Toon posts:

400 Euro Medium game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, ik moet voor mijn vriend een PC in elkaar zetten kunnen jullie mij advies geven welke onderdelen jullie denken die geschikt daarvoor zijn?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral games zoals World Of Warcraft, League Of Legends, Payday 2 op medium settings internetten, youtube filmpjes kijken op 1440p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
420 Euro inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart die de games hier boven aan kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is fijn.

Ga je overclocken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6100 Boxed€ 112,95€ 112,95
1Asus M5A78L-M/USB3€ 57,50€ 57,50
1Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost€ 85,99€ 85,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 447,85

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 12:37 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gamen op 1440p lijkt me niet haalbaar met dit budget eerlijk gezegd ...

https://discord.com/invite/tweakers

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:29:
Zijn er componenten of [b[randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? [/b]
Nee.
Windows? Monitor? Toetsenbord+muis? Speakers/headset?
redfoxert schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:32:
Dit ligt maar net aan welke spellen je speelt en op welke instellingen.

[ Voor 31% gewijzigd door NitroX infinity op 05-07-2015 12:32 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:32:
Youtube filmpjes op 1440.. haha

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:32:
[...]
Windows? Monitor? Toetsenbord+muis? Speakers/headset?

[...]

Dit ligt maar net aan welke spellen je speelt en op welke instellingen.
Windows heeft hij nog een CD van gewoon een oude Samsung monitor, een standaard toetsen bord en muis.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was helemaal het moederbord vergeten lol, het budget is 450

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Je moet bij dit budget aan iets denken als het budgetsysteem uit de BBG;
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Als ik naar de minimumeisen kijk van de spellen dan zou je de videokaart in dat systeem kunnen vervangen door een R7 250X (niet de non-x) en voldoende grafische kracht hebben. En dan zit je binnen je budget inclusief verzendkosten.

http://store.steampowered.com/app/218620/
https://support.riotgames...ended-System-Requirements
https://eu.battle.net/sup...craft-system-requirements

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Misschien is het bij dit budget wel handig om te kijken naar tweedehands. Voor dat geld krijg je een veel leuker tweedehands pc'tje dan dat je alles nieuw moet kopen.

Anders is bovenstaande reactie wel gowd, dat je naar het budgetsysteem kijkt en deze wat aanpast.

-

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:14
Als je even door spaart heb je dit voor nieuwe.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 104,-€ 104,-
1MSI 970A-G43€ 66,01€ 66,01
1Club 3D Radeon R9 270 royalQueen€ 149,50€ 149,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 50,51€ 50,51
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 530,58

Eventueel kun je ook naar 2e hands kijken R9 290's, R9 280's etc

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Op basis van het budget game systeem uit de BBG van juli en wat aanpassingen om het binnen budget te krijgen kom ik hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 71,95€ 71,95
1MSI A78M-E45€ 49,95€ 49,95
1MSI R7 260X 2GD5 OCV1€ 119,-€ 119,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Zalman Z1€ 27,60€ 27,60
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Antec VPF Series 350W€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,91

Als het budget er voor is en er niet al te veel opslag ruimte nodig is dan is het wel zinvol om de 1TB HDD in te ruilen voor een pricewatch: Crucial BX100 250GB, meerprijs ronde de 30 euro en maakt het systeem stukken sneller.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:41
Al vaker over gehad; het is wat mij betreft verstandiger een cpu als de pricewatch: Intel Pentium G3258 Boxed aan te raden. Er is dan nog een behoorlijk upgrade path in de toekomst. Denk aan een i3 4370 met HT (die vaak flink boven de FX 6300 presteert) maar ook een i5 quadcore of zelfs i7 quadcore met hyperthreading.

