Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nintendo 3ds komt niet door cookiemuur van tweakers

Pagina: 1
Acties:

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Sinds dat tweakers een cookiemuur heeft komt mijn 3ds helaas niet door de cookiemuur. Als ik tweakers.net bezoek krijg ik de cookiemuur te zien, vervolgens toestemming wordt gegeven voor de cookies krijg ik het volgende te zien

"Foutcode: 012-1004 SSL-verbinding mislukt"

Nu heb ik zelf al wat gekeken wat misschien het probleem kan zijn maar kon helaas niets vinden.

De Nintendo 3ds ondersteund tls1.0, echter wordt tls1.0 ook gewoon door tweakers ondersteund dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Toen ben ik naar de cipher suites gaan kijken, en tweakers ondersteund tenminste 1 ciper suite zag ik, die ook door de Nintendo 3ds wordt ondersteund, dus ook dat zou als het goed is toch niet het probleem moeten zijn.

Nu hoop ik dat hier iemand een idee heeft wat het probleem veroorzaakt dat mijn Nintendo 3ds tweakers.net niet meer kan bereiken, of dat tweakers dit probleem misschien kan oplossen, want vind het toch wel jammer als ik tussen het gamen door niet even snel op de Nintendo 3ds tweakers.net kan checken op de laatste nieuwtjes :| .

weet overigens niet zeker of mijn topic hier goed staat, was aan het twijfelen of ik het misschien onder "Geachte redactie" moest plaatsen.

V: He? tweakers heeft nu al een tijdje die cookie muur waarom kom je nu pas met dit probleem?
A: Omdat ik pas een aantal dagen geleden dit account heb aangemaakt ;)

200 fish found!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebeurt dit ook met je andere accounts? Je hebt er meerdere en dat isniet toegestaan hier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:14:
Gebeurt dit ook met je andere accounts? Je hebt er meerdere en dat isniet toegestaan hier.
Ik heb een een account hier, echter heb ik slechts twee reacties gepost en toen eigenlijk niets meer mee gedaan. Nu wilde ik echter toch graag actief zijn op tweakers maar ik kan helaas niet meer inloggen aangezien het email adres niet meer klopt, en ik het wachtwoord kwijt ben. Heb toen een tijd zitten twijfelen of ik een nieuw zou aanmaken en uiteindelijk toch maar een nieuw account aangemaakt en geactiveerd. Hoop niet dat het een probleem is aangezien ik toch probeer zoveel mogelijk nuttige reacties te posten. Mocht het wel een probleem zijn vind ik dat jammer, maar dan vertrek ik wel weer vrijwillig hier op tweakers.net

P.s. Weet niet of je kunt zien maar als je kunt zien dat ik hier meerdere accounts heb mag je gerust dat oude verwijderen als dat mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 04-07-2015 20:52 ]

200 fish found!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je je wachtwoord vergeten en je mailadres kwijt bent dan kan je ons een mailtje sturen met verzoek voor een wachtwoordreset. Een nieuwe account aanmaken is nooit nodig en altijd ongewenst.

Zie de DM die ik je stuur over de andere accounts.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
offtopic
Het probleem met mijn meerdere account is als het goed is nu opgelost.

[ Voor 39% gewijzigd door Zeehond op 04-07-2015 21:27 ]

200 fish found!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Dit probleem heb ik ook met de standaard browser op mijn Android Samsung Galaxy S2.

Het eerste cookie scherm kom ik wel langs maar dan word ik doorverwezen naar een andere pagina met een knop van "ga verder" of iets in die richting met verder geen uitwijkings mogelijkheid. Niet ingelogd btw (zo ver ik kan zien en weet).

[ Voor 11% gewijzigd door SN4K3 op 05-07-2015 02:49 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
SN4K3 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 02:49:
Dit probleem heb ik ook met de standaard browser op mijn Android Samsung Galaxy S2.

