SEO boosten met .nl domein?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomzorz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-01-2016
Hallo allemaal,

Ik beheer een webshop (met woocommerce) die intussen enkele maanden online is. Bezoekers (en kopers natuurlijk) aantrekken blijft nog de uitdaging. Over de SEO in België kunnen we momenteel tamelijk tevreden zijn denk ik, maar in NL blijft het nogal mager.

Nu vraag ik me dus af of het een goed idee is om een aromacorner.nl te gaan gebruiken om dit wat te boosten. Idealiter zouden we toch wel dezelfde content en dus DB blijven gebruiken (veel praktischer lijkt me). Maar de vraag is natuurlijk hoe; en hoe zorg ik dat google ons niet onder 'duplicate content' wegveegt?

Ik heb al wat info gevonden betreft het gebruik van rel=”alternate” hreflang=”x” om om te gaan met duplicate content ... maar graag had ik toch nog wat meer meningen en info gehad.

Iemand die hier ervaring en tips heeft over het scharen van meerdere domeinen onder één wordpress installatie en of dit überhaupt een goeie zet is met het oog op SEO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Gewoon 1 installatie gebruiken met 1 taal. En dan met de hreflang tags Google wijzen op het bestaan van de .be en .nl site met de daaraan gekoppelde taal. Dan heb je nooit een duplicate content probleem omdat Google weet dat beide landen dezelfde taal voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Om daar op aan te haken: is het dan ook zo dat je alle talen in de alternate link zet?

bv:
code:
1
2
3
<link rel="alternate" href="example.com" hreflang="en-GB" />
<link rel="alternate" href="example.com" hreflang="en-US" /> 
<link rel="alternate" href="example.nl" hreflang="nl-NL" />

of

code:
1
2
3
<link rel="alternate" href="example.com/en/" hreflang="en-GB" />
<link rel="alternate" href="example.com/en/" hreflang="en-US" /> 
<link rel="alternate" href="example.com/nl/" hreflang="nl-NL" />

In plaats van de engelse versie alleen de link naar de NL versie te zetten en andersom?

Daar vindt ik hier wat over:

https://moz.com/learn/seo/hreflang-tag

Maar bij Google noemen ze dat weer niet |:(

[ Voor 9% gewijzigd door ViNyL op 06-07-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ja, het liefst zet je alle vertalingen/talen in die hreflang's. Zolang A maar naar B en C verwijst, B naar A en C en C naar A en B. Of je op alle pagina's dan A, B en C opneemt of de 'eigen' taal weg laat maakt niet uit, Google begrijpt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En wat als je gewoon algemeen "engels" aanbiedt? Kies je dan voor en-US of en-GB? Wat alle lokale engelse regio's op een .com toevoegen is toch ook niet te doen?

Google zelf geeft hier dit voor aan:

code:
1
2
3
4
Geef niet alleen een landcode op. Google leidt de taal niet automatisch af op basis van de landcode. U kunt wel alleen een taalcode opgeven om uw tags eenvoudiger te maken.  Als u de landcode toevoegt na de taal, wordt toegang tot de pagina beperkt tot een bepaalde regio.  Voorbeelden:
be: Wit-Russisch, onafhankelijk van regio (niet Belgisch-Frans
nl-be: Nederlands voor België
fr-be: Frans voor België

[ Voor 59% gewijzigd door ViNyL op 06-07-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dan kies je voor "en". Dus alleen de taal zonder landcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Toevallig eenzelfde probleem.

Voor een website die beschikbaar is in meerdere talen en in meerdere landen (bijv zwitserland met frans/duits talig), wil ik ook de hreflang gebruiken.

Zit er imo allemaal netjes in, maar hoe moet het bijv met de contactpagina. Dit is opzich allemaal wel gelijk

/contact/
/kontakt/
etc.

Maar de addressen op de contactpagina's is verschillend. Moet ik dit dan uit de 'alternate' tags halen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Nee. De alternate tag geeft juist aan dat er aparte pagina's zijn voor verschillende talen. Het is niet om aan te geven dat content duplicate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jasper schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:56:
Nee. De alternate tag geeft juist aan dat er aparte pagina's zijn voor verschillende talen. Het is niet om aan te geven dat content duplicate is.
Dank! Dan laat ik het er in staan. Anders is het echt een onmogelijke opgave om per url aan te geven wie bij wat hoor etc. Thanks

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:30
Graag maak ik even gebruik van dit topic. Ik heb dezelfde uitdaging maar dan precies andersom

Mijn website is webshop.nl en ik wil ook graag belgische bezoekers gaan trekken dus ik heb webshop.be geregistreerd. Kan ik deze met een 301 redirect doorsturen naar webshop.nl? of hoe zorg ik dat het technisch goed werkt?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
kaiiestan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:22:
Graag maak ik even gebruik van dit topic. Ik heb dezelfde uitdaging maar dan precies andersom

Mijn website is webshop.nl en ik wil ook graag belgische bezoekers gaan trekken dus ik heb webshop.be geregistreerd. Kan ik deze met een 301 redirect doorsturen naar webshop.nl? of hoe zorg ik dat het technisch goed werkt?
Voor in je communicatie naar Belgie kan je dan een .be domein communiceren, wellicht dat dat beter voelt voor je potentiele klanten. Maar een SEO-boost ga je er niet mee krijgen. Of is dat niet je uitgangspunt (zie topic titel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomzorz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-01-2016
André schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:21:
Gewoon 1 installatie gebruiken met 1 taal. En dan met de hreflang tags Google wijzen op het bestaan van de .be en .nl site met de daaraan gekoppelde taal. Dan heb je nooit een duplicate content probleem omdat Google weet dat beide landen dezelfde taal voeren.
Bedankt voor de reacties; er is wat tijd overheen gegaan maar ik wil het nu dus asap technisch gaan uitwerken.

Het zal dus met dezelfde installatie gaan gebeuren als het .be domein. Wat me nog niet duidelijk is: hoe moet ik het .nl domein nu gaan instellen? Ik veronderstel dat een 301-redirect niet mijn oplossing zal zijn, want dan beland je gewoon op .be. Al staat daar nu wel de installatie die gebruikt moet worden, de url moet wel .nl zijn. Hoe moet ik dan wel de 'verwijzing' gaan aanpakken?
Pagina: 1