Een budget van 450 euro blijft erg beperkt. Met een FX 6300 zit je eigenlijk vast aan je platform en kun je niet veel kanten meer op. Upgraden wordt in dat geval moederbord en processor vervangen en mogelijk ook het geheugen ivm DDR4. Bij de keuze voor Intel is het zeker niet vreemd om over 1 of 2 jaar een andere cpu te gebruiken, al dan niet via vraag & aanbod.

Blijven hangen op het niveau van een FX6300 lijkt mij in ieder geval niet wenselijk. Zie bijvoorbeeld AMD FX-6300 vs. Intel Core i3 revisited
http://nl.hardware.info/r...sited-kosten-en-conclusie
Het zou een illusie zijn om te denken dat de eeuwige discussie over Core i3 versus FX-6300 met deze test ten einde komt. We hebben echter wel aangetoond dat de voorvechters van het Intel kamp in de reacties op het vorige artikel gelijk hebben: de overklokmogelijkheden van de FX-6300 voegen in de praktijk bij games weinig toe en het verschil in stroomverbruik is dusdanig groot dat dat niet in de marge weggecijferd kan worden. Ga je de PC primair gebruiken voor multi-threaded workloads (3D rendering, video encoding), dan kan de AMD FX nog altijd de beste keuze zijn. Voor alle andere zaken en zeker dus ook voor gaming treffen we onder de streep toch echt de Intel Core i3 aan.

Voor wie op zoek is naar een betaalbare game PC is een Core i3 dus de beste keuze. En goed nieuws: als je het door ons gebruikte systeem als leidraad wil gebruiken, is het goed om te weten dat je je zelfs nog een paar tientjes kunt besparen door de boxed koeler te gebruiken en een 300W in plaats van 350W voeding te kiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 05-07-2015 19:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
Ik heb knip

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 17-07-2015 20:39 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

sdk1985 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:36:
Al vaker over gehad; het is wat mij betreft verstandiger een cpu als de pricewatch: Intel Pentium G3258 Boxed aan te raden. Er is dan nog een behoorlijk upgrade path in de toekomst. Denk aan een i3 4370 met HT (die vaak flink boven de FX 6300 presteert) maar ook een i5 quadcore of zelfs i7 quadcore met hyperthreading.

Een budget van 450 euro blijft erg beperkt. Met een FX 6300 zit je eigenlijk vast aan je platform en kun je niet veel kanten meer op. Upgraden wordt in dat geval moederbord en processor vervangen en mogelijk ook het geheugen ivm DDR4. Bij de keuze voor Intel is het zeker niet vreemd om over 1 of 2 jaar een andere cpu te gebruiken, al dan niet via vraag & aanbod.
Sowieso zal je dat upgrade path ook nodig hebben de eerste keer dat je tegen een game aanloopt die minimaal een quad core nodig heeft. De i3 maakt dan met zijn hyperthreading nog een kans maar de G3258 niet. Hooguit leuk als je geen recente games speelt. Bovendien is een upgrade naar een i5 hoe dan ook behoorlijk prijzig, zonder moederbord 180 euro, met moederbord 220 euro. Ook geen wereld van verschil. Beetje meer werk, dat dan weer wel. Maar zeker als je moederbord en processor tweedehands verkoopt zal de schade beperkt blijven.
Blijven hangen op het niveau van een FX6300 lijkt mij in ieder geval niet wenselijk. Zie bijvoorbeeld AMD FX-6300 vs. Intel Core i3 revisited
http://nl.hardware.info/r...sited-kosten-en-conclusie

[...]
Snap die hele discussie niet zo, beide processoren zijn alleen interessant voor de groep gamers die net niet genoeg budget hebben voor een i5. Zo'n enorm grote doelgroep is dat nu ook weer niet. Los daarvan laten ze de 860K buiten beschouwing, de processor die in de Tweakers BBGs dan juist weer steevast wordt aangeraden voor een budget game systeem.