Het eerste cookie scherm kom ik wel langs maar dan word ik doorverwezen naar een andere pagina met een knop van "ga verder" of iets in die richting met verder geen uitwijkings mogelijkheid. Niet ingelogd btw (zo ver ik kan zien en weet).
interessant op te lezen dat je dit probleem ook hebt met je Android Samsung Galaxy S2. Krijg jij ook iets te zien dat de SSL verbinding mislukt is?

De Nintendo 3ds komt gewoon niet voorbij de cookiemuur het enige wat ik op de Nintendo 3ds kan bekijken is de cookiemuur. Ben dan dus ook niet ingelogd of zo op tweakers.net via de Nintendo 3ds.

Weet niet of het probleem wat ik hier aankaart op de goede plek staat of dat ik misschien beter een mailtje naar tweakers kan sturen of zijn weten wat het probleem is en of het probleem kan worden opgelost. Bij de instellingen van de 3ds browser valt weinig t veranderen om het probleem eventueel te kunnen oplossen.

200 fish found!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Zo ver ik kan zien krijg ik verder geen foutmeldingen ofzo. Het eerste scherm van de cookie notificatie kom ik wel langs door op "cookies accepteren" (oid) te klikken, maar de pagina daarna brengt me in een loop. Verder krijgt ik daar ook geen foutmeldingen of andere knoppen te zien naast de knop van "ga verder" wat me naar dezelfde pagina verwijst.

Ik kan dus ook niet naar de frontpage of andere secties van Tweakers komen. In de transparante achtergrond van het eerste cookie scherm kan ik nog vaag wat zien van de frontpage maar verder kom ik er ook niet langs.

[ Voor 27% gewijzigd door SN4K3 op 05-07-2015 17:10 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

crisp

Devver

Pixelated

Kan je wel https://secure.tweakers.net/my.tnet/login/ benaderen (die heeft als het goed is geen cookiewall)?

Intentionally left blank

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
SN4K3 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:08:
Zo ver ik kan zien krijg ik verder geen foutmeldingen ofzo. Het eerste scherm van de cookie notificatie kom ik wel langs door op "cookies accepteren" (oid) te klikken, maar de pagina daarna brengt me in een loop. Verder krijgt ik daar ook geen foutmeldingen of andere knoppen te zien naast de knop van "ga verder" wat me naar dezelfde pagina verwijst.

Ik kan dus ook niet naar de frontpage of andere secties van Tweakers komen. In de transparante achtergrond van het eerste cookie scherm kan ik nog vaag wat zien van de frontpage maar verder kom ik er ook niet langs.
hmm ik vraag me af of wij wel het zelfde probleem hebben wat veroorzaakt dat we tweakers.net niet gewoon kunnen bezoeken aangezien bij mij toch het probleem lijk te zitten bij het maken van een beveiligde verbinding. Neemt niet weg dat ook jouw probleem mij erg vervelend lijkt
bedankt voor het verplaatsen avn het topic naar een betereplaats.
crisp schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:37:
Kan je wel https://secure.tweakers.net/my.tnet/login/ benaderen (die heeft als het goed is geen cookiewall)?
Nee ook die pagina kan ik helaas niet benaderen en krijg ik de foutmelding "Foutcode: 012-1004 SSL-verbinding mislukt" te zien. Tweakers.net is overigen zover ik weet tot nu toe ook de enige website via een beveiligde verbinding waarbij ik zo'n foutmelding te zien krijg op de Nintendo 3ds. Andere websites met een beveiligde verbinding laden wel gewoon zonder foutmeldingen.

[ Voor 50% gewijzigd door Zeehond op 06-07-2015 00:57 ]

200 fish found!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

crisp

Devver

Pixelated

Dan moet ik morgen kees er even bij roepen, die weet meer van onze SSL configuratie :)

