Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp herinstalleren Windows

Pagina: 1
Acties:

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:18
Hallo tweakers,

De windows versie op mijn laptop deed sinds vorige week erg vreemd, dus ging ik op internet zoeken naar een iso bestand van windows 7 home basic. Elke pagina die ik vind verwijst me naar een link die dood is..
Op internet heb ik link gevonden van microsoft die iso bestanden aanmaakt.
http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Het probleem is dat hij niet werkt met oem versies. Wat moet ik doen om aan een iso bestand te komen? Werkt elke windows 7 home basic iso of heb je speciale oem versies? Moet ik contact opnemen met Microsoft?

alvast bedankt d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerjunior op 06-07-2015 12:01 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Contact opnemen met je OEM. Die kunnen je voorzien van een juist ISO / schijf.
Microsoft voorziet alleen OEM partners van OEM versies.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 18:57
Inderdaad, contact opnemen met de fabrikant van je laptop.

Ik weet niet wat je computerkennis is maar vaak staat er een herstelschijf als aparte partitie op je harde schijf. Dan druk je bij het opstarten op een bepaalde toets (ESC, DEL, F4, F8, ...) en kom je terecht in de herstelomgeving waar je kunt kiezen om Windows te herinstalleren.

Je kunt ook instappen in de technical preview van Windows 10, dan kun je gratis het iso-bestand downloaden en gebruiken om Windows te installeren. De huidige versie draait al vrij stabiel. En zolang je als insider blijft werken, ontvang je ook toekomstige updates (tests). Het is natuurlijk geen garantie op een stabiel systeem.

Misschien kun je ook nog wat info toevoegen over merk/type laptop?

• tweakerjunior
Bedankt voor jullie hulp !

Op internet heb ik een iso bestand gevonden van windows 7. Ik heb het op een usb gezet en nu is windows aan het installeren. Op dit moment zoek ik alle drivers..

Dit is mijn laptop : pricewatch: Packard Bell Easynote TK11-BZ-015NL

[ Voor 5% gewijzigd door tweakerjunior op 06-07-2015 14:55 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik zou je toch dringend willen adviseren om de OEM schijf op te vragen bij Packard Bell. Oem schijven worden niet via internet verspreid. Even een hash er van trekken en nakijken of het om een onaangepaste schijf gaat is er dan ook niet bij.
Ook is er kans datl je windowsinstallatie niet zal activeren. Dan heb je een OEM schijf van een andere fabrikant te pakken. Ik weet alleen niet of dat nog van toepassing is bij 7. Bij XP was dat wel het geval volgens mij.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• tweakerjunior
DeTeraarist schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:25:
Ik zou je toch dringend willen adviseren om de OEM schijf op te vragen bij Packard Bell. Oem schijven worden niet via internet verspreid. Even een hash er van trekken en nakijken of het om een onaangepaste schijf gaat is er dan ook niet bij.
Ook is er kans datl je windowsinstallatie niet zal activeren. Dan heb je een OEM schijf van een andere fabrikant te pakken. Ik weet alleen niet of dat nog van toepassing is bij 7. Bij XP was dat wel het geval volgens mij.
Ik heb net contact opgenomen met Packard bell. Een OEM schijfje kost 42 euro. Dat is echt belachelijk voor een stukje plastic...
Nu installeert de pc 190 Windows updates ...Straks ga ik de licentie code invoeren. Hopelijk pakt hij hem.

Ik heb de licentie code ingevoerd en hij is goedgekeurd. Nu nog 192 updates installeren ...:(

Bedankt voor jullie hulp

[ Voor 7% gewijzigd door tweakerjunior op 06-07-2015 17:37 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
tweakerjunior schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:31:
[...]

Ik heb net contact opgenomen met Packard bell. Een OEM schijfje kost 42 euro. Dat is echt belachelijk voor een stukje plastic...
Nu installeert de pc 190 Windows updates ...Straks ga ik de licentie code invoeren. Hopelijk pakt hij hem.

Ik heb de licentie code ingevoerd en hij is goedgekeurd. Nu nog 192 updates installeren ...:(

Bedankt voor jullie hulp
Waar was de originele schijf? ben je die kwijt? Als deze er niet bij zat bestaat de kans dat de ISO gewoon op de harde schijf is meegeleverd. Vaak staat deze op een aparte partitie die verborgen is.

Overigens heeft DeTeraarist wel een punt: Je weet nooit wat je van het internet afhaalt. Voor hetzelfde geld zit deze iso vol met virussen, spyware en bitcoin minders. Ik zou het risico niet nemen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• tweakerjunior
ChojinZ schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:42:
[...]

Waar was de originele schijf? ben je die kwijt? Als deze er niet bij zat bestaat de kans dat de ISO gewoon op de harde schijf is meegeleverd. Vaak staat deze op een aparte partitie die verborgen is.

Overigens heeft DeTeraarist wel een punt: Je weet nooit wat je van het internet afhaalt. Voor hetzelfde geld zit deze iso vol met virussen, spyware en bitcoin minders. Ik zou het risico niet nemen...
Hoi ChojinZ

Jammer genoeg staat de ISO niet op een verborgen partitie en de installatie cd ben ik kwijt geraakt :( Ik ben al 5 uur bezig om dit te doen ... Kan ik niet met een virusscanner controleren of de versie van Windows veilig is? Dat bespaart me moeite en 190 updates opnieuw te installeren.
Ook vind ik het zonde om 42 euro te betalen voor een nieuwe CD. Als ik iets meer doorspaar heb ik een SSD. Dat geeft deze arme laptop een boost :)

[ Voor 10% gewijzigd door tweakerjunior op 06-07-2015 17:51 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Dat zou ik wel even doen ja. Maar dan nog heb je geen garantie dat er niets in "meegeleverd". Niet elke scanner vind alles.
Kijk sowieso ook naar je bron. Van de officiele leverancier of van Microsoft zelf kan je het vaak wel vertrouwen. Maar haal je windows versie niet van vage downloadsites, bittorent of newsgroups. Dat is vaak vragen om problemen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1