Onjuistheden en inconsistentie in productlisting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:17
Beste Pricewatchmensen,

Ik heb drie puntjes van aandacht opgemerkt in de Pricewatch. Als voorbeeld gebruik ik deze listing van laptops van Peaq.

Puntje 1.
Op deze listing staan een aantal laptops met een 500 GB HDD en 32 GB (PMM P1011-I21NL) of 64 GB (PMM P1011-I2NL) flashopslag. Op de productlisting staat echter "532GB (hdd+hdd)" of "564GB (hdd+hdd)" bij deze laptops. Dat moet natuurlijk "flash+hdd" zijn.

Puntje 2.
In de CPU/SoC kolom staan al zo lang ik me kan herinneren afkortingen van modelnamen van processors. Deze afkortingen zijn (volgens mij pas sinds kort) niet consistent meer. Zo staat er "P 3805U" voor een Pentium 3805U, maar "Pent. N3540" voor de Pentium N3540.

Puntje 3.
Ik kan mij nog wel herinneren dat het "vroeger" zo was dat je de volledige modelnaam van de processor als tooltip kreeg te zien als je je muispijltje op de afkorting parkeerde. Maar sinds enige tijd (toch zeker een half jaar al overigens, dit is zeker niet iets recents) staat in de tooltip gewoon doodleuk dezelfde afkorting. Het zou mooi zijn als de volledige productnaam er weer zou komen te staan.

Vriendelijke groet,
Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Jerrythafast schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:40:
Beste Pricewatchmensen,

Ik heb drie puntjes van aandacht opgemerkt in de Pricewatch. Als voorbeeld gebruik ik deze listing van laptops van Peaq.

Puntje 1.
Op deze listing staan een aantal laptops met een 500 GB HDD en 32 GB (PMM P1011-I21NL) of 64 GB (PMM P1011-I2NL) flashopslag. Op de productlisting staat echter "532GB (hdd+hdd)" of "564GB (hdd+hdd)" bij deze laptops. Dat moet natuurlijk "flash+hdd" zijn.
Fixed
Puntje 2.
In de CPU/SoC kolom staan al zo lang ik me kan herinneren afkortingen van modelnamen van processors. Deze afkortingen zijn (volgens mij pas sinds kort) niet consistent meer. Zo staat er "P 3805U" voor een Pentium 3805U, maar "Pent. N3540" voor de Pentium N3540.
Niet erg consistent nee, ook fixed
Puntje 3.
Ik kan mij nog wel herinneren dat het "vroeger" zo was dat je de volledige modelnaam van de processor als tooltip kreeg te zien als je je muispijltje op de afkorting parkeerde. Maar sinds enige tijd (toch zeker een half jaar al overigens, dit is zeker niet iets recents) staat in de tooltip gewoon doodleuk dezelfde afkorting. Het zou mooi zijn als de volledige productnaam er weer zou komen te staan.
Zou ik niet weten eerlijk gezegd. Daar zullen ze bij Mooie Features waarschijnlijk meer van weten, dus verplaats ik het topic daarnaartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Thanks!
[...]

Niet erg consistent nee, ook fixed
Ook thanks :)
[...]

Zou ik niet weten eerlijk gezegd. Daar zullen ze bij Mooie Features waarschijnlijk meer van weten, dus verplaats ik het topic daarnaartoe.
En nogmaals thanks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor je feedback! Even een vraag over je laatste punt, kun je iets specifieker zijn over waar (op welke pagina en waar op de pagina) je de tooltip verwacht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Op productlistings van laptops in de kolom CPU/SoC. In die kolom staan afkortingen zoals "P 3805U". Wanneer ik mijn pijltje daarop zet krijg ik een tooltip die ook de tekst "P 3805U" bevat. Ik kan mij herinneren dat dat vroeger gewoon de volledige naam gaf: "Intel Pentium 3805U".

EDIT: Screenshotje gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jerweb.nl/zooi/tweakers-pw-tooltip.png

[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 14-07-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Met de oplevering van de laatste iteratie is er een nieuw dingetje om toe te voegen aan dit lijstje.

Op de nieuwe specificatiepagina van laptops:
pricewatch: Packard Bell Easynote TM83-RB-004 Zwart

Daar staat het CPU/SoC model nu als afkorting in plaats van de volledige naam. (Alsook vele andere dingen, zoals "Win7 HP".)

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 25-07-2015 18:53 ]

Pagina: 1