Huls voor interne schijf om mooi te maken voor extern gebrui

Pagina: 1
Acties:

• pimnoordeloos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Een beetje een vreemde vraag maar ik heb een aantal interne schijven liggen die ik wil gebruiken voor extern gebruik. Deze schijven hebben de vorm van een standaard WD interne schijf. Dit is ten eerste niet even veilig en goed voor de schijf om deze overal te laten slingeren, maar staat ten tweede ook niet erg netjes. Ik heb wat rond gekeken, maar heb geen voorbeelden gevonden van hulsen voor interne schijven om ze een externe look te geven.

Ik vroeg mij nu af of iemand op dit forum misschien weet van dergelijke hulsen voor interne schijven of dat ik zelf moet gaan klussen 8)7

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 20:08
Zoiets? Hardeschijfbehuizingen. Die zijn vrijwel overal te koop.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:22
Je dacht serieus dat je de eerste was die een interne hardeschijf extern wilde gebruiken? 😃

http://tweakers.net/categ...ZGSjpKJpaWQNLYzNICqKa2FgA

Dat is Pricewatch>Componenten en Randaparatuur>Externe hardeschijven en dan filter: met hardeschijf:nee

Kom je, als je selecteert op USB 2.0, 3.0 en E-Sata op 360 stuks.

Filter op de specificaties, 3.5 inch of 2.5 inch, aansluiting etc. En voila!

Succes.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:01

MsG

Forumzwerver

Als je de hollandse alternatieven te duur vind en tijd hebt (verzenden duurt langer) hebben ze in China ook wel simpele behuizingen die het prima doen: http://www.banggood.com/W...d-Disk-Drive-p-57675.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• pimnoordeloos
Thanks allemaal het zijn een aantal oude WD van max 500GB

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Let er op dat je een behuizing koop voor het juiste formaat. Zo valt een laptopschijf en ssd onder de 2.5 inch formfactor. Desktop schijven vallen onder de 3.5 inch form factor.

• pimnoordeloos
Nog een vraagje nu wij toch bezig zijn met de HDD's. Ik heb een stapeltje WD drives getest en eentje daarvan wil ik in mijn eigen pc gebruiken. Dit is er eentje van een terrabyte genaamd de WD10EADS-11M2B1SCSI. Het vreemde is dat de schijf in device manager te zien is. In Disk Managment wordt deze ook perfect als partition aangetoond. En ook in de BIOS is de schijf te zien. Alleen hij wordt niet getoond in het my computer scherm.

P.S. als ik in disk management rechter muisknop klik op de desbetreffende schijf dan komt het luikje met opties omlaag maar deze zijn grijs en dus niet aanklikbaar

• pimnoordeloos
Ja thanks Job goede tip :D (Y)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
pimnoordeloos schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:43:
Nog een vraagje nu wij toch bezig zijn met de HDD's. Ik heb een stapeltje WD drives getest en eentje daarvan wil ik in mijn eigen pc gebruiken. Dit is er eentje van een terrabyte genaamd de WD10EADS-11M2B1SCSI. Het vreemde is dat de schijf in device manager te zien is. In Disk Managment wordt deze ook perfect als partition aangetoond. En ook in de BIOS is de schijf te zien. Alleen hij wordt niet getoond in het my computer scherm.

P.S. als ik in disk management rechter muisknop klik op de desbetreffende schijf dan komt het luikje met opties omlaag maar deze zijn grijs en dus niet aanklikbaar
Waarschijnlijk moet die nog geformateerd worden. Windows kan niet met het bestandsformaat overweg dat de schijf nu heeft.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• pimnoordeloos
Ja denk ik ook maar waar vind ik die optie of welke mogelijke software kan mij bij dat scherm brengen sinds ik die mogelijkheid niet krijg in disk management, device manager of my computer.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

In disk management kun je de schijf formatteren en een schijfletter geven.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• marquis
Probeer eens anders een externe software om te formateren. Deze bijvoorbeeld.

• pimnoordeloos
@Compizfox als ik in disk management rechter muisknop klik op de desbetreffende schijf dan komt het luikje met opties omlaag maar deze zijn grijs en dus niet aanklikbaar

• pimnoordeloos
@marquis thanks ga ik gelijk proberen

• marquis
Succes!

• pimnoordeloos
Hij staat op actief nu, heb hem naar NTFS kunnen formateren en heb opnieuw opgestart maar hij toont nog steeds niet in het my computer scherm

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

Je moet hem wel een schijfletter geven. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pimnoordeloos
Ja dat heeft ie ook al ;)

• pimnoordeloos
Update! het is uiteindelijk gelukt via Parted magic waar ik de schijf heb geofrmateerd en gepartitioneerd heb. Hij vond hem na een restart niet meteen maar na een refresh in de disk management gaf hij hem uiteindelijk weer. Toen kon ik er eerst niet in, maar ik kon hem nu wel formateren via windows in my computer. Toen het via windows nog eens geformateerd was naar NTFS deed de schijf het.

• marquis
Misschien een nuteloos advies, als je hem formateerd, doe het uitgebreid. Een snelle format slaat controle op slechte sectoren over. Nu dat je hem omzet naar een ander bestandsformaat is dat misschien wel een stukje veiliger.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou die schijf toch eens wat beter gaan testen op slechte sectoren en dergelijke. Ik zou er geen vertrouwen in hebben om er kostbare data op te zetten. Gezien deze moeilijkheid, die je doorgaans niet hebt met schijven, kan het best zijn dat er iets met de schijf aan de hand is.

Verwijderd

Beste pimnoordeloos,

Mag ik je verzoeken om in het vervolg geen twee berichten na elkaar te posten? Indien je wat hebt toe te voegen, kun je dat doen met de Wijzig link rechtsboven je post.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1