Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Mijn ouders wonen in op het prachtige Brabantse platteland. Ik vind de snelheid niet zo best:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4482068541.png

Misschien niet verwonderlijk want Speedtest.nl zegt dat de dichtstbijzijnde ADSL centrale 3,3 KM hier vandaan zit.

Sinds de eerste aansluiting hebben ze nooit een ander modem gehad. Het modem is een Thomson SpeedTouch 780i WL. Heeft het zin om KPN te vragen dit modem te vervangen voor iets moderners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat geeft http://netco-fpi-info.fourstack.nl/ aan?

Met Wi-Fi zal je erop vooruit gaan, snelheid verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Qua afstand verwacht ik dat het dubbele zeker mogelijk is.
Ik verwacht niet dat een modem daar verbetering in gaat brengen...kijk je binnebekabeling na en zet je modem zo dicht mogelijk bij je hoofd-aansluitpunt van KPN.

[ Voor 60% gewijzigd door Waterlelie op 05-07-2015 12:22 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
FttH niet beschikbaar
Koper gegevens:
Distributiepunt(en): DSN
Internet Snelheid: 3 Mbit/s
iTV: -
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 3 Mbit/s
VDSL2*: -
Bonding*: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Waterlelie schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:16:
Qua afstand verwacht ik dat het dubbele zeker mogelijk is.
Ik verwacht niet dat een modem daar verbetering in gaat brengen...kijk je binnebekabeling na en zet je modem zo dicht mogelijk bij je hoofd-aansluitpunt van KPN.
Modem hangt direct naast het ISRA punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Geen VDSL, dan heb je op papier geen baat bij een ander modem.

Qua WiFi is het ook niet interessant, die 3 Mbit/s red je wel op 802.11g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
Speedtest.nl is niet zo'n beste site om afstanden te bepalen, veel te verouderd. Ik verwacht daarom ook dat het geen betrouwbare meting is. Ik zit momenteel met een afstand van rond de 3.5km en het modem geeft 12Mbits aan, met een uitschieter naar 13. Ik schat eerder een lijnlengte tussen de 5 en 6km of een hele slechte kwaliteit telefoonlijn. Als je per DM de postcode-huisnummer combinatie doorstuurt, kan ik die afstand even nakijken.

Een modemwissel zou wel een beetje verbetering kunnen brengen omdat de nieuwere modems verbeterde stabiliteitsmechanismen hebben. Op een gegeven moment is een modem gewoon op en te oud. Ook krijg je vaak nieuw aansluitmateriaal meegeleverd en dat komt de verbinding vaak ten goede. Oude boerderijen hebben vaak oude bedrading en oude aansluitpunten wat ook negatief effect heeft op het ADSL-signaal. Bovendien, wat heb je te verliezen? Als het nieuwe modem niet goed genoeg is, dan berg je die op en haal je de oude Speedtouch te voorschijn.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hele tijd terug eens een 'nieuwer' modem aangevraagd, kreeg toen z'n Arcadyan geval. Die trainde lager in als mijn oudere thomson 789. Iets van 1,5/2Mbit verschil, natuurlijk niet veel, maar op een verbinding van max 8 is dat al weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Ik heb vroeger veel xDSL troubleshooting gedaan en ik kan het volgende erover zeggen:

Interne bekabeling moet op orde zijn. Modem moet zo dicht mogelijk op de splitter en deze moet weer direct op het ISRA zitten (welke ook in orde moet zijn, geen geoxideerde en openliggende aders). Indien er geen analoge telefonie is hoeft de splitter niet gebruikt te worden. Test ook altijd zonder splitter om deze uit te sluiten Er mogen geen kabels parallel op het ISRA zijn aangesloten.

Verder, is de afstand echt 3.3 km of meer? Hiervoor moet je info uit diverse bronnen hebben. Je kan bijvoorbeeld kijken op Google wat een wandelroute van het huis naar de dichtstbijzijnde hoofdverdeler (HVD) is. Dit is een redelijke inschatting welke meestal op 500 meter nauwkeurig is.
De attenuation downstream in de modem geeft meestal ook een indicatie van de lijnlengte, voor zover ik weet is 100x de attenuation in dB's de lijnlengte in meters. Mijn attenuation is ~30 dB, dit is ongeveer 3km. Dit klopt ongeveer, een wandelroute is 2,6km van mijn huis tot de HVD in Utrecht Zuid.