Intentionally left blank

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is het niet gewoon het certificaat? De 3DS ondersteunt alleen SSLv3 en TLS 1.0 voor zover ik weet, dus dan gaat 'ie vast nat als het certificaat TLS 1.1 vereist. Of dat zo is kan ik nu niet checken, ik browse nu mobiel. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:12:
Dan moet ik morgen kees er even bij roepen, die weet meer van onze SSL configuratie :)
Oke vast bedankt bedankt crisp :)
NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 02:48:
Is het niet gewoon het certificaat? De 3DS ondersteunt alleen SSLv3 en TLS 1.0 voor zover ik weet, dus dan gaat 'ie vast nat als het certificaat TLS 1.1 vereist. Of dat zo is kan ik nu niet checken, ik browse nu mobiel. :P
SSLv3 wordt niet meer door de 3ds ondersteund als de firmware is bijgewerkt (ik vermoed vanwege poodle) Tls1.0 wordt nog wel door de 3ds ondersteund maar ook door tweakers.net wordt tls1.0 ondersteund. Ook de Ondersteuning van Cipher Suites zou het probleem niet moeten zijn ( zie mijn begin post). Verder gebruikt tweakers.net een sha256 certificaat maar ik bezoek met de 3ds ook andere websites die een sha256 certificaat gebruiken en daar treden geen problemen op, dus ook dat lijkt mij niet het probleem

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 06-07-2015 12:29 ]

200 fish found!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zie zelf ook niet echt problemen met onze ssl configuratie. Ik ben mij ervan bewust dat deze stokoude clients uitsluit (winxp/ie6 bijvoorbeeld) maar we hebben het hier blijkbaar over een apparaat wat daar nog updates voor ontvangt.

En google'en op die error geeft als enig relevant resultaat dit topic.. ;) En een ander resultaat lijkt erop te wijzen dat je mischien geen connectie hebt, maar dat lijkt mij hier niet aan de hand als je gewoon op andere ssl sites kan komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kees op 07-07-2015 11:15 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Oke dus het probleem ligt niet aan de ssl configuratie van tweakers.net. Bedankt voor de moeite om dit na te kijken kees. Wat wel het probleem veroorzaakt is mij een raadsel. Mischien heb ik geluk en ontvangt de 3ds een keer een update waarna ik wel weer op tweakers.net kan komen :9 . Aan de configuratie van de 3ds browser valt zelf weinig te veranderen.

Of ik zou moeten een moeten kijken of een new 3ds wat is, en hopen ik met een new 3ds wel op tweakers.net. :Y)

Verbindig heeft de 3ds in elk geval zeker anderes zou ik ook niet de cookiemuur van tweakers kunnen berijken en inderdaad zoals jij ook aangeeft kees andere ssl sites niet kunnen berijken.

In elk geval bedankt kees en crisp

200 fish found!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou eens kunnen kijken wat mijn 3DS XL doet met Tweakers.net. Wel even een mental note voor maken, anders vergeet ik 't weer. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:49:
Ik zou eens kunnen kijken wat mijn 3DS XL doet met Tweakers.net. Wel even een mental note voor maken, anders vergeet ik 't weer. :P
Ik zou het erg vriendelijk vinden als je even zou willen bekijken wat jouw 3ds XL doet met tweakers.net _/-\o_

200 fish found!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelfde, SSL Connection Failed, Error Code 012-1004. De supportpagina van Nintendo is ook lekker behulpzaam. Google met de foutmelding geeft iets meer, maar echt behulpzaam is 't allemaal niet. Je zou met een wireless sniffer het verkeer van je 3DS moeten uitlezen en kijken wat er gebeurt. Er gaat iets mis met de SSL handshake.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Bedankt voor het nakijken. Ik zal eens met Wireshark het verkeer van de 3DS uitlezen en kijken of ik daarvan wijzer wordt

200 fish found!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, natuurlijk, je kan een laptop nemen en de wireless kaart in ad-hoc modus zetten en internet dat via de kabel loopt natuurlijk delen. Dan kan je verkeer sniffen van je 3DS. Had ik eerder nog niet aan gedacht. :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
eigenlijk kwam ik juist op het idee van de wireles kaart in ad-hoc modus zetten, het internet via de kabel delen en vervolgens het verkeer van de 3DS te sniffen, door jouw reactie van 07-07-2015 20:40 uur.

Maar goed na een tijd zoeken kwam ik er achter dat de functie voor ad-hoc modus uit Windows 8 is gesloopt?

