Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steyn1001
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-08 18:48
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een crossfire setup, alleen klopt er volgens mij iets niet..
Mijn systeem detecteerde keurig de tweede gpu en catalyst control center vroeg ook meteen of ik crossfire wou inschakelen. Nou date gedaan maar toen ik hwmonitor ging checken zag hij maar een kaart ipv twee.. Bij apparaatbeheer zie ik er wel weer 2 staan. Daarnaast heb ik ook Valley Benchmark gedraaid en die gaf ook aan maar een kaart te zien.. Al haalde ik wel 100+ fps met alles op max...
Als ik nu ARK ga spelen haal ik nog steeds maar 15/20 fps op high wat ik daarvoor ook had met single gpu..
Daarnaast zijn de bios versies ook verschillend van beide kaarten.
De ene zit op bios versie 015.025.000.007.000000 en de andere op bios versie 015.034.000.002.000000
De kaarten zijn wel identiek!
Ik vroeg me af of het misschien handig is het bios van een R9 280 te flashen op beide kaarten en hoe dat moet?
En verder heb ik het gevoel dat deze setup niet helemaal goed werkt. |:(

Hierbij een dropbox linkje!
https://www.dropbox.com/s...r0DKOiLLOKxvBU27j8La?dl=0

Gr,
Steyn

[ Voor 5% gewijzigd door steyn1001 op 04-07-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:53
Hallo steyn,

Je geeft zelf aan dat met crossfire je een boost hebt in je benchmark.
ik ga er dan ook van uit dat dat allemaal gewoon werkt, je kan dit zelf testen door met een programma als msi-afterburner mee te kijken naar je clocksnelheden, of gewoon te vergelijken wat je fps is in een spel met crossfire aan of uit.
crossfire aan zal je een fps boost geven van 70%-80%.

Over het algemeen maken verschillende bios versie's niet zoveel uit als het op performance aan komt, je praat dan echt over 1-2 fps verschil als er al verbetering is, een nieuwe bios heeft "vooral" zin als je gaat overclocken.

Jouw probleem met de lage fps in ARK komt door het spel zelf.
De engine die dit spel gebruikt ondersteund namelijk geen crossfire of SLI. (bron: http://www.reddit.com/r/playark/comments/395r7o/crossfire/).
Het spel gebruikt dus maar 1 van je kaarten, wat dus ook de gelijke performance verklaart tussen crossfire aan of uit.
Om nog wat extra fps uit die ene kaart te krijgen zou je eens kunnen zoeken naar een "ccc profile voor ARK" (de 3D instellingen die je in ccc instelt)

Het is sowieso niet handig om een r9 280 bios te flashen aangezien de 7970 een r9 280X kaart is zonder true audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:28
de prestaties van dat spel kan ik niet vertellen, waar je wel rekening mee moet houden is dat je 2e gpu pas inschakeld in een aantal 3d applicaties. Ik draai een vergelijkbare opstelling en ik kan in furmark bijvoorbeeld ook maar 1 kaart zien en gebruiken. AMD heeft in een driver ingebouwd dat de 2e gpu dus uit staat als hij simpelweg niet nodig is of de applicatie het niet ondersteund/niet ingeschakeld heeft.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Rico

Wie dit leest is gek....

Crossfire werkt alleen in fullscreen en niet in window mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steyn1001
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-08 18:48
Thanks mensen! Ik zie inderdaad met MSI Afterburner dat mijn beide GPU's gewoon werken als ik bijvoorbeeld Battlefield 4 draai. De 2de gpu stond laatst trouwens ook letterlijk uit (de fans draaiden niet) dus dat blijkt inderdaad zo te werken dan. Ik ga wel nog even uitzoeken hoe het zit met R9 280X bios flashen op mijn 7970 kaarten. Maar dat komt wel een keer!