Fout bij uitvoeren clean install van Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-08-2024
Hallo,

Bij mijn poging om een schone installatie van windows te doen is er iets fout gegaan. Ik kan steeds de installatie uitvoeren, maar als hij dan opnieuw opstart om verder te gaan krijg ik de volgende foutmelding:

Kan Windows niet configureren om op de hardware van deze computer te kunnen worden uitgevoerd.

Ik heb de installatie intussen meerdere keren uitgevoerd voor zowel Windows 8 als build 10162 van Windows 10. Ik probeer Windows te installeren op een Crucial m500 120gb mSATA SSD. Online vond ik dat deze foutmelding op te lossen is door een stuurprogramma te installeren, maar deze kon ik niet vinden voor mijn SSD. Ik heb nu dus ook geen Windows op deze computer meer staan, dus ik kan alleen in BIOS of tijdens het installatieproces dingen aanpassen.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog randapparatuur aan je pc gekoppeld anders dan muis en toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
BIOS resetten naar standaard instellingen en dan nog eens proberen.

Is het een schone iso?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
Ik heb niets meer aan de computer hangen. De ISO's zijn allebei gedownload van de officiële site dus ik neem aan dat het dan schoon is?
Ik zal het nog eens proberen met een reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort rare problemen wil soms ook nog wel eens te wijten zijn aan brak geheugen. Gooi er eens een memtestje tegenaan. Is vrij simpel te testen of het daar aan ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
Hoe doe ik een memtest? Ik heb een HP Elitebook 8570w van 3 jaar oud met 8gb werkgeheugen zou het dan echt aan het werkgeheugen kunnen liggen?
De rest van BIOS heeft trouwens niet geholpen, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kijk eens om secureboot uit te zetten. Misschien is dat het.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsassen
Deze optie is grijs en kan ik niet selecteren. Ik ben wel in staat andere instellingen te veranderen het is echt bijna alleen die optie die niet wil.

Edit: Safeboot staat standaard uit aanzetten geeft de melding dat het voltooien van de installatie niet kan in safeboot. Iemand nog andere opties?

Edit 2: Mocht iemand anders ooit tegen het probleem aanlopen, bij mij werkte het om eerst met een andere schijf Windows te installeren en daarmee BIOS bij te werken(wat achteraf gezien ook met een andere computer opgelost had kunnen worden) en daarna de harde schijf te verwijderen en Windows te installeren.
Er was in ieder geval iets aan de hand met de originele harde schijf, aangezien de installatie prima ging met die los gekoppeld, maar niet uit wou voeren als dit niet gedaan was.
Verder heb ik nu Windows 8.1 en 10, maar het dual boot menu krijg ik alleen te zien als de harde schijf los is. Zodra ik die koppel start de computer zonder iets te vragen in 8.1 en is afsluiten niet meer mogelijk(opnieuw opstarten werkt nog wel)

[ Voor 89% gewijzigd door tomsassen op 10-07-2015 12:58 ]

Pagina: 1