Vervolgens maar geregeld dat mijn desktop met Windows 7 in staat is van Wifi gebruik te maken doormiddel van een usb stick die wifi verbindingen mogelijk maakt. Daarna de ad-hoc mdus ingesteld.

Heb eerst een wifi netwerk gemaakt en dit beveiligd met wachtwoord, en daarna een openbaar netwerk gemaakt toen het mijn 3S niet ging lukken met het beveiligde ad-hoc netwerk verbinding te maken. Maar als ik met mijn 3DS verbinding probeer te maken met het openbare netwerk mislukt dit helaas ook. :? .

Of ik doe iets fout bij het instellen van de ad-hoc modus, of de ad-hoc modus werkt niet via een USB-stick wifi adapter (al laat mijn 3DS wel de netwerknaam zien van het ad-hoc netwerk), of mijn 3ds ondersteund geen ad-hoc netwerken. Mijn smartphone (lumia 520) kon het ad-hoc netwerk niet vinden en mijn draadloze printer zegt geen ad-hoc netwerken te ondersteunen, dus daarmee kon ik helaas ook niet testen of het ad-hoc netwerk wel goed werkt.

Helaas gaat het netwerk verkeer van mijn 3DS sniffen mij dus niet lukken :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 08-07-2015 00:58 ]

200 fish found!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kun je op de 3DS een (HTTPS) proxy instellen? Wat je dan evt zou kunnen doen is Fiddler installeren en aanzetten dat hij externe verbindingen accepteert, en dan jouw PC als HTTPS proxy instellen. Fiddler geeft ook wat informatie over de SSL handshake.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan ik thuis ook nog eens proberen. Heb straks toch tijd zat om dingen te testen enzo. De 3DS moet trouwens wel gewoon Ad-Hoc aan kunnen. Ik heb eens een hotspot met m'n telefoon gemaakt en dat werkte er prima mee.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 02:20:
Kun je op de 3DS een (HTTPS) proxy instellen? Wat je dan evt zou kunnen doen is Fiddler installeren en aanzetten dat hij externe verbindingen accepteert, en dan jouw PC als HTTPS proxy instellen. Fiddler geeft ook wat informatie over de SSL handshake.
Bedankt vooor het geven van een andere mogelijkheid. Ik ga vandaag kijken wat er mogelijk is proxy instellen op de 3DS. Ben benieuwd of it gaat lukken.
Hero of Time schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:33:
Kan ik thuis ook nog eens proberen. Heb straks toch tijd zat om dingen te testen enzo. De 3DS moet trouwens wel gewoon Ad-Hoc aan kunnen. Ik heb eens een hotspot met m'n telefoon gemaakt en dat werkte er prima mee.
Mocht je dit willen testen zou ik dit zeer waarderen :) . Mogelijk werk het bij mij niet omdat het een wifi adapter is die op een USB poort wordt aangesloten.

Heb zelf ook nog een mogelijkheid bedacht, en dat is om te kijken of mijn range extender wel met het ad-hoc netwerk kan verbinden, en vervolgens mijn 3DS weer met de range extender, niet het netste netwerk lijkt mij maar ach valt voor een keertje te proberen :)

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 02:20:
Met Fiddler kon ik een tijdje het verkeer van mijn 3ds bekijken, en daarna kon mijn 3ds geen internetverbinding meer krijgen, maar het is mij wel gelukt het netwerk verkeer van de 3ds te bekijken met Fiddler en wireshark.

Wat mij ten eerste opviel is als ik Fiddler toesta ook het https verkeer te bekijken, ik wel door de cookiemuur van tweakers.net heen kom (na een waarschuwing dat het certificaat niet vertrouwd wordt).

Heb het verkeer van mijn 3DS dat ik met Wireshark heb gevangen nog niet grondig bekeken, maar de volgende gebeurtenissen heb ik er al uit kunnen vissen: "Client Hello" "server Hello" "Certificate" "Server Key Exhange", daarna gebeurd er volgens mij niet zo heel veel meer maar goed ik moet er nog grondiger naar kijken om te zien of ik er meer info uit kan halen, maar misschien is de bovenstaande info al nuttig.