• sdk1985
Tribits schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:37:
Sowieso zal je dat upgrade path ook nodig hebben de eerste keer dat je tegen een game aanloopt die minimaal een quad core nodig heeft. De i3 maakt dan met zijn hyperthreading nog een kans maar de G3258 niet. Hooguit leuk als je geen recente games speelt.
Grand Theft Auto V werkt ook prima op de overgeclockte G3258. Dus impliceren dat het ding niet werkt op recente games is redelijk onzinnig ;). Tot heden is zo ver ik weet de enige game die een quadcore vereist Far Cry 4 en daar is een dualcore fix voor: YouTube: Far Cry 4 : Dual Core Issue Fix

Onderschat het effect van unlocked multiplier (en het belang van single threaded performance) niet: Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/pentium-g3258-oc/c3-fps.gif
Take a second to consider what those Crysis 3 results mean. At 4.8GHz, the Pentium G3258 avoids slowdowns much more capably than even AMD's FX-8350. Just like car guys say "there's no replacement for displacement," we've gotta admit that there's no replacement for per-thread performance. In a great many cases, including games, the user experience relies mostly on one single, gnarly thread's execution. With only two cores and two hardware threads at its disposal, the overclocked Pentium G3258 can still feel very snappy thanks to its combination of unusually high revs and prodigious instruction throughput in each clock cycle.
Bovendien is een upgrade naar een i5 hoe dan ook behoorlijk prijzig, zonder moederbord 180 euro, met moederbord 220 euro. Ook geen wereld van verschil. Beetje meer werk, dat dan weer wel. Maar zeker als je moederbord en processor tweedehands verkoopt zal de schade beperkt blijven.
Ik geloof niet dat je mijn suggestie begrepen hebt. We zitten dit jaar/volgend jaar weer op een nieuwe socket. Uitfaseren van de huidige moederborden gaat daarna vrij snel. Het nieuwe platform gaat gebruik maken van DDR4 wat hoogst waarschijnlijk het eerste jaar prijzig gaat zijn. Het idee is juist een "koopje" te vinden. Zo kun je nu voor 25 euro een E8400 via V&A vinden. Leuk voor als je nog een socket 775 hebt (heb mijn e6750 geupgrade voor een E8400 op die manier).

[ Voor 63% gewijzigd door sdk1985 op 06-07-2015 13:44 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

sdk1985 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Tot heden is zo ver ik weet de enige game die een quadcore vereist Far Cry 4 en daar is een dualcore fix voor: YouTube: Far Cry 4 : Dual Core Issue Fix
Er zijn een hele rits games die een quad core als minimum requirement hebben, Dragon Age Inquisition, The Witcher 3, GTA V, FIFA 15 etc.etc. De resultaten met de (overigens niet officiële) patch van Far Cry 4 zijn nog al wisselend, varieerde van goed tot onbruikbaar (en een enkeling die gewoon een virus gedownload blijkt te hebben). Diezelfde wisselende resultaten gelden overigens ook voor het draaien van die andere recente games dia een quad core vereisen op een dual core. Los daarvan, het is nu al geen aanrader, laat staan voor de toekomst.
Grand Theft Auto V werkt ook prima op de overgeclockte G3258. Dus impliceren dat het ding niet werkt op recente games is redelijk onzinnig ;).
GTA V is sowieso al een game van een paar jaar geleden, ondanks dat het pas vrij recent voor de PC uit is gebracht. Mede daardoor is het in vergelijking met andere recente games niet echt veeleisend. Stellen dat een G3258 geschikt is voor recente games is jezelf voor de gek houden, mag van mij best, maar als advies is het redelijk onzinnig.

• sdk1985
Tribits schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Er zijn een hele rits games die een quad core als minimum requirement hebben, Dragon Age Inquisition, The Witcher 3, GTA V, FIFA 15 etc.etc. De resultaten met de (overigens niet officiële) patch van Far Cry 4 zijn nog al wisselend, varieerde van goed tot onbruikbaar (en een enkeling die gewoon een virus gedownload blijkt te hebben). Diezelfde wisselende resultaten gelden overigens ook voor het draaien van die andere recente games dia een quad core vereisen op een dual core. Los daarvan, het is nu al geen aanrader, laat staan voor de toekomst.

