Ik wil mijn home theater opstelling aanvullen met een HTPC die het verdient.
Momenteel heb ik een LG 49UB830 tv, een Onkyo TX-NR646 met daarachter Yamaha speakers.
De HTPC die ik momenteel gebruik is een Raspberry Pi B model (het oudere type). Dit vind ik redelijk draaiend, echter in sommige gevallen toch traag en niet geheel probleemloos. Kortom tijd om die nog te vervangen.
Waar moet de nieuwe set aan voldoen:
Waarom dan toch hier een topicje openen. Wel, misschien zijn er nog betere keuzes die ik kan maken, zie ik iets over het oog, of zijn er opties/mogelijkheden waar ik geen rekening mee heb gehouden.
Momenteel heb ik een LG 49UB830 tv, een Onkyo TX-NR646 met daarachter Yamaha speakers.
De HTPC die ik momenteel gebruik is een Raspberry Pi B model (het oudere type). Dit vind ik redelijk draaiend, echter in sommige gevallen toch traag en niet geheel probleemloos. Kortom tijd om die nog te vervangen.
Waar moet de nieuwe set aan voldoen:
- Moet goed staan tussen de rest van de hardware aldaar
- 3d films afspelen (doet de Pi ook goed)
- Dolby Atmos zonder problemen afspelen (hier laat de Pi absoluut steken vallen)
- Voor de toekomst ook de nodige 4K content goed afspelen (nog maar niet geprobeerd op de Pi)
- Mogelijkheden voor een eigen harde schijf, en benaderbaar in het netwerk
Waarom dan toch hier een topicje openen. Wel, misschien zijn er nog betere keuzes die ik kan maken, zie ik iets over het oog, of zijn er opties/mogelijkheden waar ik geen rekening mee heb gehouden.