Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe 17" Laptop +/- 1000Euro

Pagina: 1
Acties:

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 02:08
Allereerst de antwoorden op de verplichte vragen:

Wat ga je met je laptop doen?

Dit is lastig te beantwoorden. Soms ben ik een maandje aan het gamen, soms ben ik een tijdje met VM's aan het spelen, soms ben ik druk aan het programmeren soms kijk ik er tv of films mee. Wat ik er zowiezo heel veel mee doe is internetten

Wat is je budget?

Rond de 1000Euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nee. Mijn laptop staat eigenlijk altijd op de leuning van de bank. Ik heb wel een desktop maar die gebruik ik vrij weinig. Je zou dus kunnen stellen dat dit mijn desktopvervanger is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Niet echt. Zolang het maar geen Acer of Medion ding is. Dat soort apparaten bieden veel voor weinig allen in mijn ogen is dat met de kwaliteit juist andersom.

Ik ben ondertussen een jaar of 4 in het bezit van een ASUS N53JF
Deze voldoet eigenlijk nog best goed maar omdat je op een gegeven moment weer eens iets anders wilt (consumptiemaatschappij) en ik er nu het budget voor heb is de tijd aangebroken om eens op zoek te gaan naar een nieuwe laptop.(En zoals eigenlijk altijd vind ik de voorpret het leukste van iets nieuws kopen O-) )

Ik heb voor de nieuwe laptop eigenlijk een aantal eisen:

- 17" (ik heb nu een 15,6" en zit eigenlijk net iets te ver van het apparaat af dus ik wil graag een maatje groter

- Full HD (Ik heb bij mijn huidige laptop de fout gemaakt om een hd-ready te nemen en dat is iets waar ik echt al 4 jaar spijt van heb)

- IPS (Volgens mij is TN niet echt meer van deze tijd)

- Core I7 Dit is iets waar ik nog niet helemaal over uit ben maar volgens mij zijn de huidige I7 processoren zelfs in single core applicaties flinkt sneller dan de I5's

- Aparte GPU (Omdat ik toch de mogenlijkheid wil hebben om af en toe te kunnen gamen)

Een SSD is geen vereiste. Deze bouw ik zelf wel in.

Met deze wensenlijst kom ik telkens uit bij deze laptop:

pricewatch: Asus N751JK-T7255H

Maar deze heeft in de reviews toch de nodige negatieve dingen over de wifi staan. Dit lijkt mij nu juist een cruciaal onderdeel van de laptop.... Tevens heeft deze laptop een aparte subwoefer. Nou vinden sommige mensen dit misschien geweldig maar ik vind dit nogal iets onnozels en een beetje zonde van het geld.

De volgende kandidaat is deze:

pricewatch: MSI GP70 2QF-604NL (Leopard Pro)

Alleen zijn daar dan weer geen reviews van.

Graag jullie feedback, ik ben namelijk al een paar dagen aan het zoeken maar kan niet echt een keuze maken en ik hoop eigenlijk dat jullie iets zien wat ik niet zie :o

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien is http://www.dell.com/nl/p/...-7746-laptop/pd?ref=PD_OC iets voor je?

Kost 1179, gaat 100 euro af, en met een (EPP) code kan je er nog eens 10% vanaf krijgen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• jbhc
Ik heb gisteren inderdaad ook bij Dell zitten kijken. Prachtige laptops maar die processor is een U versie en dat in volgens mij niet echt een hoogvlieger

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb eergisteren net bij een N751 het wifi-kaartje vervangen voor een Intel-kaartje.
Gaat probleemloos.
Wel erg vervelend dat Asus zo'n brak kaartje in zo'n laptop plaatst.
Ik weet dat de prijs gedrukt moet worden, maar op deze manier gaan ze wat mij betreft net een stapje te ver.
Verder een prachtige machine met een mooi mat schermpje.

• jbhc
sssensss schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:04:
Ik heb eergisteren net bij een N751 het wifi-kaartje vervangen voor een Intel-kaartje.
Gaat probleemloos.
Ik weet dat de prijs gedrukt moet worden, maar op deze manier gaan ze wat mij betreft net een stapje te ver.
Hoe slecht is die kaart echt en hoe makkelijk is die te vervangen?
Ik wil namelijk zowiezo een sdd plaatsen in de aan te schaffen laptop en als de wifikaart dan makkelijk te vervangen is is dat natuurlijk een optie.

• sssensss
  • Niet online
Hoe slecht die echt is kan ik niet duidelijk uitleggen, maar het vervangen is niet moeilijk.
Trek er een 1/2 uurtje voor uit en leg de schroefjes netjes weg, dan mag je geen problemen verwachten.

Je moet de bodem loshalen, en dat gaat vrij makkelijk zonder veel kracht te zetten.

- accu er verwijderen en hd's verwijderen
- zes rubbertjes verwijderen en de schroefjes daaronder
- dvd verwijderen door schroefje in het midden van de laptop te verwijderen en de dvd-drive eruit te schuiven
- stekkertje van de audio loshalen die naast het geheugen zit (j3703)
- goed kijken dat je alle schroefjes aan de onderkant nu verwijdert hebt, ook de kleine schroefjes bij het accu-vak
- met je nagels of met een plastic tooltje aan de achterkant bij de scharnieren de bodem rustig lostrekken en verder rondom de laptop
- nu is het een kwestie van de bodem wegleggen en de antennes van het standaard kaartje loswippen met iets van kunststof of met je nagels en dan de kaart losmaken (1 schroefje)
- en dan weer andersom in elkaar zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door sssensss op 05-07-2015 14:33 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jbhc schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:44:
Ik heb gisteren inderdaad ook bij Dell zitten kijken. Prachtige laptops maar die processor is een U versie en dat in volgens mij niet echt een hoogvlieger
Die i7-5500U is geen enorme hoogvlieger, maar als ik het vergelijk met de CPU die je waarschijnlijk in je N53JF hebt zitten (een i5 M 460) dan gaat ie daar ondanks z'n energiezuinigheid nog anderhalf keer overheen. Plus je geeft aan dat je huidige eigenlijk ook wel voldoet nog qua specs. Dus tja... :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jbhc schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:21:
Allereerst de antwoorden op de verplichte vragen:

Maar deze heeft in de reviews toch de nodige negatieve dingen over de wifi staan. Dit lijkt mij nu juist een cruciaal onderdeel van de laptop.... Tevens heeft deze laptop een aparte subwoefer. Nou vinden sommige mensen dit misschien geweldig maar ik vind dit nogal iets onnozels en een beetje zonde van het geld.
Even los van de losse subwoofer (die de geluidskwaliteit enorm verbeterd)': ik had in mijn review (beknopt) ook een punt aftrek gegeven voor de belabberde wifi-performance. Al mijn wifi-apparaten in huis haalden hoge snelheden behalve de Atheros in de Asus (5 MB/sec op 5 GHz/5m afstand).

Ik heb mijn Netgear WNDR3700 (twee stuks) de deur uit gedaan en een Asus AC-68U geplaatst. Wifi performance met de Atheros is van 5 MB/sec naar 16 MB/sec gegaan, hetgeen meer dan genoeg is voor me om het niet meer als minpunt te zien. Nog niet zo goed als met Intel adapters, maar voor mij nu afdoende.

• jbhc
spone schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Die i7-5500U is geen enorme hoogvlieger, maar als ik het vergelijk met de CPU die je waarschijnlijk in je N53JF hebt zitten (een i5 M 460) dan gaat ie daar ondanks z'n energiezuinigheid nog anderhalf keer overheen. Plus je geeft aan dat je huidige eigenlijk ook wel voldoet nog qua specs. Dus tja... :)
Je hebt opzich wel gelijk, ware het niet dat mijn volgende laptop natuurlijk op zn minst ook weer 4 jaar mee moet dus vandaar dat ik liever geen U versie neem.
Exorcist schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:26:
[...]

Even los van de losse subwoofer (die de geluidskwaliteit enorm verbeterd)': ik had in mijn review (beknopt) ook een punt aftrek gegeven voor de belabberde wifi-performance. Al mijn wifi-apparaten in huis haalden hoge snelheden behalve de Atheros in de Asus (5 MB/sec op 5 GHz/5m afstand).

Ik heb mijn Netgear WNDR3700 (twee stuks) de deur uit gedaan en een Asus AC-68U geplaatst. Wifi performance met de Atheros is van 5 MB/sec naar 16 MB/sec gegaan, hetgeen meer dan genoeg is voor me om het niet meer als minpunt te zien. Nog niet zo goed als met Intel adapters, maar voor mij nu afdoende.
Momenteel haal ik met mijn laptop 10MB/s naar mijn server via mijn WNDR3700. Het is in ieder geval goed om dit te weten. (En over de subwoefer: Ik luister eigenlijk altijd via mijn koptelefoon naar muziek op de laptop. En zo'n woefertje is toch weer een extra kabel (en extra kosten))

Ondertussen begint mijn voorkeur naar de MSI te verschuiven al wil ik eerst zeker weten dat die machine een IPS scherm heeft. Want ondanks dat dit in de pricewatch vermeld staat, kan ik dit bij MSI niet terug vinden en in de pricewatch staat ook dat de machine een 100Mb netwerkaansluiting heeft....

Verwijderd

Ik heb ook de Asus, en dat wifi kaartje is dan ook 't enige nadeel.
En wat betreft dat woofertje.. je hoeft deze niet te gebruiken, is gewoon een extratje!
Prima apparaat voor 950 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 10:19 ]

• jbhc
Na een tijdje twijfelen vrijdag toch de MSI besteld. Dit omdat deze standaard over een Intel Wifi kaartje beschikt een 7200rpm schijf heeft en omdat er 3(!) jaar garantie op zit via 4launch. Ik heb de laptop zaterdag ontvangen en ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt heb van mijn beslissing ondanks het aanzienlijke prijsverschil. Ik zag het gewoon niet zitten om een nieuwe laptop open te maken. Ik heb namelijk altijd de pech dat er dan iets afbreekt :X

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Prima keus verder hoor. Nog één ding. wie een Asus laptop aankoopt in deze periode krijgt zijn of haar volledige aankoopbedrag terug mocht deze defect gaan (in ik meen een jaar). Desalniettemin, mooi dat je er uit bent.

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-11 11:07
sssensss schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:04:
Gaat probleemloos.
Asus stopt vaak Atheros (=troep, wifi valt constant weg) in zijn laptops.
jbhc schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Hoe slecht is die kaart echt en hoe makkelijk is die te vervangen?
Ik wil namelijk zowiezo een sdd plaatsen in de aan te schaffen laptop en als de wifikaart dan makkelijk te vervangen is is dat natuurlijk een optie.
Bij mijn laptop was het erg makkelijk; klepje van de HDD, geheugen en wifi-kaartje er af halen, en kaartje vervangen. Let wel goed op dat je voorzichtig bent met het aansluiten van je antennes.

• sssensss
  • Niet online
Veel plezier ermee!
Het is een hele mooie laptop.

[ Voor 44% gewijzigd door sssensss op 13-07-2015 10:49 ]

Pagina: 1