Uitsluitsel krijg je door KPN aan te sturen, een monteur kan de lijnlengte exact bepalen. Testen met een andere modem is aan te raden, 3,3 km valt mee qua afstand en zou meer op moeten leveren.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
De attenuation downstream is 48,0 dB (upstream is 29,0, mocht dat iets zeggen).

Verder is er niks op het ISRA aangesloten. Het kabeltje van ISRA naar modem is slechts 30 cm.

Die hoofdverdeler-afstand zal ik eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zoals ik in DM al heb gezegd, is de totale afstand 4.3km en de afstand tot de kabelverdeler 3.4km.
Dit betekent dat er sowieso al niet veel snelheidsverbetering mogelijk is als de kabelverdeler wordt omgebouwd. Dit komt omdat VDSL2 verbetering geeft tot afstanden van 2km, verder dan 2km is onverstandig vanwege stabiliteitsproblemen.

Dit is één van die gevallen waarbij een upgrade van een kabelverdeler (bijna) niets oplevert en waarbij KPN eens 4G in zou moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Lijkt er op dat er relatief weinig aan te doen is. Wellicht zouden we in de toekomst eens kunnen kijken naar een 3G verbinding bundelen met de ADSL. Maar soms maakt de complexiteit het juist instabieler voor mensen zoals mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik zou toch eens dat nieuwe modem laten komen. Postcodecheck zegt in dit geval 3Mbit, maar in 9 van de 10 gevallen zit je er toch paar Mbit boven. De postcodecheck van KPN is namelijk redelijk conservatief.
Bovendien ken ik mensen die nog verder zitten en er nog 7Mbit uittrekken.
Niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Aangezien je een Speedtouch 780i WL hebt zit je technisch nog op een ISDN lijn, mogelijk kun je dit laten omzetten naar Analoog. Zou je theoretisch nog een kleine snelheidswinst kunnen opleveren aangezien er hierbij iets meer ruimte is voor het Adsl signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Nielson schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:14:
Aangezien je een Speedtouch 780i WL hebt zit je technisch nog op een ISDN lijn, mogelijk kun je dit laten omzetten naar Analoog.
Okay dan ga ik toch eens contact opnemen met KPN. Enige tips hoe ik het beste een dergelijk verzoek kan inschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cerberusss schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:37:
[...]

Okay dan ga ik toch eens contact opnemen met KPN. Enige tips hoe ik het beste een dergelijk verzoek kan inschieten?
Als het goed is kun jij dat niet doen maar moeten je ouders dat doen (er vanuit gaande dat het abonnement op je ouders naam staat).

Voordat je besluit over te gaan van annex-b naar annex-a: Weet je zeker dat er achter het ISRA punt niet nog een NT1 kastje hangt en je ouders waarschijnlijk ooit bewust een ISDN lijn hebben afgenomen om zo meerdere telefoonnummers te kunnen krijgen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
In dit soort gebieden raad ik zelf altijd Wikipedia: Straalverbinding aan, dit is in moeilijke gebieden vaak de enige optie.

De aanschaf is wel bijzonder prijzig, maar heb je wel een goede connectie. Verbetering op zo'n lijn zie ik voorlopig helaas nog altijd niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
HammerNL schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:31:
Hele tijd terug eens een 'nieuwer' modem aangevraagd, kreeg toen z'n Arcadyan geval. Die trainde lager in als mijn oudere thomson 789. Iets van 1,5/2Mbit verschil, natuurlijk niet veel, maar op een verbinding van max 8 is dat al weer een ander verhaal.
De V8 is eigenlijk niet de best experiabox. Ik verwacht dat de V9 of V10 hoger intraint.
Nielson schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:14:
Aangezien je een Speedtouch 780i WL hebt zit je technisch nog op een ISDN lijn, mogelijk kun je dit laten omzetten naar Analoog. Zou je theoretisch nog een kleine snelheidswinst kunnen opleveren aangezien er hierbij iets meer ruimte is voor het Adsl signaal.
Deze kan je op het KPN Forum gemakkelijk laten omzetten.
timmie1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:13:
Zoals ik in DM al heb gezegd, is de totale afstand 4.3km en de afstand tot de kabelverdeler 3.4km.
Dit betekent dat er sowieso al niet veel snelheidsverbetering mogelijk is als de kabelverdeler wordt omgebouwd. Dit komt omdat VDSL2 verbetering geeft tot afstanden van 2km, verder dan 2km is onverstandig vanwege stabiliteitsproblemen.

