres) instellen in de bios. Uit mijn hoofd tijdens het opstarten/boot: control + p.

• jeroenvtec
dat ik die ip settings nergens kan invullen. er draait dus ook geen web servertje
als je ff 1 min hebt open dan die pdf, dat zijn alle screens die er zijn

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
Als je in het main menu zit, dan moet je wel eerst inloggen. Daarna kan je bij Intel ME General Settings je netwerkinstellingen wijzigen.

Om de boel in te stellen kan je deze guide volgen.

Vervolgens kan je op deze manier je computer benaderen.

[ Voor 62% gewijzigd door GioStyle op 08-07-2015 18:59 ]

• jeroenvtec
ik zou graag willen dat het zo gaat en waardeer je moeite ook, maar die opties zijn er niet na inloggen ( na crtl P) zoals jij het beschrijft en de linkjes zijn ook precies zo in de oude situatie, dus het andere amt bordje wat ik had. vandaar mijn teleurstelling ook , en vraag hier :)

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenvtec op 08-07-2015 20:21 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1