Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekende hardware

Pagina: 1
Acties:

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 18:55
Een paar weken geleden een andere 2e hands auto gekocht.
Hier zat op de voorruit een zwart plastic "ding" van plm. 11 cm lang 1cm hoog en 1 cm breed.
Aan 1 kant schuin zodat het ding netjes op de vooruit paste en zelf recht zat.
Aan 1 kant zaten 5 hele kleine vierkantjes en ik dacht dat dat magneetjes o.i.d. waren.
Ik dacht dat het een oude houder was van een TomTom o.i.d. en heb het ding weg gehaald.
Omdat ik niet thuis kon brengen wat het was heb ik geprobeerd om het open te maken.
Dat ging slecht en het ding brak ik 2 stukken.
Tot mijn verbazing bleek er elektronica in te zitten met een 3,6V accu. Zie de foto
De vierkantjes blijken ledjes te zijn, op de print staat HPITN01 (of O1 ) en er zit een print antenne op.
De indicaties op de chip zijn helaas niet leesbaar.
er zitten 5 soldeerveldjes die als volgt gemarkeerd zijn: GND, VPP, PGC, PGD, VDD.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit voor een "ding" is ?? _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tnlAdOwt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6gVJT1qt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w2pHWavt.jpg

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 07:21
Wellicht een indicator die (vroeger) gebruikt is om de hoeveelheid gas in een lpg tank aan te geven? Is het een benzine auto?

Zo iets zeg maar..: Afbeeldingslocatie: http://www.v8dualfuel.com/components/images/electric_switch_mill.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door BertP op 06-07-2015 11:43 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als ik op het nummer HPITN01 zoek, vind ik een Reddit-topic met exact hetzelfde ding uit 2013. Jammer genoeg lijkt het er niet op dat iemand daar wist wat het is, maar het lijkt op een identificatie-apparaatje voor parkeergarages of een afstandsmeter voor parkeersensoren.

De forse accu en gebrek aan een laadpoort suggereert in ieder geval dat het ding weinig stroom verbruikt, maar lang mee moest kunnen gaan. Typisch iets wat bedrijven gebruiken (je plakt het in de auto, en als het niet meer werkt, ruilt FSB het om voor een nieuwe en op den duur vervalt hij simpelweg omdat de accu leeg raakt en niet opnieuw opgeladen kan worden).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• geewizz25
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

@BertP: Het is een benzine auto (KIA Sportage) maar er heeft nooit LPG ingezeten.

@deepbass909: Dat reddit topic had ik ook gevonden maar omdat ook daar geen duidelijke verklaring te vinden was heb ik het hier gepost. Ik denk dat jij er het dichtst bij zit omdat er zowel aan de voor- als achterkant van de auto blijkbaar aftermarket parkeer sensoren zijn ingebouwd. Echter heb ik die ledjes nooit zien branden tijdens het inparkeren dus echt duidelijk is het voor mij nog niet. :?

Als ik even tijd heb ga ik eens kijken welk fabricaat parkeersensoren er aan de achterkant in zitten.
De voorkant heb ik net nagekeken. Het controle kastje zit naast de accu en is een Cobra Parkmaster.
Daar heb ik inmiddels de user manual van gevonden en daar staat dit "ding" niet bij.
De controle unit van de achterste sensoren heb ik nog niet gevonden. Zal wel bij een achterlicht in de buurt zitten omdat daar het inschakelsignaal wel vandaan zal komen(achteruitrijlicht) Moet dus even sleutelen. ;)

Ik hou me aanbevolen voor meer tips _/-\o_

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een raam antenne voor je radio, maar dan had er draad aan moeten zitten. Waarschijnlijk is het inderdaad een identificatie achtig iets voor een poort.

---RAWE CEEK!!!---

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41

InFamous

excommunicado

Is het geen radardetector? De 5 ledjes kunnen een indicatie zijn van de afstand.

Mede door het reddit topic, waarin de TS de blauwe ledjes op willekeurige momenten heeft zien branden.

Formerly known as Ragdoll

• geewizz25
Kan het helaas niet meer testen omdat het ding gebroken is.

@NoFearCreations: nee, er zit/zat geen draad aan, geen micro USB, helemaal niets! Vandaar dat ik dacht dat het een magnetische strip o.i.d. was voor een Telefoon of TomTom etc. Ding zat ook helemaal in het zwarte plastic huisje vandaar dat ik een beetje geweld heb moeten gebruiken en helaas niet op de juiste manier 8)7
Dit in tegenstelling de TS op Reddit

@Ragdoll: Als het ding standalone gewerkt zou hebben hoe weet dat ding dan b.v. de lengte van de auto/ motorkap?? Ik denk dat het idd wel iets is wat een signaaltje oppikt/uitzend maar dat er dus nog iets in de auto moet zitten wat dat signaal oppikt/uitzend.

