Advies (volgens zusje) kapotte Iphone 6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:12
Ik zit met een vraag over een Iphone 6 van mijn zusje. Ze heeft deze ongeveer een week geleden ontvangen van GSMWEB met een t-mobile abonnement.

Naar het blijkt is er wat mis met haar telefoon. Als ze aan het bellen is hoort ze de telefoon niet overgaan, er komt dan een hele zachte geluid. Op luidspreker is er niks mis. Ik heb dit zelf ook ondervonden vanmiddag toen ze mij belde, ik verstond haar bijna niet, leek alsof ze van een redelijke afstand praatte terwijl de telefoon gewoon bij haar was. Ik heb het opgezocht en sommigen praten over HD voice? En anderen zeggen omruilen.
Iemand hier ervaring mee?

Ze heeft zelf GSMWEB gebeld en deze heeft gezegd dat ze het maar moet gaan omruilen bij een Apple Store en dat zij het direct doen, maar kan dit wel zomaar? Ze heeft normaliter 2 weken om een product terug te sturen, maar weet niet of dit hier zo slim is en hoe lang het omruilen dan duurt bij ze. En een andere vraag is dan hoe het met de garantie zit, ze heeft nu een 2 jarig contract afgesloten, maar als ze nu eenmaal naar de Apple Store gaat, vervalt haar garantie aanspraak bij GSMWEB dan als er iets anders gebeurt?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 23:47

larshack

Zonder melk en suiker

Je kunt hem inderdaad geheel volgens de wet binnen 14 dagen DOA melden, maar het is sneller om hem om te ruilen in Amsterdam bij Apple. Sta je namelijk binnen 10 minuten buiten met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38
Musta schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:12:
Ik zit met een vraag over een Iphone 6 van mijn zusje. Ze heeft deze ongeveer een week geleden ontvangen van GSMWEB met een t-mobile abonnement.

Naar het blijkt is er wat mis met haar telefoon. Als ze aan het bellen is hoort ze de telefoon niet overgaan, er komt dan een hele zachte geluid. Op luidspreker is er niks mis. Ik heb dit zelf ook ondervonden vanmiddag toen ze mij belde, ik verstond haar bijna niet, leek alsof ze van een redelijke afstand praatte terwijl de telefoon gewoon bij haar was. Ik heb het opgezocht en sommigen praten over HD voice? En anderen zeggen omruilen.
Iemand hier ervaring mee?

Ze heeft zelf GSMWEB gebeld en deze heeft gezegd dat ze het maar moet gaan omruilen bij een Apple Store en dat zij het direct doen, maar kan dit wel zomaar? Ze heeft normaliter 2 weken om een product terug te sturen, maar weet niet of dit hier zo slim is en hoe lang het omruilen dan duurt bij ze. En een andere vraag is dan hoe het met de garantie zit, ze heeft nu een 2 jarig contract afgesloten, maar als ze nu eenmaal naar de Apple Store gaat, vervalt haar garantie aanspraak bij GSMWEB dan als er iets anders gebeurt?
Normaliter altijd eerst naar de verkoper gaan, dat heeft ze in deze juist gedaan. Deze verkoper mag best adviseren het direct met de fabrikant op te nemen (wat in dit geval best een goed advies is, daar je in een Apple store normaliter direct geholpen wordt), wanneer je op advies van de verkoper direct naar een 3de partij stapt zal dit in de toekomst geen gevolgen hebben voor eventuele toekomstige garantie gevallen. Dit kan alleen gebeuren in bepaalde gevallen wanneer je zonder eerst de verkoper te contacteren direct naar een 3de partij stapt.

Uiteraard kan je zusje aangeven het niet zelf op te willen nemen met Apple, en dan zal GSMWEB dit op zich moeten nemen, echter duurt dit in het geval van Apple wel vaak langer dan wanneer je direct naar een Apple store gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
larshack schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:15:
Je kunt hem inderdaad geheel volgens de wet binnen 14 dagen DOA melden, maar het is sneller om hem om te ruilen in Amsterdam bij Apple. Sta je namelijk binnen 10 minuten buiten met een nieuwe.
Dennism schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:35:
[...]

Normaliter altijd eerst naar de verkoper gaan, dat heeft ze in deze juist gedaan. Deze verkoper mag best adviseren het direct met de fabrikant op te nemen (wat in dit geval best een goed advies is, daar je in een Apple store normaliter direct geholpen wordt), wanneer je op advies van de verkoper direct naar een 3de partij stapt zal dit in de toekomst geen gevolgen hebben voor eventuele toekomstige garantie gevallen. Dit kan alleen gebeuren in bepaalde gevallen wanneer je zonder eerst de verkoper te contacteren direct naar een 3de partij stapt.

