[Over-ear koptelefoon] oorkussens (ear cushions) vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 15:56
Ik heb al geruime tijd naar tevredenheid een Sennheiser HD590 voor binnenshuis en zo'n goedkope HD201 voor buitenshuis. Beide over-ear modellen resp. open en gesloten schelp.

Van beide koptelefoons is deels het schuim of foam van de kussentjes en de binnenkanten versleten. Bij de HD201 is het nep-leer op de hoofdband en de kussens op de schelpen zelf helemaal aan het afbladderen. Bij de HD590 zijn de kussens van velours en nog volledig intact. Maar de schuim vulling van de hoofdbandkussen onderop de beugel (daar waar die op je hoofd rust) is zo goed als vergaan, en ook het schuimen laagje wat over de speakers zit (dus in de schelp zelf) is poreus en gescheurd. Het gaat dus alleen om de grijze 'pads' uit onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://images.static-thomann.de/pics/prod/114149.jpg

Dat schuimspul ziet er redelijk universeel uit, kan je dat niet ergens de strekkende meter krijgen en dan zelf op maat knippen? De 'voorgeknipte' setjes zijn nodeloos duur (want het velours gedeelte is nog intact in het geval van de HD590 bijv) en als ik dat foam apart gevonden heb voor 4 euro is het weer niet voor het model wat ik zoek (verkeerd model of afmeting)

En heeft iemand ervaring met het vervangen van de kussen setjes; is dat een beetje zelf te doen (heb er nog niet naar gekeken hoor)

Edit: net even gekeken naar het losmaken van de kussens. Bij de HD590 is dat kinderspel. Zit gewoon geklikt. Echt super, kan je niks kapot aan maken ook niks met lijm.
De mrs. kwam net op het idee om iets met panty stof te doen.... Ik ga eens verder googlen.

[ Voor 26% gewijzigd door autoreverse op 06-07-2015 21:09 ]