Sliders ISO-waarden DSLR en systeemcamera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 15:39
Bij het selecteren van de minimale en maximale ISO-waarden voor spiegelreflex- en systeemcamera's staan de sliders (mijns inziens) de verkeerde kant op. Als je camera's wilt filteren wil je camera's met een lagere maximale ISO-waarde wegfilteren, niet die met een hogere waarde (aangezien een hogere waarde beter is).
Hetzelfde maar dan andersom geldt voor de slider voor de minimale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, ja. Je wilt juist alles onder de 200 of lager hebben en niet andersom, zoals ze nu staan. Eigenlijk zouden er twee handles, zodat je een range kunt bepalen, zoals bij de prijs.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 15:39
Verder is het misschien een idee om de Maximale ISO-waarde (evt. ook de minimale?) in het dropdown-boxje bij "toon" toe te voegen, zodat het in het overzicht te zien is.
Het is informatie waar volgens mij vaak naar gekeken wordt bij het vergelijken van camera's. Een stuk interessanter dan bv. of het een Body, Kit of DL-Kit is (waarop ik meestal filter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

B.Schuimpje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:06:
Bij het selecteren van de minimale en maximale ISO-waarden voor spiegelreflex- en systeemcamera's staan de sliders (mijns inziens) de verkeerde kant op. Als je camera's wilt filteren wil je camera's met een lagere maximale ISO-waarde wegfilteren, niet die met een hogere waarde (aangezien een hogere waarde beter is).
Hetzelfde maar dan andersom geldt voor de slider voor de minimale waarde.
Room42 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:14:
Inderdaad, ja. Je wilt juist alles onder de 200 of lager hebben en niet andersom, zoals ze nu staan. Eigenlijk zouden er twee handles, zodat je een range kunt bepalen, zoals bij de prijs.
Suggestie overgenomen en een dubbele slider van gemaakt, stuk logischer idd zo :)
B.Schuimpje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:29:
Verder is het misschien een idee om de Maximale ISO-waarde (evt. ook de minimale?) in het dropdown-boxje bij "toon" toe te voegen, zodat het in het overzicht te zien is.
Het is informatie waar volgens mij vaak naar gekeken wordt bij het vergelijken van camera's. Een stuk interessanter dan bv. of het een Body, Kit of DL-Kit is (waarop ik meestal filter).
Toegevoegd. Heb de resolutie en sensorformaat nu default gemaakt.