Download snelheid super traag

Pagina: 1
Acties:

• betonron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
-

[ Voor 99% gewijzigd door betonron op 23-02-2025 07:05 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Als je test dan heb je volle snelheid, als je via Steam downloadt dan heb je volle snelheid, maar als je een driver probeert te downloaden dan gaat het traag. Waarom denk je dan dat het aan je verbinding ligt?

Het downloaden van drivers gebeurt meestal van bijzonder brakke servers, dus ik zou het eerder daar zoeken. Heb je ook andere (goede) voorbeelden van wat er langzaam downloadt?

The devil is in the details.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Misschien handig te vermelden welk pakket je hebt? Je haalt netjes 90mbps in de screenshot.

Bij je verhaaltje over steam schrijf je mbps, maar ik neem aan (gezien de context) dat je MB/s bedoelde?

Wat Hahn zegt, drijvers komen vaak van langzame servers. Waarom denk je dat het aan jou ligt? Je bent in afhankelijk van de versturende kant hè...

[ Voor 27% gewijzigd door EWK op 04-07-2015 23:10 ]

Hoi!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 12:21

Kek

3flix

download via je browser bedoel je?

een of andere virus scanner met ingebouwde browser scan functie die niet lekekr loopt bijv? andere browser proberen...

• betonron
EWK schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:09:
Misschien handig te vermelden welk pakket je hebt? Je haalt netjes 90mbps in de screenshot.

Bij je verhaaltje over steam schrijf je mbps, maar ik neem aan (gezien de context) dat je MB/s bedoelde?

Wat Hahn zegt, drijvers komen vaak van langzame servers. Waarom denk je dat het aan jou ligt? Je bent in afhankelijk van de versturende kant hè...
Hahn schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:08:
Als je test dan heb je volle snelheid, als je via Steam downloadt dan heb je volle snelheid, maar als je een driver probeert te downloaden dan gaat het traag. Waarom denk je dan dat het aan je verbinding ligt?

Het downloaden van drivers gebeurt meestal van bijzonder brakke servers, dus ik zou het eerder daar zoeken. Heb je ook andere (goede) voorbeelden van wat er langzaam downloadt?
Het gaat dus vooral om drivers en .zip bestanden. Het is soms echt willekeurig welke wel en welke niet gedownload kunnen worden. Maar zover ik nu weet, werken NVIDIA drivers en mijn gigabyte moederbord drivers niet. Het gaat inderdaad om MB/S bij Steam.

• Hahn
Ik herhaal: probeer het eens met een goede downloadbron. Drivers zijn geen realistische manier van meten, want die downloaden altijd poeptraag, of je nou ADSL met 8Mbit hebt of glasvezel met 500Mbit.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat voor snelheid haal je als je hier eens een willekeurige file aanklikt van >100MB.

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Hoi!

• betonron
EWK schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:46:
Wat voor snelheid haal je als je hier eens een willekeurige file aanklikt van >100MB.

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Ik heb hem op 500 MB en 1000 MB getest van Calo center. Deze blijken allemaal een downloadsnelheid van ~9-11 MB/S te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/84lg6Ik.pngp

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Oftewel er is geen probleem ;)
9-11MB/s is keurig op de 90MBit/s die je abonement heeft, blijkbaar is de server waar die drivers vanaf komen zoals vrijwel altijd gewoon erg traag.

[ Voor 71% gewijzigd door RGAT op 04-07-2015 23:54 ]

Fixing things to the breaking point...

• Hahn
Zoals al vermoed werd: paniek om niks ;) Dat er een paar sites zijn die niet snel downloaden, betekent niet dat er iets mis is met jouw verbinding.

• betonron
Dan begrijp ik echt niet waarom de driver sites zoveel problemen geeft.Hetzelfde geldt voor een fixit die ik nu probeer te downloaden van 2,79 MB.
Bijvoorbeeld de file hieronder.

https://support.office.co...4a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8

[ Voor 5% gewijzigd door betonron op 04-07-2015 23:55 ]

• Hahn
betonron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:54:
Dan begrijp ik echt niet waarom de driver sites zoveel problemen geeft.Hetzelfde geldt voor een fixit die ik nu probeer te downloaden van 2,79 MB.

Dat begrijpt niemand. Nou ja, meer servers/bandbreedte kost meer geld, daarom waarschijnlijk. Maar dat is hun probleem en daar kan jij niks aan doen.

Nogmaals: iedereen heeft er last van dat drivers traag downloaden, niet alleen jij.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 04-07-2015 23:55 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

betonron schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:54:

https://support.office.co...4a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8
Zoals al eerder aangehaald: hoogstwaarschijnlijk ligt dit aan de 'versturende' partij.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

laat maar..jong heeft een spreekwoordelijke afscherming in de omgeving van zijn hoogste zintuigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Waterlelie op 05-07-2015 00:03 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1