Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UDP communicatie doorsturen naar meerdere IP-Adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Allereerst hoop ik dat ik het juist omschrijf wellicht dat mensen mij in de goede richting kunnen helpen.
We hebben een machine geleverd met centrale software die naar een voor geconfigureerd IP-Adres meldingen kan sturen over de status. Op de betreffende cliënt computer staat een notifieer software wat luistert naar poort 9200.

Echter kent de centrale software de beperking van 1 IP-Adres, echter wil de klant het op 5 pc's geïnstalleerd hebben. Is dit mogelijk om misschien d.m.v. een routering alsnog door te kunnen sturen naar meerdere pc's?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Volgens mij wordt het smerig, maar wellicht heb je wat aan https://github.com/sleinen/samplicator. Dit, in combinatie met een goedkope Linux-bak zou je ver kunnen helpen.

Maar weet je zeker dat de communicatie zo werkt? Geen UDP terug?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als ze in hetzelfde broadcast domain zitten, probeer 224.0.0.1

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 05-07-2015 12:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met smerig DiedX? het is eigen software echter als ik nu speciaal voor één klant wat moet ontwikkelen worden de kosten te hoog. Heeft niks met het ontduiken van licenties te maken als je dat bedoeld.

Nee het is één richtingsverkeer wat betreft de communicatie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 13:04 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:00:
Wat bedoel je met smerig DiedX? het is eigen software echter als ik nu speciaal voor één klant wat moet ontwikkelen worden de kosten te hoog. Heeft niks met het ontduiken van licenties te maken als je dat bedoeld.
Smerig in de vorm van de oplossing die ik had. Ik hoop dat CyBeR's oplossing werkt.

Bij mijn oplossing krijg je een doosje erbij, dus extra afhankelijkheid. Geen enkele smerigheid wat betreft licenties o.i.d.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
CyBeR schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:58:
Als ze in hetzelfde broadcast domain zitten, probeer 224.0.0.1
Uit pure nieuwsgierigheid (en uit professioneel oogpunt), wat bedoel je met "probeer 224.0.0.1" ?
Het is een Class D network, maar dan ?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
EverLast2002 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Uit pure nieuwsgierigheid (en uit professioneel oogpunt), wat bedoel je met "probeer 224.0.0.1" ?
Het is een Class D network, maar dan ?
224.0.0.1 is een multicast adres om meerdere clients te bereiken,

Verwijderd

Hi,

Er is een mooie Wikipedia over multicasting en IGMP, zie; Wikipedia: IP multicast

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

plizz schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:39:
[...]

224.0.0.1 is een multicast adres om meerdere clients te bereiken,
Niet 'meerdere' maar letterlijk alle clients.
224.0.0.1 is het "All Hosts" multicast adres.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als dat allemaal niet wil werken dan kun je waarschijnlijk de listener ook nog wel op een terminal server laten draaien en vervolgens vanaf die server gecontroleerd sessies aan meerdere clients aan gaan bieden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is de achterliggende reden dat de klant die wens heeft? Dat komt ergens vandaan. Een oplossing kan dus ook elders zitten :)
En wtf een hard coded IP?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan iptables met de TEE module gebruiken. Dat kan zelfs met een Raspberry Pi nog makkelijk gaan.

1. Koop een raspberry pi
2. Installeer de default image
3. Volg instructies van een site als http://serverfault.com/qu...destinations-via-iptables

Done!

Je kan het ook in een VirtualBox VM doen op de PC die al monitoring heeft. Kost niks!
Pagina: 1