Toon posts:

Jmicron driver updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik ben zeker geen kenner op dit gebied en vraag daarom om jullie hulp :?
Ik heb een update voor de JMicron 363 willen doen, ik heb de update op de website van mijn moederbord
gebruikt, maar deze is ook niet de nieuwste meer kwam ik achter.
Ik heb versie 1.17.49WHQL geinstalleerd. Na installatie viel me op dat een harde schijf (niet de c schijf, dat is nu een SSD geworden) steeds op toeren gaat draaien en dan weer ineens stil valt.
Hierop heb ik in apparaatbeheer getracht een nieuwe driver te installeren, maar waarschijnlijk heb ik de verkeerde handeling uitgevoerd. Er was eerst in apparaatbeheer "opslagcontrollers" zichtbaar waarin de JMicron363 te vinden was. Nu echter is de "opslagcontrollers" uit de lijst in app.beheer verdwenen.
Ook laten zoeken naar hardware leverde niets op.

Door te googlen vond ik een ftp pagina (van JMicron?) waarop diverse versies te zien zijn voor de controller.
Hier is ook een releasenote te zien met uitleg over de versies.
Mijn vraag is nu welke versie zou ik kunnen installeren, ik zag dat er telkens ook een eSata versie is.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heeft je systeem zelf geen sata poorten en hebben we het hier over een pre-historisch systeem?
Geef eerst eens de specs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 eSata poort achterop de pc zitten verder 6 intern.
Ik heb eventueel een txt file met specs van CPUz, hoe kan ik dit hier krijgen?

• Reepje
  • Niet online
Ja, die esata poort is wellicht dan je jmicron poort. Welk apparaat zit daarop dat slecht werkt? Want ik neem aan dat je daarom je driver wil updaten.

In het algemeen is de jmicron chip niet alleen oud, maar onderhand ook ongewenst. Wat heb je erop aangesloten?
Als je zoveel sata poorten hebt, waarom gebruik je die dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had de driver van een update voorzien via de website van asus, het moederbord.
Het bleek dat het een verouderde versie is. De website daar werd dus niet bijgehouden.
Maar omdat ik niet wist wat eSata betekent, wist ik niet welke versie ik kon gebruiken.
ik heb nu de nieuwste versie geinstalleerd, het werkt prima tot nu. Ook is hij weer zichtbaar in apparaatbeheer. Vanuit windows zelf kon ik de controller driver niet installeren, er werd niets gedetecteerd.

Maar als de chip oud is en eigenlijk ongewenst, wat zijn dan de opties?

NB; de harde schijf waar ik eerder over schreef is aangesloten op IDE en niet via sata.
Zoals ik al zei ben ik geen kenner, en had dus niet meteen door dat de driver niet voor die HDD geldt dan.
Maar omdat er een aantal dingen niet goed meer draaien sinds ik W7 op een nieuwe SSD heb geinstalleerd in mijn bestaande systeem (wat eerst die problemen niet had) dacht ik aan onder andere deze driver.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 13:34 ]

• Reepje
  • Niet online
Zonder info kunnen we niets, we hebben geen glazen bol.
Ik vraag me eigenlijk af, gebruik je die jmicron wel?
Als het antwoord daarop nee is, dan zijn we klaar.
Als je hem wel gebruikt en er geen problemen mee hebt, zijn we ook klaar.

Verwijderd

Topicstarter
klaar dus
Pagina: 1