[ Voor 3% gewijzigd door geewizz25 op 06-07-2015 23:39 ]

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39
Ik had als test van de gemeente ook zoon soort apparaat in de auto. Lijkt hetzelfde idd. Dit apparaat gaf bij mij aan of er een ambu politie of brandweer met sirene aankwam door de leds te knipperen. Heb hem nu niet meer. Dit was in harderwijk

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als het maar een paar weken terug is: stuur de vorige eigenaar of garage eens een mailtje?

Sorry voor deze dooddoener in dit spannende, gezamenlijke onderzoek :>

• geewizz25
@Schoutenpc: Dat vind ik ook een te onderzoeken optie, ga er zo eens even op googlelen. Overigens wel toevallig want ik heb de wagen gekocht bij Schouten in Ermelo m.a.w. redelijk in de buurt van Harderwijk.

@Bastiaan: Vind ik geen dooddoener, maar dat heb ik al geprobeerd. Echter, de vorige eigenaar van de wagen schijnt overleden te zijn volgens de garage in Ermelo.
De garage zelf wist het ook niet, dus daar loop ik dood.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Ik zeg signaleert ding voor verkeer sluizen. Dus zo'n paaltje voor wegen die afgesloten zijn voor doorgaand verkeer en alleen toegankelijk zijn voor bewoners en hulpdiensten.

Ik ga effe googlen.

• geewizz25
@__R__: Tja, zou ook zomaar kunnen.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bingo, komt inderdaad uit het proefproject in harderwijk, 'made for traffic'
Afbeeldingslocatie: https://dn3pm25xmtlyu.cloudfront.net/photos/large/646135456.jpg?1346183758&Expires=1436307903&Signature=wN9UPhGqbEmT2ULezIjKGiCXInESG5xgYecZUzQxh-RaAYfgxEZ88McNWAA5XCLpURiROqbvhX9cg9K1lZwFDSE~rkRI7dBQA7pW9nAFzrtUgCpwuaZyPkm66LmJw3TLhuYK1LWHX9BwM0hg72XwVOC-~oOS83H7y1ObY0Unais_&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA

meer info:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=54929.40

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 07-07-2015 00:28 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Idd blauwblauw.com Ajants gaat door voor de koelkast.

• geewizz25
@arjants: Geweldig. *O* *O* *O*

Dat is mooi want bespaart mij verder zoeken naar een onderdeel in mijn auto dat met dat verklikkertje zou moeten "praten".

Heb het hele artikel in de link even gelezen. Blijkbaar is het getest in de omgeving Putten/Harderwijk en Ermelo. Er is weer een leuk sommetje geld in gestopt maar ik heb er in de rest van Nederland niets over kunnen vinden. Project zal dus wel een stille dood gestorven zijn. Overigens wel merkwaardig dat dit dingetje op Reddit stond. Blijkbaar is het ook ergens anders uitgeprobeerd.

Nu begrijp ik ook waarom ik helemaal niets gezien heb op dat ding want het heeft dus niets met m'n parkeer sensors te maken en de hulpdiensten in Limburg waar de auto nu rondrijd hebben dat blauwblauw zendertje in ieder geval niet.

@Allen: Nogmaals hardstikke bedankt voor het mee denken /zoeken allemaal. _/-\o_ d:)b
Dit was toch echt wel weer een Tweakers dingetje :Y :Y

• geewizz25
Kleine update: Hier de website van het bedrijf dat die dingen maakt....
Klik

Verwijderd

geewizz25 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 00:18:
@Bastiaan: Vind ik geen dooddoener, maar dat heb ik al geprobeerd. Echter, de vorige eigenaar van de wagen schijnt overleden te zijn volgens de garage in Ermelo.
De garage zelf wist het ook niet, dus daar loop ik dood.
Afbeeldingslocatie: http://www.focusst.org/forum/attachments/st-month/31301d1390196050-january-2014-focus-st-month-here-ba-dum-tss.png

• geewizz25
Tja...ik vond hem zelf wel aardig gevonden.....maar ik realiseer me dat dat bij sommige mensen wel een beetje cynisch kan binnenkomen, waarvoor mijn excuses..

Het leven is een ziekte, en het enige verschil tussen de ene mens en de andere is het stadium dat zijn ziekte bereikt heeft.
George Bernard Shaw
Pagina: 1