Uiteraard kan je zusje aangeven het niet zelf op te willen nemen met Apple, en dan zal GSMWEB dit op zich moeten nemen, echter duurt dit in het geval van Apple wel vaak langer dan wanneer je direct naar een Apple store gaat.
Dank voor de antwoorden, denk dat ik haar maar naar de Apple Store in Den Haag zal sturen. Zal wel het beste zijn, omdat ze anders nog zeker paar weken op een nieuw toestel kan wachten als ze het terug stuurt, terwijl ze aan de tel van de Apple Store zeiden dat ze het gelijk kunnen omruilen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:40
Als hij omgeruild wordt zit je toch alleen met de garantie en gsmweb? omdat het serienummer dan ook niet meer overeenkomt met het geleverde product.

Voor het 2e jaar dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Camo op 04-07-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Camo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:35:
Als hij omgeruild wordt zit je toch alleen met de garantie en gsmweb? omdat het serienummer dan ook niet meer overeenkomt met het geleverde product.

Voor het 2e jaar dan.
Als gsmweb je zelf verzoekt het met Apple op te lossen blijven ze ook verantwoordelijk voor de afhandeling hier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mad-dog schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:28:
[...]
Als gsmweb je zelf verzoekt het met Apple op te lossen blijven ze ook verantwoordelijk voor de afhandeling hier van
Zorg dat je dat verzoek dan wel zwart op wit krijgt, anders is het woord tegen woord (met alle ellende die daar van komt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 19:44
mad-dog schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:28:
[...]

Het punt kan wel zojn dat Apple een fabrieksgarantie geeft van 12 maand. Waar GSMweb 24 maanden geeft. Zeker ivm serienummer e.d. zou ik het eerder door gsmweb op laten lossen.
Ze heeft gewoon 14 dagen de tijd om het toestel terug te sturen zodat ze een nieuw toestel kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:12
Musta schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:09:
[...]

[...]

Dank voor de antwoorden, denk dat ik haar maar naar de Apple Store in Den Haag zal sturen. Zal wel het beste zijn, omdat ze anders nog zeker paar weken op een nieuw toestel kan wachten als ze het terug stuurt, terwijl ze aan de tel van de Apple Store zeiden dat ze het gelijk kunnen omruilen. d:)b
Let er wel op dat je niet zomaar binnen kunt stappen. Je moet een afspraak maken bij de Genius bar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:28
Misschien een stomme vraag, maar is de beschermfolie wel van 't scherm af? Dit blokkeert de speaker en microfoon en heb er regelmatig mensen voor in de winkel, dat de telefoon 'stuk' is.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
MartijnAbel schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Het punt kan wel zojn dat Apple een fabrieksgarantie geeft van 12 maand. Waar GSMweb 24 maanden geeft. Zeker ivm serienummer e.d. zou ik het eerder door gsmweb op laten lossen.
Ze heeft gewoon 14 dagen de tijd om het toestel terug te sturen zodat ze een nieuw toestel kan ontvangen.
Apple geeft standaard 12 maanden, als je daarna gewoon naar de apple store gaat of apple belt krijg je gewoon het 2e jaar garantie.
Meermaals meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Yes die is er af, had ik nog bekeken ook. Voor de zekerheid dan maar bellen en een afspraak maken.
Over het probleem kom ik lees ik heel veel op het t-mobile forum, maar niet echt een oplossing verder, behalve omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
[...]

Je krijgt een bon mee terug waarin staat dat je een refurb toestel hebt meegekregen. Zowel de nieuwe als oude serienummer staan erop.
Online kan je het trouwens ook nazoeken met je serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:26

Rannasha

Does not compute.

larshack schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:15:
Je kunt hem inderdaad geheel volgens de wet binnen 14 dagen DOA melden
De wet kent helemaal geen "DOA" of daar bij behorende termijnen. Als je een product terug wil sturen, kan dat om 2 redenen:

- WKOA (Wet Koop Op Afstand). Daarvoor heb je een termijn van 14 dagen waarbinnen je het ding zonder opgaaf van reden terug kunt sturen. Dit mag niet geweigerd worden, maar het bedrijf hoeft enkel de volledige aanschafwaarde terug te betalen als je het toestel niet gebruikt hebt, enkel op zo'n manier uitgeprobeerd hebt zoals je dat ook in een winkel zou kunnen doen. Gebruik je het toestel wel, dan kan de verkoper de waardedaling inhouden van het terug te storten bedrag.

- Non-conformiteit. Oftewel, het ding doet niet wat er van verwacht wordt. Met andere woorden, je gaat de garantie-procedure in. Een defect dat bij levering al aanwezig is valt hier natuurlijk onder. Al kun je ervoor kiezen om het defect niet te melden en je op de WKOA te berroepen, maar zodra je het toestel hebt gebruikt, krijg je niet je volledige aankoopbedrag terug. Als je het garantie-traject in gaat, dan krijg je gewoon een gerepareerd of een nieuw toestel.