[...]

GTA V is sowieso al een game van een paar jaar geleden, ondanks dat het pas vrij recent voor de PC uit is gebracht. Mede daardoor is het in vergelijking met andere recente games niet echt veeleisend. Stellen dat een G3258 geschikt is voor recente games is jezelf voor de gek houden, mag van mij best, maar als advies is het redelijk onzinnig.
Hilarisch die redenatie bij GTA V. Er is een systeem van 1000 euro nodig om de 60 fps te doorbreken. Verder heb ik al vermeld dat de game gewoon speelbaar is op 2 cores.

The Witcher 3 slaat ook nergens op, draait zelfs op een E8400 uit 2008: YouTube: The Witcher 3: Wild Hunt | Can Dual Core C2D E8400 Run It? | Gameplay [REAL FPS], hier de G3258: YouTube: The Witcher 3 On G3258 and GTX 960! (1080p)

FIFA 15 draait ook gewoon op een G3258 budget bak: YouTube: Intel G3258@4.4GHz & MSi GTX750Ti - FIFA 15 Performance & Values

En jawel ook Dragon Age inquisition werkt gewoon op een G3258 : YouTube: Dragon Age: Inquisition - Intel G3258 4.5GHz w/ R9 270 Economical Moderate Performance Gaming PC

In elk voorbeeld waar jij mee komt levert de dualcore prima werk... Is ook niet vreemd, games hebben gewoon last van een "heavy" main thread. Dat volgt uit hoe de games zijn geprogrammeerd. Dit is de laatste jaren wel iets beter geworden maar pas met DirectX12 wordt het veel beter.

De genoemde "World Of Warcraft, League Of Legends, Payday 2" gaan als een zonnetje draaien op de G3258 met verhoogde multiplier (dat blijft een vereiste). Over 3 jaar kan er een tweede hands 4670/4690 (K of geen K) in voor circa 100-150 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 06-07-2015 14:13 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

sdk1985 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Hilarisch die redenatie bij GTA V. Er is een systeem van 1000 euro nodig om de 60 fps te doorbreken. Verder heb ik al vermeld dat de game gewoon speelbaar is op 2 cores.
Zal volledig van de settings afhangen, met alles op max krijg je een systeem van 1000 euro ook wel op de knieën. Niet hilarisch maar realistisch, GTA V draait gewoon nog prima op hardware waarop andere games een stuk minder soepel lopen. Het is niet de zwaargewicht van vandaag de dag.
Rits youtube filmpjes
In sommige filmpjes wordt vermeldt dat niet alleen de settings maar ook de resolutie omlaag werd geschroefd, in andere wordt niet vermeld of dat het geval was. Op die manier is alles op alles aan het werk te krijgen. Er doolt geloof ik zelfs nog een filmpjes rond van AC Uniity op een iGPU om maar eens wat te noemen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:29
nvm.

Totaal plaatje aan opmerkingen klopt mijn uitspraak niet helemaal.
Geen idee op wie deze ondertussen van toepassing is. :+

Mij lijkt de intel weg iig de betere. Mede omdat je dan tzt kunt upgraden naar een snellere cpu.

[ Voor 112% gewijzigd door Arunia op 06-07-2015 14:29 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Begint sowieso een beetje off-topic te raken, ik geloof niet dat TS nu direct van plan was om allerlei recente triple A titels te gaan spelen, en als dat niet het geval is dan is een goede dual core zo'n slechte koop nog niet. Het is nu ook niet alsof ik zo'n fan ben van AMD quad cores.