Wilde ook nog de informatie die Fiddler gaf bekijken door een tweede keer tweakers.net proberen te bereiken maar toen kreeg mijn 3DS geen verbinding meer, maar ik ga het nog eens proberen of mijn 3DS nu wel verbinding kan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 08-07-2015 15:20 ]

200 fish found!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeehond schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:18:
Wat mij ten eerste opviel is als ik Fiddler toesta ook het https verkeer te bekijken, ik wel door de cookiemuur van tweakers.net heen kom (na een waarschuwing dat het certificaat niet vertrouwd wordt).
Hier was ik al bang voor. Feitelijk zijn er twee handshakes - eentje door je 3DS met Fiddler, en eentje door Fiddler met t.net. Je 3DS krijgt dus niet direct te maken met de SSL/certificaat eisen zoals gesteld door t.net.

Een andere optie is een simpele TCP proxy runnen zoals tcptunnel, dan communiceer je met t.net via deze proxy en kun je op je lokale PC het verkeer monitoren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:26:
[...]

Hier was ik al bang voor. Feitelijk zijn er twee handshakes - eentje door je 3DS met Fiddler, en eentje door Fiddler met t.net. Je 3DS krijgt dus niet direct te maken met de SSL/certificaat eisen zoals gesteld door t.net.

Een andere optie is een simpele TCP proxy runnen zoals tcptunnel, dan communiceer je met t.net via deze proxy en kun je op je lokale PC het verkeer monitoren.
Yup het https verkeer wordt nu eigenlijk op mijn desktop opengebroken. Ik zal tcptunnel eens gaan proberen.

200 fish found!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

NMe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 02:48:
Het certificaat bepaalt niet welke protocollen/ciphersuites er ondersteunt worden; dit wordt bepaald door je serverconfiguratie ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:26:
[...]

Inmiddels het internet verkeer van de 3DS bekeken en ingesteld dat de beveiligde verbindingen met rust moeten worden gelaten

als ik ga kijken naar tweakers.net geeft Wireshark de volgende nader gespecificeerde gebeurtenissen:

TLSv1 Client Hello
TLSv1 Server Hello
TLSv1 Certificate
TLSv1 Server Key Exchange

Daarna zie ik geen nader gespecificeerde verbindingen meer met de 3ds.

Als ik dit vergelijk met een andere website via https die ik wel gewoon kan bezoeken staan in wireshark de volgende nader gespecificeerde gebeurtenissen:

SSL Client Hello
TLSv1 Client Hello
TLSv1 Server Hello
TLSv1 Certificate
TLSv1 Client Key Exchange, Change Cipher Spec, Encrypted Handshake Message
TLSv1 Client Key Exchange, Change Cipher Spec, Encrypted Handshake Message
TLSv1 Change Cipher Spec, Ecrypted Handshake Message
TLSv1 Change Cipher Spec, Ecrypted Handshake Message
TLSv1 Application Data.

Als ik dit zo vergelijk lijkt het wel bij de handshake of toch bij de Cipher Suites mis te gaan.

Eventueel kan ik een schermafbeelding van wieshark uploaden en hier een linkje posten, of als je van een van de regels graag meer info zou willen zien kan ik dit hier plaatsen.

200 fish found!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja als ik moet gokken, lijkt het erop dat de 3DS bepaalde ciphersuites niet ondersteund. Helaas kan ik op internet nergens vinden wat de ciphersuites zijn die de 3DS ondersteunt.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Compizfox schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:26:
Tja als ik moet gokken, lijkt het erop dat de 3DS bepaalde ciphersuites niet ondersteund. Helaas kan ik op internet nergens vinden wat de ciphersuites zijn die de 3DS ondersteunt.
Als ik ga kijken naar de Cipher Cuites die door de 3DS worden ondersteund, en die als het goed is oo gewoon door tweakers.net ondersteund zouden worden, zijn het dat de volgende Cipher Suites:

TLS_DHE_RSA_WITH_CAMELLIA_256_CBC_SHA (0x88)
TLS_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA (0x35)
TLS_RSA_WITH_CAMELLIA_256_CBC_SHA (0x84)
TLS_DHE_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA (0x33)
TLS_DHE_RSA_WITH_CAMELLIA_128_CBC_SHA (0x45)
TLS_RSA_WITH_AES_128_CBC_SHA (0x2f)
TLS_RSA_WITH_CAMELLIA_128_CBC_SHA (0x41)

Dus de Cipher Suites zou als het goed is toch het probleem toch niet mogen zijn.