Dit is één van die gevallen waarbij een upgrade van een kabelverdeler (bijna) niets oplevert en waarbij KPN eens 4G in zou moeten zetten.
Er loopt of liep een 4G test in loppersum. De testers (boeren) waren erg tevreden, maar KPN wil hier nog niets over kwijt
timmie1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:45:
Ik zou toch eens dat nieuwe modem laten komen. Postcodecheck zegt in dit geval 3Mbit, maar in 9 van de 10 gevallen zit je er toch paar Mbit boven. De postcodecheck van KPN is namelijk redelijk conservatief.
Bovendien ken ik mensen die nog verder zitten en er nog 7Mbit uittrekken.
Niet geschoten is altijd mis ;)
Meestal is de fourstack site laag als je geen ADSL, VDSL hebt van KPN. Dit komt omdat ze niet actief je lijn kunnen testen, soms als je abonnee wordt, wordt de snelheid ineens hoger. Ook kan je op deze site alle upgrades zien, als deze komen. (Misschien VVDSL BR)
rolandos582 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:59:
In dit soort gebieden raad ik zelf altijd Wikipedia: Straalverbinding aan, dit is in moeilijke gebieden vaak de enige optie.

De aanschaf is wel bijzonder prijzig, maar heb je wel een goede connectie. Verbetering op zo'n lijn zie ik voorlopig helaas nog altijd niet gebeuren.
Vlak bij ons hebben mensen dit ook. Mensen die dicht bij het dorp wonen hebben een "zender" en een boer een "ontvanger" en haalt daarmee zo'n 30Mbit/s. Inderdaad erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:00:
Vlak bij ons hebben mensen dit ook. Mensen die dicht bij het dorp wonen hebben een "zender" en een boer een "ontvanger" en haalt daarmee zo'n 30Mbit/s. Inderdaad erg prijzig.
Dat dacht ik al, in dit soort gebieden komt dit namelijk best veel voor. Aanschaf rond de 2.5k, zijn speciale bedrijven voor.
Maarja 10x zoveel internet en HD tv is wel een goede verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
wimmel_1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:43:
Voordat je besluit over te gaan van annex-b naar annex-a: Weet je zeker dat er achter het ISRA punt niet nog een NT1 kastje hangt en je ouders waarschijnlijk ooit bewust een ISDN lijn hebben afgenomen om zo meerdere telefoonnummers te kunnen krijgen?
Ja, vroeger had mijn vader een klein kantoortje ingericht, en had een tweede lijn waar een fax machine aan hing. Aan de eerste lijn hing een telefooncentrale-achtig ding (ben de naam kwijt), waar meerdere telefoons naar 1 lijn gingen. Je kon tussen die meerdere telefoons onderling bellen.

Dat is allemaal weg, en hij heeft de enige vaste telefoon in het modem hangen.

Ik zal eens vragen of m'n vader een foto maakt van de huidige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
cerberusss schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:34:
[...]

Ja, vroeger had mijn vader een klein kantoortje ingericht, en had een tweede lijn waar een fax machine aan hing. Aan de eerste lijn hing een telefooncentrale-achtig ding (ben de naam kwijt), waar meerdere telefoons naar 1 lijn gingen. Je kon tussen die meerdere telefoons onderling bellen.

Dat is allemaal weg, en hij heeft de enige vaste telefoon in het modem hangen.

Ik zal eens vragen of m'n vader een foto maakt van de huidige opzet.
Waarschijnlijk een Quattrovox of iets dergelijks.
Zo'n soort ding :
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2dm7epk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rolandos582 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:40:
[...]

Waarschijnlijk een Quattrovox of iets dergelijks.
Zo'n soort ding :
[afbeelding]
En vóór zo'n (quadro) VOX (als die überhaupt nog aanwezig is) zit een NT1 device..... Dat NT1 device is vervolgens weer aan het ISRA geknoopt.

Waarschijnlijk zit bij de Topic Starter z'n ouders alleen het (van 230V voorziene) NT1 device nog achter het ISRA punt en is het modem (dat Alcatel/Thompson 780i apparaat) rechtstreeks aangesloten op het NT1 kastje.

