Toon posts:

(HTML5) Drag/Drop upload per user gekoppeld aan email

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het bekijken hoe ik simpel een drag/drop functionaliteit in elkaar kan zetten (met HTML5) zodat mensen voor mij een aantal bestanden/foto's kunnen uploaden en ik weet wie wat heeft geupload.

Hele frameworks lijkt me zwaar overdreven maar drag/drop is wellicht handig. Er zijn er legio te vinden (ik zoek al de gehele dag) maar er zit of een echte registratie aan vast of het is gewoon een HTML5 drag/drop plugin.

Mijn idee is om de persoon zijn emailadres in te laten vullen en hierna een upload scherm aan te bieden zodat ik kan zien wie welke foto heeft gemaakt.

Achteraf is het natuurlijk altijd handig om iemand in te kunnen laten loggen, vandaar ook zijn email dus dit kan ik later toevoegen.

Een erg goede Drag/Drop is http://www.dropzonejs.com en zo zijn er velen maar nu de vraag hoe dit simpel te implemeteren met PHP en eventueel een Database er achter ?

Iets als Google drive of we share is geen optie helaas, ik heb de bestanden lokaal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Owncloud?

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Dropzonejs ziet eruit alsof er gewoon een formulier gebruikt word, dus als je in PHP weet hoe je een formulier moet afhandelen dan moet dat niet al te moeilijk zijn lijkt me. Let er alleen wel op dat je je formulier het juiste enctype meegeeft, anders kun je heel lang debuggen waarom er niets gebeurd zonder iets verder te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:15:
Een erg goede Drag/Drop is http://www.dropzonejs.com en zo zijn er velen maar nu de vraag hoe dit simpel te implemeteren met PHP en eventueel een Database er achter ?
Heb je de documentatie al gelezen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik maar ik ben niet zeker of ik het vanaf scratch met deze tool wil ontwikkelen of iets wil forken.

Forken is vaak makkelijker gezien je ook de mindere zaken ziet en deze direct oplost in plaats van zelf ook in te vallen.

Vandaag dat ik ook voorbeelden zoek welke dit al kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Ja heb ik maar ik ben niet zeker of ik het vanaf scratch met deze tool wil ontwikkelen of iets wil forken.
Zou je dat dan niet eerst beslissen?
Forken is vaak makkelijker gezien je ook de mindere zaken ziet en deze direct oplost in plaats van zelf ook in te vallen.

Vandaag dat ik ook voorbeelden zoek welke dit al kunnen.
Deze zinnen zijn een beetje vaag :)

Ik mis verder het probleem; simpele file-upload upload je naar n mapje...de filename sla je op in een record en daaraan koppel je de user met dat e-mailadres. Een heel simpel backendje kun je binnen korte tijd afhebben en daarna hang je in de frontend dropzonejs of iets anders erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:35:
[...]

Zou je dat dan niet eerst beslissen?
Dat kan je pas aan de hand van je zoektocht doen. DropZoneJS gebruik je toch al als plugin, dus dan is er meer beschikbaar en kun je vaak beter afkijken dan het slecht bedenken. Heb je die basis dan pas je het aan aan je needs.
[...]

Deze zinnen zijn een beetje vaag :)

Ik mis verder het probleem; simpele file-upload upload je naar n mapje...de filename sla je op in een record en daaraan koppel je de user met dat e-mailadres. Een heel simpel backendje kun je binnen korte tijd afhebben en daarna hang je in de frontend dropzonejs of iets anders erin.
Dat klopt, ben ik met je eens.

Jij gaat per definitie al uit van een grote upload folder, deze will ik seperaten. Kan prima met mkdir() etc overigens.

Het wil uitvinden is niet handig maar ik zit met een voor-registratie welke de meeste niet doen, dat moet ik bekijken met DropZone. Dan is het tevens zo dat dropzone per direct upload. Beter zou zijn om een HTML5 drag/drop te hebben met een verzendknop. Ik moet daar de docs even voor checken overigens gezien ik nu druk aan het zoeken ben naar goede examples met DropZone. De standaard php/mysql scriptjes zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:47:
[...]
Dat kan je pas aan de hand van je zoektocht doen. DropZoneJS gebruik je toch al als plugin, dus dan is er meer beschikbaar en kun je vaak beter afkijken dan het slecht bedenken. Heb je die basis dan pas je het aan aan je needs.
Daar is Google dan toch voor?
Dat klopt, ben ik met je eens.

