Advies m.2 SSD (verschil tussen m.2 SATA en m.2 PCI-e)

Pagina: 1
Acties:

• Espah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04-2021
Hi tweakers,

Ik heb laatst de Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX aangeschaft.

Hierin zit een lege M.2 slot waar ik graag een SSD in wil zetten.

Nou begint mijn verwarring: bij de reviews ( productreview: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX review door 12Monkeys ) wordt vermeldt dat er een M.2 SATA schrijf in moet, dat het anders niet werkt.
Ik ben naar een Mycom vestiging gegaan, en die zij dat ik waarschijnlijk mSATA bedoelde.
Nou ben ik verder gaan googelen en vindt hier en daar een M.2 schijven maar meestal staat er niet duidelijk bij of het nou M.2 SATA of M.2 PCI-e is.

Ik zoek een schijf van ongeveer 250GB, kan iemand mij op weg helpen met een link naar een model die geschikt is?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Linkje bij de buren voor uitleg over de verschillen;
http://nl.hardware.info/r...xpress-ssdrs-m2-varianten

Daarnaast zal dit soort info ook wel de boekjes te vinden zijn. Wat staat er in de gebruiksaanwijzing?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Espah
Thanks voor die link.

In de gebruikershandleiding staat hierover helaas niks vermeldt.

Echter heb ik al van verschillende (internationale) bronnen vernomen dat het mogelijk is met mijn model.

Bij die link is het me al duidelijker geworden wat het inhoud.
Wat ik alleen nogsteeds lastig vindt is een schijf uitzoeken, een B en M model kan SATA en PCI-e express ondersteunen, en wat ik op heb gestoken uit die verschillende bronnen is dat enkel een M.2 SATA variant werkt.

De meeste SSD m.2 die ik vindt zijn B en M, maar dus niet duidelijk of het nou sata of pci-e is..

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58
Deze M2 sata SSD's passen erin:
Crucial SSD MX200, 250GB, M.2 2280
Plextor M6G-2280 256GB M.2
Samsung 850 EVO 250GB M.2
Ik ben zelf voor de Samsung gegaan bij mijn V17

[ Voor 4% gewijzigd door Gandalf op 05-07-2015 15:49 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01 12:56
Dat valt tegen, hoor. Bij de laptops waar ik een m.2 ssd in heb gezet stond er vaak niks over vermeld in de handleiding.

Gelukkig heeft Notebookcheck al een review geschreven over deze laptop incl. M.2 ssd: http://www.notebookcheck....book-Review.140919.0.html
In de specificaties zie dan deze ssd gemonteerd is: pricewatch: Toshiba HG6 M.2 (double sided) 256GB
Dat is dus een M.2 sata ssd van 80mm lang.
Deze ssd's zouden moeten passen: http://tweakers.net/categ...gw5rra4aw4ZT--11WZVMy37Q0

[ Voor 21% gewijzigd door wappiewappie op 05-07-2015 15:52 ]

• Espah
Gandalf schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:48:
Deze M2 sata SSD's passen erin:
Crucial SSD MX200, 250GB, M.2 2280
Plextor M6G-2280 256GB M.2
Samsung 850 EVO 250GB M.2
Ik ben zelf voor de Samsung gegaan bij mijn V17
Thanks, ik ga ook voor die samsung!

Op tweakers staat het gelukkig eronder zie ik net, alleen desbetreffende websites staat het vaak niet vermeld..

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik wil nog even aanhaken op deze discussie.
Ik heb een HP Probook 430G1 en zou hier ook graag een M.2 ssd in plaatsen.
Ik heb al gevonden dat de lengte maar 42 mm mag zijn en het is B-type connector.

Nu zijn er verschillende ssd's die in aanmerking komen maar ik zou graag willen weten welke jullie aanraden. De adata schijnt een oude controller te hebben, maar de Transcend heeft weer een hele lage schrijfsnelheid.

Graag hoor ik van jullie!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je moet inderdaad de print hebben met 1 inkeping ipv 2 schroefgaten. Geen idee of dat B is.
In mijn Elitebook 840 heb ik de Transcend mts400 256gb gestopt. Er was toen (begin dit jaar) weinig keuze. Nu nog steeds niet, volgens mij. Ik merkte inderdaad niet veel performance toename tov de 32 GB caching SSD die er eerst in zat.
Voor mijn OS is het prima, dat schrijft toch niet zoveel. De data (foto en film) staat op een 1 TB HD.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1