Die Thompson/Alcatel 780i gaat het overigens NIET doen als je 'm rechtstreeks op het ISRA aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
OK, hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i1344.photobucket.com/albums/p656/cerberusss/IMG_1494_zpsnaz75clp.jpg

Bevestigt dit jullie vermoedens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je zeker dat er niet ergens anders een groene kabel het huis binnen komt? Dit ziet er niet écht uit als een "KPN" IS/RA voor ISDN :o

Of is het abo van je ouders al overgezet op "Internet + Bellen" zodat ze aan dat ISDN deel sowieso al niks meer hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 05-07-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
wimmel_1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:48:
En vóór zo'n (quadro) VOX (als die überhaupt nog aanwezig is) zit een NT1 device..... Dat NT1 device is vervolgens weer aan het ISRA geknoopt.

Waarschijnlijk zit bij de Topic Starter z'n ouders alleen het (van 230V voorziene) NT1 device nog achter het ISRA punt en is het modem (dat Alcatel/Thompson 780i apparaat) rechtstreeks aangesloten op het NT1 kastje.

Die Thompson/Alcatel 780i gaat het overigens NIET doen als je 'm rechtstreeks op het ISRA aan sluit.
Net andersom, ook bij ISDN zit het modem rechtstreeks op het ISRA punt, eventueel nog via een ADSL splitter waarop dan de NT1 weer aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Nielson schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:27:
[...]
Net andersom, ook bij ISDN zit het modem rechtstreeks op het ISRA punt, eventueel nog via een ADSL splitter waarop dan de NT1 weer aangesloten zit.
Een NT1 op koper? NT1 zit toch alleen op glas, koper is ISRA > MODEM of ISRA > Quattrovox > Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
rolandos582 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:35:
[...]

Een NT1 op koper? NT1 zit toch alleen op glas, koper is ISRA > MODEM of ISRA > Quattrovox > Modem
Een NT1 zit gewoon aangesloten op dezelfde twee aderige telefoonkabel die je huis binnenkomt en zet het signaal om naar 'n ISDN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nielson schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:38:
[...]
Een NT1 zit gewoon aangesloten op dezelfde twee aderige telefoonkabel die je huis binnenkomt en zet het signaal om naar ISDN.
En voegt er wat "voltage" aan toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
wimmel_1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:18:
Of is het abo van je ouders al overgezet op "Internet + Bellen" zodat ze aan dat ISDN deel sowieso al niks meer hebben?
Ja, volgens mij is het nu internet+bellen. Want ik zag dat het vaste telefoontoestel nu in het modem hangt en vroeg hoe het zat. Mijn vader vertelde een voor mij onduidelijk verhaal dat hij met KPN had gebeld en diverse opties had gehoord maar uiteindelijk zelf al vaste toestel in het modem had geprikt en toen met de helpdesk het modem zodanig ingesteld had, dat hun vaste nummer na een paar dagen weer bereikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Overigens heb ik het al gehad over de diverse alternatieven zoals 3G, straalverbindingen enz. Maar omdat ADSL stabiel werkt (hetzij traag) vinden ze dat niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36
wimmel_1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:18:
Weet je zeker dat er niet ergens anders een groene kabel het huis binnen komt? Dit ziet er niet écht uit als een "KPN" IS/RA voor ISDN :o
Ik wist niet dat je een groene kabel moest hebben dacht altijd dat deze blauw was, althans bij mij thuis zie ik enkel een voornamelijk blauwe kabel (met rood en wit er doorheen) en een groene kabel voor de CAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kwiebus schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:10:
[...]

Ik wist niet dat je een groene kabel moest hebben dacht altijd dat deze blauw was, althans bij mij thuis zie ik enkel een voornamelijk blauwe kabel (met rood en wit er doorheen) en een groene kabel voor de CAI.
IS/RA punten van kabelproviders én/of KPN komen meestal op dezelfde plek je huis binnen. De groene COAX is inderdaad van de kabelprovider maar..... Probeer zónder op locatie te gaan kijken maar eens te achterhalen wát er aanwezig is zonder.....

Topic Starter kan nu veilig een (goedkopere) ANNEX-A lijn laten aanvragen door z'n ouders én vervolgens (zelf) aansluiten op een ANNEX-A modem zonder daarbij fax/telex/alarmcentrale lijnen te verstoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
kwiebus schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:10:
Inderdaad. Google geeft je gelijk; KPN is veelal blauw, CAI groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Thralas schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Inderdaad. Google geeft je gelijk; KPN is veelal blauw, CAI groen.
Klopt
cerberusss schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Ja, volgens mij is het nu internet+bellen. Want ik zag dat het vaste telefoontoestel nu in het modem hangt en vroeg hoe het zat. Mijn vader vertelde een voor mij onduidelijk verhaal dat hij met KPN had gebeld en diverse opties had gehoord maar uiteindelijk zelf al vaste toestel in het modem had geprikt en toen met de helpdesk het modem zodanig ingesteld had, dat hun vaste nummer na een paar dagen weer bereikbaar was.
Ze hebben dus het telefoonnummer in je experiabox gezet. Als je je abonnement overzet naar InternetBasis + Bellen (bellen krijg je er gratis bij), kan je maximaal 20Mbit en kan je dus direct zien of er nog meer uit je verbinding te halen valt.
Ook krijg je een nieuwe (betere) experiabox (v10?) die misschien wat meer uit je lijn kan trekken

