Toon posts:

Nvidia drivers en Samsung 850 EVO SSD 250GB loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn hopeloos traag geworden pc te versnellen heb ik een Samsung 850 EVO SSD 250GB gekocht.

Het installeren van Windows 7 (ultimate) ging goed, alles lijkt prima te werken, totdat ik probeer om de drivers voor mijn Geforce GTX 650 van Nvidia te installeren.
Daarna doen zich plotseling allerlei problemen voor.
Tijdens het installeren blijft alles hangen in een scherm met alleen het Windows logo (de standaard bureaublad achtergrond), spontane herstarts en BSOD's.

Ik heb geprobeerd om de drivers te installeren vanaf de bij de Geforce geleverde cd-rom en handmatig gedownloade drivers van de site van Nvidia. Als ik de tool om de juiste drivers te installeren op de Nvidia site gebruik doet zich hetzelfde probleem voor.

Ik heb dan mijn vriend Google geraadpleegd en de suggestie gevonden dat het mogelijk een probleem was met de combinatie Win7 en de SSD.
Dus heb ik Win 8.1 geïnstalleerd, maar precies hetzelfde probleem deed zich voor.

Na nog wat googlen vond ik de suggestie dat het een probleem is met Nvidia drivers en deze Samsung SSD's.
De oplossing die werd gegeven was het installeren van oude Nvidia drivers (314.22).

Ik heb eigenlijk geen trek om te gaan werken met drivers uit 2013 waarin support voor allerlei recentere toepassingen/games niet opgenomen is.

Mijn vragen: is dit probleem bij iemand van jullie bekend ? Is er een oplossing voor te bedenken die beter is dan het gebruiken van de oude drivers ?

Wat gegevens van mijn pc:
Moederbord: Gigabyte H87M-D3H
Processor: Intel I5
Videokaart: Geforce GTX 650
Geheugen: 8GB DDR3
Voeding: Cooler Master 700W

Alle en elke hulp is welkom !!

Groet,
Nunya

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na nog wat googlen vond ik de suggestie dat het een probleem is met Nvidia drivers en deze Samsung SSD's.
De oplossing die werd gegeven was het installeren van oude Nvidia drivers (314.22).
Heb je een link naar die suggestie? Lijkt mij uitermate vreemd verhaal...

Overigens zou ik me niet druk maken om niet kunnen spelen van nieuwste games oid met oudere drivers, je GTX650 gaat veel eerder bottleneck worden dan de drivers. Hoezeer ik het onwaarschijnlijk vind klinken dat een SSD compatibility issues zou hebben met een GPU is het makkelijk zat om dit te testen: gewoon even genoemde versie proberen te installeren en kijken wat er gebeurt.

Mbt andere mogelijke oorzaken - je hebt natuurlijk in je kast moeten rommelen om de SSD te installeren. Zou het kunnen dat je de videokaart een tik gegeven hebt? Of dat de PCIe power cable niet meer goed vast zit? Even videokaart er helemaal uithalen en opnieuw (goed) aandrukken, idem met de stroomtoevoer ervan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dion_b,

Dank je voor de snelle reactie.

Ik heb de videokaart los gemaakt en weer terug bevestigd, deze zit er echt goed in volgens mij, evenals de power cable.
Als ik mijn oude harde schijf weer aansluit werkt alles ook prima, dat zou toch ook problemen moeten geven als de videokaart niet goed vast zat ??

Ik krijg de site waar is las over een mogelijk probleem met de nvidia drivers en deze ssd niet weer gevonden (geen browsergeschiedenis opgeslagen).

Ik heb echter de genoemde oudere drivers ( 314.22) geprobeerd en hetzelfde probleem deed zich voor.
De installatie er van ging goed, maar bij heropstarten blijft alles weer hangen in dat Win7 opstartscherm.

Daar vóór had ik trouwens al weer een BSOD gekregen; tijdens de installatie van Win7 zelf (64bit overigens, dat was ik vergeten te vermelden in m'n eerste post.)

Zo net ook weer een probleem, nu al net na de (tig-ste keer) verse installatie, nu liep het instellen van een andere resolutie voor het beeldscherm net nadat de installatie klaar was vast om vervolgens een BSOD te tonen. (om uiteindelijk na opnieuw opstarten toch de nieuw ingestelde resolutie te tonen)

Aaaarghhh.... Ik ben redelijk wanhopig nu. Ik hoop dat jij en/of anderen een idee hebben wat ik nu zou kunnen proberen.

Zoals je al wel geraden zult hebben ben ik niet echt een wizzkid, maar tot nu toe ben ik nog geen probleem zoals dit tegen gekomen wat ik niet zelf op de een of andere manier opgelost kreeg, dus helemaal nitwit ben ik nu ook weer niet.
Erg frustrerend dit :(

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 17:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Misschien heb je gewoon pech met een kapotte SSD? Als je Windows installatie al niet vlekkeloos gaat, dan lijkt het mij iets anders te zijn dan een driver issue. Kan je een andere SATA kabel proberen? En eventueel een andere SATA poort?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ETzPliskin.

Ik heb al een andere kabel geprobeerd, evenals alle sata poorten.

Een kapotte SSD, tja, dat zou wel kunnen natuurlijk, misschien heb ik gewoon pech.

Hoe kan ik aantonen of/dat die SSD inderdaad stuk is ?

Ik zal er eens een keer mee terug naar de winkel gaan. Dat zal pas morgen zijn, vandaag te druk.
Ik zal het resultaat wel posten wanneer ik het met een nieuwe SSD heb kunnen proberen.

Dank voor zover, morgen meer nieuws :)

Verwijderd

Topicstarter
Update-je: Gisteren geen kans meer gehad, vandaag met het hele ding naar de vakman gegaan.
Na het verwijderen van de videokaart en de wifi-kaart ging het installeren probleemloos. Daarna videokaart terug geplaatst en toen ging het ook goed.

Conclusie: het was waarschijnlijk de wifi-kaart, volgens de vakman.

Hoe dat kan is onduidelijk, vooral omdat het allemaal wel goed werkte wanneer ik terug ging naar m'n oude installatie zoals die eerst nog op m'n harddisk stond.

Om kosten te besparen heb ik gezegd dat ik de rest wel zelf doe. Morgen haal ik de pc weer op en kan ik er mee aan de slag, dan hopelijk zonder bsod's en ander gespuis.

Dank voor de hulp zover !

Ik zal morgen of overmorgen nog even posten of het inderdaad is opgelost.
Pagina: 1