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:31:
Begint sowieso een beetje off-topic te raken, ik geloof niet dat TS nu direct van plan was om allerlei recente triple A titels te gaan spelen, en als dat niet het geval is dan is een goede dual core zo'n slechte koop nog niet. Het is nu ook niet alsof ik zo'n fan ben van AMD quad cores.
Maar wat raad jij dan aan voor processor?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Als je veel multi tasked neig ik toch liever naar een 860K.

Als je niet veel multi-tasked en gewoon één spel open hebt staan en de meeste performance wilt hebben, G3258.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 06-07-2015 14:37 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Blijft lastig bij dit budget, het blijft uiteindelijk een afweging die je zelf moet maken.

G3258
+ goedkoop, goed te overklokken, snelle single core prestaties, kan geupgrade worden
- dual core, hierdoor niet compatible met alle games

860K
+ Quad core, goedkoop
- Lage single core prestaties, niet te upgraden

i3-4160
+ 4 threads, snelle single core prestaties, kan geupgrade worden.
- duurder dan de andere twee, per saldo nog steeds een dual core

en voor de volledigheid:
i5-4460
+ quad core, hoge single core prestaties
- duur

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Hm, de 860K is ook te overklokken trouwens.

• sdk1985
Tribits schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Zal volledig van de settings afhangen, met alles op max krijg je een systeem van 1000 euro ook wel op de knieën. Niet hilarisch maar realistisch, GTA V draait gewoon nog prima op hardware waarop andere games een stuk minder soepel lopen. Het is niet de zwaargewicht van vandaag de dag.

[...]

In sommige filmpjes wordt vermeldt dat niet alleen de settings maar ook de resolutie omlaag werd geschroefd, in andere wordt niet vermeld of dat het geval was. Op die manier is alles op alles aan het werk te krijgen. Er doolt geloof ik zelfs nog een filmpjes rond van AC Uniity op een iGPU om maar eens wat te noemen.
Het punt was dat jij de G3258 af doet omdat "recente" games niet zouden werken op een dual core om dat een quadcore bij de minimum spec wordt vereist. Mijn filmpjes Gelinkte filmpjes tonen aan dat dit totaal niet aan de orde is. Je presenteert misinformatie als feit. Zelfs nadat ik voor al je voorbeelden met een fimpje kom aanzetten blijf je "dual core, hierdoor niet compatible met alle games" noemen als minpunt. Het is gewoon geen reëel probleem.

Los hiervan outperformed de G3258 gewoon systematisch cpu's als de fx 6100 (en soms zelfs de fx 8350 zoals in Crysis 3). Natuurlijk moeten de details omlaag bij een budget van 400 euro, onafhankelijk van het merk/cpu. Het gaat er alleen om wat "optimaal" is en dan is momenteel gewoon Intel, ook in het budget segment. Enige uitzondering zijn systemen zonder losse videokaart.

Mocht je blijven vastlopen op het idee dat quadcores anno 2015 noodzakelijk zijn dan raad ik aan eens het genoemde League of Legends (gratis) en Payday 2 (steamsale 5 euro) op 2 cores te draaien. Met jou systeem haal je fluitend 60 fps op 2 cores (wel even opletten met HT dat je niet per ongeluk op 1 core draait). Kwestie van cores uitvinken bij taakbeheer. Je zou zelfs nog het tegenovergestelde kunnen proberen; alles op de laagste multiplier draaien (x16?) met HT aan. Rara wat draait er beter ;).

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 06-07-2015 16:26 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Thomg schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:44:
Hm, de 860K is ook te overklokken trouwens.
Ja klopt, was het in eerste instantie even vergeten, maar omdat mijn bouwvoorstelletje geen after market cooler heeft en ook geen moederbord wat er op geselecteerd is heb ik het maar even zo gelaten.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers ik zat me al een tijdje of te vragen welke build ik zou halen, en ik kwam er niet uit en vraag ik jullie om hulp ik speel League of Legends, World of Warcraft... zulke lichte spellen dus ik hoef niet het beste systeem. Welk systeem raden jullie mij aan?