Als je belt met KPN kunnen ze jaar vaak een goede aanbieding doen, vertellen dat je al lang klant bent en graag je verbinding om wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

Speedmaster

Make my day...

RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:41:

Ze hebben dus het telefoonnummer in je experiabox gezet. Als je je abonnement overzet naar InternetBasis + Bellen (bellen krijg je er gratis bij), kan je maximaal 20Mbit en kan je dus direct zien of er nog meer uit je verbinding te halen valt.
Ook krijg je een nieuwe (betere) experiabox (v10?) die misschien wat meer uit je lijn kan trekken

Als je belt met KPN kunnen ze jaar vaak een goede aanbieding doen, vertellen dat je al lang klant bent en graag je verbinding om wilt zetten.
Ga jij eerst eens terug lezen:
cerberusss schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:28:
[...]

FttH niet beschikbaar
Koper gegevens:
Distributiepunt(en): DSN
Internet Snelheid: 3 Mbit/s
iTV: -
Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 3 Mbit/s
VDSL2*: -
Bonding*: -
Als dit het resultaat is van de http://netco-fpi-info.fourstack.nl/ site en
timmie1 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:13:

Dit al heeft gecontroleerd lijkt het me sterk als er meer te halen zal zijn als de waardes die hier staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
rolandos582 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:35:
[...]

Glas = NT
Koper ISDN = NT1

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
fazerfreak schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:00:
[...]

Glas = NT
Koper ISDN = NT1
Duidelijker gezegd: NT = Network Terminator
Het zegt dus niet direct iets over het medium dat het afsluit. Bij ISDN hebben ze het beestje blijkbaar de naam NT1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RobinF schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:00:
[...]

De V8 is eigenlijk niet de best experiabox. Ik verwacht dat de V9 of V10 hoger intraint.
Z'n KPN monteur noemde hem al 'het broodrooster'. Maar volgens mij is dit het 'nieuwste' modem wat je kunt krijgen als je nog op isdn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
HammerNL schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Z'n KPN monteur noemde hem al 'het broodrooster'. Maar volgens mij is dit het 'nieuwste' modem wat je kunt krijgen als je nog op isdn zit.
Als je ISDN hebt, kan je niet eens een V8, maar krijg je een ARV7519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Als TS echt nog steeds een ISDN(annex B)- aansluiting heeft, dan is er inderdaad iets te winnen met de omzetting naar analoge lijn. De upload gaat sowieso wat omhoog, dat is al iets. Waarschijnlijk de download ook, dat was in ieder geval bij ons zo destijds. De omzetting kan het beste worden aangevraagd via webcare op het KPN-forum, aangezien die meer verstand van zaken hebben dan de doorsnee klantenservicemedewerker. Op het KPN-forum even een berichtje posten, dan krijg je vanzelf een berichtje terug. Als je er tegelijk om een nieuw modem vraagt en bijzegt wat voor "prehistorisch" modem er nog in huis staat, zullen ze met plezier een andere opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
timmie1 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:49:
Als TS echt nog steeds een ISDN(annex B)- aansluiting heeft, dan is er inderdaad iets te winnen met de omzetting naar analoge lijn. De upload gaat sowieso wat omhoog, dat is al iets. Waarschijnlijk de download ook, dat was in ieder geval bij ons zo destijds. De omzetting kan het beste worden aangevraagd via webcare op het KPN-forum, aangezien die meer verstand van zaken hebben dan de doorsnee klantenservicemedewerker. Op het KPN-forum even een berichtje posten, dan krijg je vanzelf een berichtje terug. Als je er tegelijk om een nieuw modem vraagt en bijzegt wat voor "prehistorisch" modem er nog in huis staat, zullen ze met plezier een andere opsturen.
Mee eens.

