Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull243
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Goedenavond,

Na wikken en wegen heb ik de knoop toch door gehakt.
Ik ga de Asus RT-AC87U router + Asus USB-AC56 WiFi ontvanger aanschaffen.

Na installatie hoop ik weer goed bereik te hebben door mijn gehele huis. Daarnaast pas ik zelf de ontvanger toe op mijn game pc om draadloos te kunnen spelen.

Wie kan mij uit ervaring een goed installatie advies geven. Daarnaast heb ik nog één vraag hoe ik met mijn huidige Ziggo router dien om te gaan. Ik wil blijven bellen en tv/radio gebruiken via Ziggo router. Internet en streamen wens ik via nieuwe Asus RT-AC87U router te gaan doen. Hoe dien ik dit aan te pakken ?

In afwachting van jullie advies.......

Groeten Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bridge mode.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull243
Beste Jeroen, kun jij iets duidelijker het omschrijven voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:54
Hij bedoelt dat je Ziggo kunt bellen om de standaard Ziggo modem in bridge mode te laten zetten. Hierdoor vervalt de router en wifi functie en is deze enkel nog maar een modem. Televisie en telefonie blijven gehandhaafd. Maar je eigen router verzorgt dan het netwerk.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull243
Duidelijk en bedankt....beetje nerd op dit gebied, excuus daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bull243 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:48:
Duidelijk en bedankt....beetje nerd op dit gebied, excuus daarvoor.
Denk dat je 'noob' bedoeld en niet 'nerd', een nerd weet namelijk waar hij mee bezig is en dat is in jouw geval verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ga de Asus RT-AC87U router + Asus USB-AC56 WiFi ontvanger aanschaffen.

Na installatie hoop ik weer goed bereik te hebben door mijn gehele huis.
De AC87U is duur, maar goede keuze voor maximale dekking.

Maar is het realistisch om te verwachten dat je met een enkele router/AP je hele huis kunt dekken? Het zou zomaar kunnen dat je voor goede dekking overal twee of zelfs meer AP's nodig hebt. Dat zou het verstandiger kunnen zijn om twee wat bescheidenere apparaten te nemen ipv een heel dure :o

Wat voor router/AP heb je nu? Wat is bouwvorm van huis (hoeveel verdiepingen, hoe groot per verdieping etc)? En wat is nu je ervaring qua dekking?
Zeg trouwens nooit binnenhuis 'bereik' - WiFi reikt met gemakt 300m ver, als je minder haalt ligt dat niet aan bereik maar aan obstakels zoals muren en vloeren of aan interferentie van andere netwerken en non-WiFi bronnen.
Daarnaast pas ik zelf de ontvanger toe op mijn game pc om draadloos te kunnen spelen.
1) Vaste PCs verdienen vaste aansluitingen. Ook al heb je een perfecte draadloze verbinding, de draadloze stap voegt onvermijdelijk extra latency toe aan je spel. En de perfecte verbinding bestaat niet, je zult altijd momenten hebben dat het brakker gaat, zelfs met de beste apparatuur. Doe dat jezelf en je teamgenoten niet aan, leg gewoon een UTP kabel naar je gamePC. Is trouwens vele malen goedkoper, daarnaast dus sneller en stabieler.
2) Als je bovenstaand advies toch gaat negeren, neem hoe dan ook geen USB-adapter. Ook al is het USB 3.0, dan nog voegt USB ook al extra latency toe. Bovendien is het onzinnig om een 4x4 MiMo router/AP te nemen en er slechts een 2x2 client tegenover te hangen. Neem dan tenminste een 3x3 client op PCIe zoals de (niet eens noemenswaardig duurdere) PCE-AC68.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je weet wel dat AC minder bereik heeft dan N?

Weg

Pagina: 1