Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• shortzzz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een android smartphone die sneller is en langere batterijduur heeft dan mijn nexus 5. Het scherm moet minimum 5 inch zijn, bij voorkeur groter. Ook android 5.0 of hoger zou tof zijn omdat google wear dan meer kan doen met mijn pebble watch maar 4.4 met update in de toekomst is geen probleem. De camera van mijn nexus was nu goed genoeg dus zolang het niet slechter is hoeft deze zeker niet high end te zijn.

Wat is je budget?
Ongeveer 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn smartphone bijna de ganse dag door als webbrowser (2-3u dagelijks), om mails te ontvangen van meerdere accounts, een uurtje bellen ,een uurtje gamen (marvel puzzle quest en minecraft vooral) en ook gebruik ik hem veel als navigatie in de wagen. Nu loop ik met een powerbank op zak om hem dagelijks twee maal op te laden

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de honor 6+, de lg g3 met 3gb ram en de samsung note 3 in gedachten als er andere voorstellen zijn neem ik ze zeker in beraad. Ik importeer liever mijn toestel niet en hoop hem te kunnen bestellen via een betrouwbare online winkel in nederland of belgië

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand ervaring met de honor 6+ en zal deze van snelheid vergelijkbaar of sneller zijn dan mijn nexus? Dit is voor het moment de telefoon die mij het meeste aanspreekt.
Ik heb de oneplusone gezien maar de slechte commentaren schrikken mij wat af of is het toch de moeite om er voor te opteren?
Even of topic, mijn nexus is in een emmer beslag gevallen ik heb hem direct geopend en gereinigd maar alleen de interne speaker werkt nog, die onderaan zijn kapot, valt dit gemakkelijk te herstellen zodat ik hem in orde kan doorverkopen of ben ik beter af hem weg te doen als defect?

Alvast bedankt voor de reacties,
Steven

Verwijderd

Één voor één hebben je keuze's nu wel allemaal nadelen.
Weet je zeker dat je percé nog een Android wilt?
De Huawei heeft wat mindere update zekerheid, en soms last van bugs. De G3 heeft slechts een redelijke batterijtijd en zit met de kleurweergave, en de note3 is alweer 'wat' ouder, zodat die wat verder zit in de ondersteuningscycle van samsung. Alle drie hebben ze ook standaard 'extra' software en skins tegenover een Nexus.

Een Nokia 930 heeft wat mindere apps,
Maar wel een goed 1080p scherm, prima batterijtijd, en heeft op papier minder ram, maar gaat waar wel goed mee om. En wie weet worden er met windows10 in het verschiet een heleboel Android apps beschikbaar.

pricewatch: Nokia Lumia 930 Zwart
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1396523624.jpeg

Een Nexus6 kost ook maar €409 in NL dus zit slechts €9 boven je budget. Als je nog voor Android gaat is dat misschien een prima keuze.

http://tweakers.net/product/403233/motorola-nexus-6/
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000554556.jpeg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 18:13 ]

• shortzzz
De nokia zie ik niet echt zitten omdat ik doorheen de jaren al voor een kleine 100€ aan android apps gekocht waar ik anders niets aan heb. De schil die over niet nexus telefoons zit heb ik eigenlijk geen last mee, voor mijn nexus had ik om de paar maanden een andere smartphone.
Ik heb ook gezien dat de nexus 6 een vrij slechte batterijduur heeft en dat het goedkoopste dat ik hem kan verkrijgen zo een 450€ is wat ik toch te veel vind.
Momenteel gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de honor 6+ en op de tweede plaats de note 3 die mss. Iets betere prestaties zal opleveren. Toch bedankt voor uw advies.

• shortzzz
Ik ben ondertyssen wat dichter bij een keuze en twijfel tussen de honor 6+, note 3 en xperia z2. Mijn voorkeur gaat uit naar batterijduur dan snelheid dan verbindingskwaliteit dan android lollipop stabiliteit op het systeem ( ik zie dat de honor6+ eind augustus een update krijgt en dat de andere twee toestellen op lollipop nog wat problemen hebben) dan camera (niet zo van belang voor mij)

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Duidelijk de Oneplus One

Verwijderd

Windows Phone is dood, dus dat zou ik niet halen. Gezien je eisen lijkt de Oneplus One me inderdaad een prima toestel. Snel zat, relatief goedkoop, prima scherm, goede accuduur. Het enige puntje zou kunnen zijn dat Oppo, het moederbedrijf van Oneplus, voor geen meter software kan maken. Ik weet dus niet hoe zeker je kan zijn van officiële updates op de Oneplus One. ( En ik neem aan dat je niet als daily driver een custom ROM wilt.)

• shortzzz
Het gebrek aan garantie en support van de oneplus one stoort mij en natuurlijk ook de garantie daarvan dat ik eerder zou willen kiezen voor iets anders.

• shortzzz
Ik heb uiteindelijk de honor 6+ gekocht en na een goede acht uur instellen en constant gebruik bevalt deze smartphone en ook zijn android schil mij uitstekend. :-)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Hé, kom eens onder je steen vandaan en laat je vooroordelen er dan maar liggen :)

Verwijderd

PinokkioTV schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:22:
[...]

Hé, kom eens onder je steen vandaan en laat je vooroordelen er dan maar liggen :)
Met 2,7% marktaandeel wereldwijd in 2014 vind ik het niet meer dan gerechtvaardigd om te zeggen dat het dood is.
Pagina: 1