Jij gaat per definitie al uit van een grote upload folder, deze will ik seperaten. Kan prima met mkdir() etc overigens.
Deze requirement heb je nergens vermeld maar ik impliceer helemaal niets, als jij het in een map per user wil zetten is dat hoogstens 5 minuten extra werk.
Het wil uitvinden is niet handig maar ik zit met een voor-registratie welke de meeste niet doen, dat moet ik bekijken met DropZone. Dan is het tevens zo dat dropzone per direct upload. Beter zou zijn om een HTML5 drag/drop te hebben met een verzendknop. Ik moet daar de docs even voor checken overigens gezien ik nu druk aan het zoeken ben naar goede examples met DropZone. De standaard php/mysql scriptjes zijn er wel.
DropZone is gewoon een formulier, het is echt niet bijzonder. De verzending kun je gewoon zelf triggeren maar dat had je vast zelf al gelezen in de documentatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:59:

DropZone is gewoon een formulier, het is echt niet bijzonder. De verzending kun je gewoon zelf triggeren maar dat had je vast zelf al gelezen in de documentatie ;)
Gister nog even in gedoken, maar is DropZoneJS de beste tool hiervoor momenteel ?

Je wordt echt dood gegooid met jquery examples waar geen een de beste zal zijn maar de vraag is wat aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tegen welke problemen loop je nu aan? Of ben je alleen bang dat je niet "de beste" lib voor drag'n'drop heb gebruikt? Want welke het beste is voor jou, kan je alleen zelf bepalen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Volgens mij maak je het veel ingewikkelder dan het is. Maak er eerst eentje met een "normaal" formuliertje en de standaarden die je kent (PHP/MySQL/jQuery oid). Breid hem daarna uit met een drag-and-drop dingetje wat je van internet plukt.

Trial & error en Google zijn hier je beste vriend. En zolang het geen enterprise-waardige tool wordt moet je gewoon wat moois kiezen. Ik denk niet dat je heel duidelijk tegen elkaar kunt afstrepen wat het beste is. Want dat is ook, zoals Creepy zegt, een persoonlijke keuze.

Zelf heb ik kortgeleden nog een intranet-achtig tooltje gemaakt met Dropzone, dat werkte prima. Ik vind hem zelf in ieder geval super, en hij is lekker eenvoudig om als uitbreiding op een normaal formulier te gebruiken. Daarnaast heeft het lekkere Bootstrap integratie, wat een groot voordeel was in mijn geval.

Ik zou zeggen: probeer gewoon wat dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Gister nog even in gedoken, maar is DropZoneJS de beste tool hiervoor momenteel ?

Je wordt echt dood gegooid met jquery examples waar geen een de beste zal zijn maar de vraag is wat aan te raden is.
Het is gewoon een formulier, als je na X tijd denkt dat je n andere plugin wil gebruiken vervang je die plugin toch gewoon. Als je hier al zo lang op blijft hangen komt dat project toch nooit af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:51:
[...]

Het is gewoon een formulier, als je na X tijd denkt dat je n andere plugin wil gebruiken vervang je die plugin toch gewoon. Als je hier al zo lang op blijft hangen komt dat project toch nooit af? ;)
In de tussentijd heb ik veel andere lucratieve zaken gedaan (lucratief als in... bewerkstelligd)... het is een "maak het makkelijker" tool, dus niets belangrijks. En ik ga altijd het diepe in als ik iets simpels moet maken omdat je je skills toch even bij wil schaven :D

Javascript en PHP is niet 100% mijn ding, zeker niet met frameworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:57:
[...]
En ik ga altijd het diepe in als ik iets simpels moet maken omdat je je skills toch even bij wil schaven :D
Je kan ook gewoon de handleiding leven en het proberen, daar heb je denk ik meer aan in praktijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:15:
[...]

Je kan ook gewoon de handleiding leven en het proberen, daar heb je denk ik meer aan in praktijk ;)
Yes dat heb ik wel gedaan uiteraard.

Ik denk dat DropZoneJS de beste keus is zoals Cor453 ook al aangeeft werkt deze prima.

Blueimp is ook prachtig maar omslachtiger als je mij vraagt. Ik ga me deze aan de slag :)
Pagina: 1