Systeem 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 73,95€ 73,95
1MSI A78M-E45€ 55,-€ 55,-
1MSI Radeon R7 240 2GD3 LP€ 66,07€ 66,07
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,92

Systeem 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 67,95€ 67,95
1MSI B85M-E45€ 57,60€ 57,60
1MSI Radeon R7 240 2GD3 LP€ 66,07€ 66,07
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,52

Zouden jullie mij advies kunnen geven? Alsvast bedankt.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Systeem 2. Tikkeltje goedkoper, en de processor is een stuk zuiniger dus meestal ook stiller. Ik betwijfel of je wel een dedicated videokaart nodig hebt bij zulke spellen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, waar zijn nu je vragen? Oh in je oude topic. Merge.

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Wat betreft je videokaart die je nu hebt kijk eens naar de argumenten die in deze YT video worden aangehaald. YouTube: Low End Video Cards Rant & Radeon R7 240 Unboxing & Review

Hij zegt dat de R7 240 dermate weinig presentaties levert dat het eigenlijk zonde geld is, zelfs voor maar EUR60. Voor vier tientjes meer heb je een 260X die het een stuk beter doet.
pricewatch: Sapphire R7 260X 1GB GDDR5 OC (11222-05-20G)

Ook een 750Ti is een leuk klein kaartje dat redelijk wat kan presteren en niet ontzettend duur is.
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC

Waarom ik je videokaart keuze afkraak? Je geeft aan een budget-game-build te willen maken. Probeer dan te besparen op alle onderdelen en pomp zoveel mogelijk als je overhoud in de videokaart. Een gamebuild, hoe goedkoop dan ook, draait uiteindelijk vrijwel geheel om de videokaart. Dit is je belangrijkste focus. (jaja, andere onderdelen mogen niet volledig verwaarloosd worden, maar geef je geld uit aan de GPU voor een game machine). Al is het niet voor games die je vandaag speelt, misschien wil je over 6 maanden toch wat meer kunnen spelen en zit je met een 240 echt aan de grond.

Voorafgaande posts was er een hele discussie gaande over CPU's en dat is wel degelijk terrecht want er is veel mogelijk en alle keuzes hebben voor en nadelen. Het afwegen van deze voor en nadelen is uiteeindelijk aan jou, of je vriend voor wie je de PC bouwt.

Wat ik zelf denk over CPU? Ik persoonlijk zou een PC bouwen (en niet een laptop of PS4/Xbox kopen bv) omdat ik makkelijk onderdelen kan upgraden. In mijn ogen hét voordeel van een PC.
Sommige users gaven aan dat de AMD keuzes die jij maakte op een platform zijn waar je waarschijnlijk niet meer op kan upgraden.

Voor mijn ouders heb ik een i3 4170 gehaald. Redelijke single-core prestaties binnen de i3 familie en met HyperThreading heb je een dualcore in quadcore-vermomming. Wederom, leuk voor nu en later.

Maar dan heb ik zojuist wel 50 euro bovenop je videokaart gegooid en 50 bovenop je CPU. Daarbij zou ik de duurdere videokaart écht écht aanraden, de CPU is bijzaak. Zowel de G3258 als de X4 860K worden gezien als goede instap gamersCPU waarbij de Intel mijn persoonlijk voorkeur krijgt.

Dat betekend wel even doorsparen inderdaad maar persoonlijk zou het mijn voorkeur hebben. Waarom? Omdat ik niet 400 EUR wil uitgeven en na een tijdje het idee hebben "He, dit is 'm net niet". Het idee dat je 400 euro hard gespaard geld hebt uitgegeven maar tóch niet 100% tevreden bent. Ik denk dat door net iets meer te sparen je jezelf een game ervaring kan geven die wel voldoet aan jou eisen én met je mee kan groeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Ducksy88 op 13-07-2015 15:41 ]

Pagina: 1