Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie G.
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:12
Ik wil mijn home theater opstelling aanvullen met een HTPC die het verdient.

Momenteel heb ik een LG 49UB830 tv, een Onkyo TX-NR646 met daarachter Yamaha speakers.
De HTPC die ik momenteel gebruik is een Raspberry Pi B model (het oudere type). Dit vind ik redelijk draaiend, echter in sommige gevallen toch traag en niet geheel probleemloos. Kortom tijd om die nog te vervangen.

Waar moet de nieuwe set aan voldoen:
  • Moet goed staan tussen de rest van de hardware aldaar
  • 3d films afspelen (doet de Pi ook goed)
  • Dolby Atmos zonder problemen afspelen (hier laat de Pi absoluut steken vallen)
  • Voor de toekomst ook de nodige 4K content goed afspelen (nog maar niet geprobeerd op de Pi)
  • Mogelijkheden voor een eigen harde schijf, en benaderbaar in het netwerk
Ik ben op het moment gecharmeerd van de Zappiti Player 4K. Deze is te krijgen voor € 273,-. En voldoet aan bovenstaande eisen, daarmee is dus ook gelijk mijn budget een beetje bepaald.

Waarom dan toch hier een topicje openen. Wel, misschien zijn er nog betere keuzes die ik kan maken, zie ik iets over het oog, of zijn er opties/mogelijkheden waar ik geen rekening mee heb gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Een NUC op basis van i3 en 4GB geheugen met een kleine SSD zou meer dan volstaan hiervoor, maar je kan natuurlijk ook voor een custom build gaan als de behuizing je niet bevalt. Zolang je op een i3 of A6-based build werkt is 3D-content geen probleem, en ook je andere eisen lijken prima supported te worden. Moet wel lukken voor onder de 300,-

iRacing Profiel