TS zal sowieso een nieuwe experiabox krijgen omdat deze ISDN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Even met de deur in huis vallen....

Sneller gaat niet tenzij je het signaal gaat stapelen....maar dan stapelt de kostprijs ook op.
Dit zeg ik uit ervaring met een paar kantoren hier met net zo'n belabberde verbinding....

Alternatief misschien?
1: Wat kan de kabelTV boer leveren qua snelheid? Wellicht is dat een alternatief.
2: Hoeveel data wordt er verbruikt? Want wellicht is (bij goed ontvangst) mobiel internet een mogelijkheid.

[ Voor 11% gewijzigd door kwakzalver op 15-07-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
kwakzalver schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:32:
Even met de deur in huis vallen....

Sneller gaat niet tenzij je het signaal gaat stapelen....maar dan stapelt de kostprijs ook op.
Dit zeg ik uit ervaring met een paar kantoren hier met net zo'n belabberde verbinding....

Alternatief misschien?
1: Wat kan de kabelTV boer leveren qua snelheid? Wellicht is dat een alternatief.
2: Hoeveel data wordt er verbruikt? Want wellicht is (bij goed ontvangst) mobiel internet een mogelijkheid.
Er is hier geen kabel op het platteland, tv komt via digitenne en een enkeling via satelliet.

De data is, schat ik zo, hooguit 5 tot 10 gig per maand.

Ik heb het met mijn ouders doorgenomen en die waren gaan informeren in de buurt. Een buurman kwam met het volgende verhaal; hij had een monteur van KPN gesproken en die weet het aan een sterk verouderde wijkcentrale. Tevens had de buurman gekeken naar 3G, maar vond het te weinig snelheidsverbetering (want 3G en geen 4G).

Nou proefde ik ook een beetje angst om iets werkends te veranderen... Ze gaan met de informatie van dit topic de situatie aankijken. Zodra er een andere verandering plaatsvindt, of een noodzakelijk onderhoud komt, dan nemen ze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
v8,v9 en v10 zijn niet voor isdn geschikt gemaakt. Wel zou je door de lijn om te laten zetten naar adsl over pots een v10 neer kunnen zetten waardoor je voor draadloos onder elkaar over o.a. dual band en ac wifi kunt beschikken.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
cerberusss schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Er is hier geen kabel op het platteland, tv komt via digitenne en een enkeling via satelliet.

De data is, schat ik zo, hooguit 5 tot 10 gig per maand.

Ik heb het met mijn ouders doorgenomen en die waren gaan informeren in de buurt. Een buurman kwam met het volgende verhaal; hij had een monteur van KPN gesproken en die weet het aan een sterk verouderde wijkcentrale. Tevens had de buurman gekeken naar 3G, maar vond het te weinig snelheidsverbetering (want 3G en geen 4G).

Nou proefde ik ook een beetje angst om iets werkends te veranderen... Ze gaan met de informatie van dit topic de situatie aankijken. Zodra er een andere verandering plaatsvindt, of een noodzakelijk onderhoud komt, dan nemen ze actie.
Als je een specifieke vraag heb kan KPN deze op hun eigen forum beantwoorden.

Wij hadden tot 2008 ook een analoge nummer centrale en met het hele dorp hebben we er voor gezorgd dat deze digitaal werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
RobinF schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Als je een specifieke vraag heb kan KPN deze op hun eigen forum beantwoorden.

Wij hadden tot 2008 ook een analoge nummer centrale en met het hele dorp hebben we er voor gezorgd dat deze digitaal werd.
Oh dat was ik nog vergeten er bij te zeggen. Mijn vader vertelde dat er inderdaad een tijdje terug een enquete was geweest om fiber aan te leggen, maar het dorp vond 3 MBit over koper kennelijk goed genoeg :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
cerberusss schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Oh dat was ik nog vergeten er bij te zeggen. Mijn vader vertelde dat er inderdaad een tijdje terug een enquete was geweest om fiber aan te leggen, maar het dorp vond 3 MBit over koper kennelijk goed genoeg :-|
Lees: het grootste gedeelte heeft kabelinternet en is tevreden met de monopolist op het gebied van breedband snel internet. Als iedereen zo denkt is er dus niet genoeg animo om te investeren in iets anders. Het buitengebied ondervind dan dus weer de nadelen van de commercie die alleen drukbebouwde kommen in het visier hebben, omdat die winstgevend zijn. Altijd al het nadeel van plattelandsgebieden geweest helaas. :/
Pagina: 1