Winkeliers mogen natuurlijk soepelere regelingen aanbieden, zo bieden sommige webwinkels wel een soort DOA-procedure, waarmee je bij een defect binnen een bepaalde tijd na levering je volledige aankoopsom terug kunt krijgen. Maar dit is extra service, geen verplichting.

Daarnaast is de verkoper altijd verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Dus GSMWEB kan wel proberen om je door te verwijzen naar een Apple Store, maar daar hoef je niet op in te gaan. In principe kan het dan natuurlijk gebeuren dat je de telefoon naar GSMWEB opstuurt, die hem dan naar de Apple Store brengt. Maar wat er met het ding gebeurt nadat GSMWEB hem heeft ontvangen is niet jouw probleem. Ook hoeft de Apple Store niets te doen met jouw probleem, jij bent immers geen klant van die Apple Store. In sommige gevallen zullen winkels soepeler zijn dan wat strict noodzakelijk is. Zo zal een Apple Store als onderdeel van hetzelfde bedrijf dat de telefoon gemaakt heeft, mogelijk een dergelijk geval
wel oppikken. Maar dat hoeven ze niet te doen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
[...]
Nee. Dat is de Wet Koop op Afstand. Die geldt hier niet, omdat ze het toestel al in gebruik heeft genomen (meer dan slechts uitgeprobeerd te hebben).
Dit valt gewoon onder garantie, dus standaard procedure is opsturen naar verkoper, en na reparatie (of vervanging) het toestel weer ontvangen. Dat GSMWEB zegt dat ze beter naar de Apple store kan gaan mag. Echter mag ze ook eisen dat GSMWEB het oplost. Dit kost waarschijnlijk wel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
jroz2001 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:49:
[...]

Nee. Dat is de Wet Koop op Afstand. Die geldt hier niet, omdat ze het toestel al in gebruik heeft genomen (meer dan slechts uitgeprobeerd te hebben).
Dit valt gewoon onder garantie, dus standaard procedure is opsturen naar verkoper, en na reparatie (of vervanging) het toestel weer ontvangen. Dat GSMWEB zegt dat ze beter naar de Apple store kan gaan mag. Echter mag ze ook eisen dat GSMWEB het oplost. Dit kost waarschijnlijk wel meer tijd.
WKOA is aangepast... Als blijkt dat het toestel volledig in gebruik genomen dient te worden alvorens met zekerheid gezegd kan worden dat het voldoet of naar behoren werkt of niet, mag het apparaat nog steeds terug onder de WKOA.
Tevens dient een webshop dit netjes op te lossen door deze terug te nemen en per direct een nieuwe op te sturen(indien er geen krassen, butsen, deuken dus gebruikssporen opzitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
MartijnAbel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:06:
[...]
WKOA is aangepast... Als blijkt dat het toestel volledig in gebruik genomen dient te worden alvorens met zekerheid gezegd kan worden dat het voldoet of naar behoren werkt of niet, mag het apparaat nog steeds terug onder de WKOA.
Tevens dient een webshop dit netjes op te lossen door deze terug te nemen en per direct een nieuwe op te sturen(indien er geen krassen, butsen, deuken dus gebruikssporen opzitten.)
Bron dat ze een nieuwe moeten opsturen? Voor zover ik weet gaat het bij defecten anders, en moet ze gewoon aanspraak maken op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ze moeten geen nieuwe opsturen. Maar je kan wel onder WKOA het toestel terugsturen en de koop ontbinden, waarna je domweg weer een nieuwe bestelt. Dus het equivalent van een nieuwe krijgen.

Dus gezien het feit dat aangenomen kan worden dat het defect al bestond toen het toestel werd geleverd en dat het toestel online is gekocht waardoor aanspraak kan worden gemaakt op WKOA (waarna eventueel weer een nieuw toestel gekocht kan worden), kan in alle redelijkheid van de verkoper verwacht worden dat ze het defecte toestel terugnemen en een nieuw toestel leveren.

Maar het is wellicht toch makkelijker en sneller om het door Apple te laten regelen. De keuze is aan de zus van TS. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
jroz2001 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:44:
[...]

Bron dat ze een nieuwe moeten opsturen? Voor zover ik weet gaat het bij defecten anders, en moet ze gewoon aanspraak maken op de garantie.
Het lijkt mij dat ook GSMweb een DOA beleid hanteert... Ze moeten dus niks(dat geef ik ook niet aan) maar het zou wel de meest nette oplossing zijn.
Pagina: 1