[active topics sidebar] toont een niet actief topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is een terugkerende minor bug, maar toch opvallend als het gebeurt en daardoor irritant.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rTXP2DpH5gTRDwLGtkXYlRbT/medium.png

In de sidebar popt af en toe deze thread op alszijnde active: Nintendo 3DS - Deel 1
Echter bij het klikken op de link is het bericht dat als laatste post wordt getoond erg oud: Tarin in "Nintendo 3DS - Deel 1"
Als ik het topic niet vanuit de sidebar benader blijkt de last post op dat moment: Pykow in "Nintendo 3DS - Deel 1".

Analyse: er was een update op de betreffende thread om 09:52 waardoor deze op dat moment terecht een active topic werd, echter navigeert de link naar een verkeerde last post.

[ Voor 37% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-07-2015 00:14 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

crisp

Devver

Pixelated

De link navigeert gewoon naar de laatste x posts (waarbij x het aantal posts per pagina is wat je in je voorkeuren hebt ingestelt). Dit lijkt mij iig geen bug.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
crisp schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:33:
De link navigeert gewoon naar de laatste x posts (waarbij x het aantal posts per pagina is wat je in je voorkeuren hebt ingestelt). Dit lijkt mij iig geen bug.
Ik kan het eenvoudig reproduceren door op Nintendo 3DS - Deel 1 te klikken.
Dezelfde link zonder /last in URL gaat wel goed: Nintendo 3DS - Deel 1
Het issue is dus niet thread specifiek zoals ik aanvankelijk dacht ;)

Mijn forum layout voorkeur:
  • Aantal reacties of berichten per pagina: 100
  • Draai volgorde reacties om: Ja - Nieuwste reacties bovenaan
  • Toon laatste reacties: Ja - Geeft meest recente reacties weer bij reageren
(browser: firefox)

[ Voor 56% gewijzigd door JJ Le Funk op 05-07-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat komt denk ik dan door de omgekeerde reactievolgorde...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
crisp schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:07:
Dat komt denk ik dan door de omgekeerde reactievolgorde...
Dat is een voorwaarde voor het reproduceren inderdaad.

De volgende forum-settings zijn nameijk niet compatible wanneer beide aangevinkt/true zijn:
01. Topiclink naar laatste reacties (instelling navigatie)
02. Nieuwste reacties bovenaan (instelling reactie-overzicht)

Echter kan je de eerste setting niet uitzetten voor de Actieve topics-widget waardoor er geen workaround is voor deze bug anders dan de widget uitschakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-07-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Om eerlijk te zijn wordt de optie om posts omgekeerd te sorteren maar door een handjevol gebruikers gebruikt. Bugs die daardoor ontstaan vallen bij ons daarom onder 'zeer lage prioriteit'...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
crisp schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:57:
Om eerlijk te zijn wordt de optie om posts omgekeerd te sorteren maar door een handjevol gebruikers gebruikt. Bugs die daardoor ontstaan vallen bij ons daarom onder 'zeer lage prioriteit'...
active topics in de sidebar is ook geen must-have. ik heb 'm al op 0 items gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
Er is een soortgelijk probleem met een ander topic: [Forefront TMG] HTTP Proxy-verkeer wordt geblokkeerd

Dit topic komt vaak voorbij bij: 'Nu op het forum' op de frontpage. Er is daar al een aantal jaar geen reactie geweest. Ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

oohh schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:31:
Er is een soortgelijk probleem met een ander topic: [Forefront TMG] HTTP Proxy-verkeer wordt geblokkeerd

Dit topic komt vaak voorbij bij: 'Nu op het forum' op de frontpage. Er is daar al een aantal jaar geen reactie geweest. Ligt dit aan mij?
Blijkbaar krijgt dat topic nog genoeg hits om als 'populair' beschouwd te worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

oohh schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:31:

Er wordt daar inderdaad vooral gekeken naar de (toename in) views in de afgelopen tijd. Ik heb even een intern ticket gemaakt om ook naar de laatste-reactietijd te kijken, zelfs met een vrij lange termijn zal dat topic dan wegblijven.
Pagina: 1