Toon posts:

windows 8.1 focus stealing probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb het volgende probleem.

Ik gebruik een programma welke regelmatig popups genereerd waar om een actie gevraagd wordt.
Op dat moment gaat de focuss van windows naar dat progamma.
Dus stel ik zit in notepad iets te typen dan kan ik niet doortypen omdat ik eerst op die popup moet klikken.

Hoe kan ik zorgen dat ik Notepad bv een feature geef om nooit gestolen te worden van focuss bijvoorbeeld ?

Iemand misschien een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom genereert dat programma pop-ups die de focuss stelen? Wat voor programma is dat?
Is het functioneel noodzakelijk dat die pop-ups geklikt worden, of kunnen ze ook genegeerd worden? Je zou het programma dan misschien onder een andere gebruiker kunnen draaien.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee dat kan by design niet, dat is hoe de Windows event loop werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johnkeates schreef op maandag 06 juli 2015 @ 02:15:
Nee dat kan by design niet, dat is hoe de Windows event loop werkt.
Onzin!!

Programma's horen (gewoon) af te blijven van de standaard "Microsoft Windows" gebruikers instellingen en dus géén "Focus" te pakken.

HKCU\Control Panel\Desktop\ForegroundLockTimeout moet gewoon op "30d40" blijven staan (DWORD).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
wimmel_1 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 02:52:
[...]

Onzin!!

Programma's horen (gewoon) af te blijven van de standaard "Microsoft Windows" gebruikers instellingen en dus géén "Focus" te pakken.

HKCU\Control Panel\Desktop\ForegroundLockTimeout moet gewoon op "30d40" blijven staan (DWORD).
Dit heeft er dus niks mee te maken. Popups zoals modal dialogs hebben volgens microsoft's eigen implementatie altijd de focus. Staat ook zo in hun HIG gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johnkeates schreef op maandag 06 juli 2015 @ 03:24:
[...]

Dit heeft er dus niks mee te maken. Popups zoals modal dialogs hebben volgens microsoft's eigen implementatie altijd de focus. Staat ook zo in hun HIG gedefinieerd.
Als je al van "Modal Dialogs" gebruik gaat maken in je programmatuur dan heb je alsnog van de "user" prefferences af te blijven.

MSDN: Displaying Modal and Modeless Windows Forms

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Als een applicatie focus aan vraagt dan krijgt deze dat ook. Je kan de timeout verhogen voordat deze dat doet. Maar een "Modal Dialog", de naam zegt het al, zal altijd naar de voorgrond komen, met 2 uitzondering, screen saver en lock screen. Zelfs een service kan een dialog genereren welke dan op de "Console" naar voren komt. Dit is nooit, maar dan ook nooit te ondervangen mits......

De mits = AppModal of gewoon Modal, AppModal zal alleen binnen de Applicatie werken en zal nooit focus stelen van een andere Applicatie, maar normale Dialog boxen zijn vaak gewoon Modal, wat zegt dat ze altijd naar de voorgrond komen. Dit is in de specifieke applicatie ingebakken en valt nooit en te nimmer aan te passen mits de fabrikant van de applicatie dit dus doet.

Het geldt niet alleen voor Dialog's maar ook voor andere type Forms. Dus wat de TS wil, kan gewoonweg niet.

@wimmel: Welke user preference heb je het over. Er bestaat geen User Preference met de setting "Modal boxes do not steal Focus". Dit is al sinds de eerste Windows versie zo en zal nooit veranderen. Modal Forms zijn juist bedoeld om de gebruiker een waarschuwing te geven of actie van de user te vragen. Daarom zijn ze modal.

Wanneer je met een RES Workspace Manager werkt is er wel een oplossing. Daar kan je een timer definieeren voor dialog boxes. Hierbij zal na aflopen van de Timer de "default" actie worden ondernomen en zal de dialog dus focus worden en daarna zal na 30 seconden op OK, Cancel of wat voor default actie worden "geklikt". Maar ondertussen was je focus al kwijt.

Een andere oplossing is gebruik maken van bijvoorbeeld AutoIt. Deze laat je in een loop lopen, testen op "Window Title" en dan bijvoorbeeld een [ENTER] sturen naar het betreffende scherm. Ondertussen ben je de focus al wel kwijt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een online poker programma, dus niet om popups van windows zelf.
De popups kunnen genegeerd worden dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus hoe stop ik een non windows programma van focus stealing ?
En is dat uberhaubt mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:50:
Dus hoe stop ik een non windows programma van focus stealing ?
En is dat uberhaubt mogelijk ?
Volgens mij is dat gewoon een design flaw/keuze van het pokerprogramma. Maar probeer hem eens te minimaliseren. Helpt dat misschien?

offtopic:
Verder a.u.b. niet je topic kicken binnen 24 na jouw eigen laatste bericht.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is dat gewoon een design flaw/keuze van het pokerprogramma. Maar probeer hem eens te minimaliseren. Helpt dat misschien?

offtopic:
Verder a.u.b. niet je topic kicken binnen 24 na jouw eigen laatste bericht.
nee helpt niet : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En dit? Prevent applications from stealing focus in Windows 8
via [google=windows 8.1 prevent program from stealing focus]

En anders moet je naar de bouwer van de applicatie, denk ik ;)

Pagina: 1