Hoi,
Ik ben opzoek naar een nieuwe PCI-E Sata600 Controller voor Windows 8.1.
Ik heb nu een RocketRAID 1740 en een RocketRaid 2300 series maar deze ondersteunen schijven tot maximaal 3TB groot (Tenminste grotere heb ik niet werkend gekregen).
Tot nu toe heb ik deze 2 controllers op het oog:
Highpoint rocket 640L
of een
IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller
Wat wil ik er op aansluiten WD 6TB RED schijven.
Over de Highpoint rocket 640L, ik heb geprobeerd te zoeken op maximale grote van hardeschijven ik kwam het volgende tegen, Max 2TB, Max 3TB, Max 4TB, UPTO 3TB, 4TB and above. Ze spreken elkaar allemaal tegen...
De IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller deze zou veel gebruikt worden door Tweakers...
Flashen naar IT mode, maar ook hier kan ik niet vinden of ik er een 6TB schijf ondersteund wordt...
en werkt deze Controller wel onder Windows 8.1? Ik had al wel gevonden dat ik drivers zou kunnen gebruiken van een andere controller met dezelfde chipset... Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zoek ik:
PCI-E Sata600 Controller die 6TB schijven ondersteun onder Windows 8.1
Raid gebruik ik niet!
Andere suggesties zijn zeker welkom!!
Ik ben opzoek naar een nieuwe PCI-E Sata600 Controller voor Windows 8.1.
Ik heb nu een RocketRAID 1740 en een RocketRaid 2300 series maar deze ondersteunen schijven tot maximaal 3TB groot (Tenminste grotere heb ik niet werkend gekregen).
Tot nu toe heb ik deze 2 controllers op het oog:
Highpoint rocket 640L
of een
IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller
Wat wil ik er op aansluiten WD 6TB RED schijven.
Over de Highpoint rocket 640L, ik heb geprobeerd te zoeken op maximale grote van hardeschijven ik kwam het volgende tegen, Max 2TB, Max 3TB, Max 4TB, UPTO 3TB, 4TB and above. Ze spreken elkaar allemaal tegen...
De IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller deze zou veel gebruikt worden door Tweakers...
Flashen naar IT mode, maar ook hier kan ik niet vinden of ik er een 6TB schijf ondersteund wordt...
en werkt deze Controller wel onder Windows 8.1? Ik had al wel gevonden dat ik drivers zou kunnen gebruiken van een andere controller met dezelfde chipset... Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zoek ik:
PCI-E Sata600 Controller die 6TB schijven ondersteun onder Windows 8.1
Raid gebruik ik niet!
Andere suggesties zijn zeker welkom!!