200 fish found!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat zijn alle ciphersuites die de 3DS ondersteunt? Dat betekent dan dat de 3DS geen betere HMAC ondersteunt dan SHA1.

Hier kun je zien welke ciphersuites tweakers.net ondersteunt: https://ssldecoder.org/?h...t=&ciphersuites=1&csr=&s=

Hoe dan ook vormt dat geen probleem, want er zijn inderdaad matches tussen de ciphersuites die tweakers.net en je 3DS ondersteunen.

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 08-07-2015 20:07 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Compizfox schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:04:
Dat zijn alle ciphersuites die de 3DS ondersteunt? Dat betekent dan dat de 3DS geen betere HMAC ondersteunt dan SHA1.

Hier kun je zien welke ciphersuites tweakers.net ondersteunt: https://ssldecoder.org/?h...t=&ciphersuites=1&csr=&s=

Hoe dan ook vormt dat geen probleem, want er zijn inderdaad matches tussen de ciphersuites die tweakers.net en je 3DS ondersteunen.

offtopic:
Overigens zijn de ciphersuites van tweakers.net ook niet echt veilig te noemen. Er staan een paar anonymous ciphersuites tussen en 3DES wordt nog ondersteund.
Dit zijn niet alle Cipher Suites die de 3DS ondersteund, maar alle Cipher Suites die als het goed is ook door tweakers.net worden ondersteund. Echter heb je wel gelijk en ondersteund de 3DS geen betere HMAC dan SHA1. (de sterkste Cipher Suite die de 3DS ondersteund is: "TLS_DHE_RSA_WITH_AES_256_CBC_SHA (0X39)" )

De 3DS ondersteund dus wel meer Cipher Suites, maar die ondersteund tweakers.net niet, en zijn dan ook niet relevant naar mijn mening om momenteel hier te vermelden.

https://www.ssllabs.com/s...eakers.net&hideResults=on

Mocht je interesse hebben welke Cipher Suites de 3DS nog meer ondersteun wil ik ze wel hier vermelden.

Verder gebruik ik de 3DS ook absoluut niet om te gaan internetbankieren of zo ;) Maar tweakers.net kunnen bekijken (kunnen inloggen hoeft van mij nog niet eens) op de 3DS zou toch wel fijn zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 08-07-2015 20:24 ]

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Nog even melden dat ik met de browser van de new 3DS wel tweakers.net kan bereiken. Voor mij is het probleem dan ook opgelost en mag dit topic van mij wel naar het archief.

Uiteraard nog wel bedankt voor de hulp.

200 fish found!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, het probleem is nog steeds niet opgelost. Jij hebt een ander apparaat gekocht die het niet heeft, maar dat neemt niet weg dat de oorspronkelijke 3DS alsnog problemen heeft met de Tweakers website.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:36:
Nou, het probleem is nog steeds niet opgelost. Jij hebt een ander apparaat gekocht die het niet heeft, maar dat neemt niet weg dat de oorspronkelijke 3DS alsnog problemen heeft met de Tweakers website.
Ja daar heb je wel gelijk, het probleem is niet opgelost. Ik heb alleen mijn probleem opgelost dat ik tweakers.net niet kan bereiken tijdens het gamen op de 3DS door een nieuwe te kopen. Mocht er nog iemand interesse hebben om verder te gaan zoeken waarom de oorspronkelijke 3DS niet Tweakers.net kan bereiken, ben ik bereid om gewoon nog mee te zoeken naar een oplossing. Echter is mijn ideeënbus waar het probleem aan kan liggen helaas leeg.

200 fish found!

Pagina: 1