Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sneeuwhond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 11:55
Mijn vader heeft een nieuwe tel nodig, hij heeft nu een HTC One ( 1e, M7 dacht ik).
Ik hoor constant gescheld dat hij zo traag is, en ook klachten dat hij te klein is.

Dit ligt ook een beetje aan zijn gebruikt, nooit apps afsluiten ed.
Ik zit dus te kijken naar een grote phone ( liefst 5.5'' +) met een snelle CPU en veel RAM.

Moto Nexus 6 ?
Note 4?
Note Edge ?

Wat is er nog meer, en welke raden jullie aan ? Telefoon wordt veel mee gebeld, 8 mailboxen constant gecontroleerd, en er wordt veel op genavigeerd. Gimmicks zoals sensoren, geluid, camera, vingerafdruk, NFC, en andere meuk totaal niet belangrijk. Hij moet gewoon snel, groot en betrouwbaar zijn.

Is er een Nederlandse winkel die de Note 4 met de Exynos Octa core levert, ipv. de quadcore Quallcomm ?

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:56
Note 4 (N910C) Exynos Octa
pricewatch: Samsung Galaxy Note 4 (N910C) Zwart

Note 4 (N910F) Qualcomm Snapdragon 805
pricewatch: Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart

Ik zou voor een Note 4 gaan als ik moest kiezen tussen die 3, de Edge lijkt me onnodig (gimmick).

• Sneeuwhond
Is de Exynos echt beter dan de Qualcomm ?

Ik ben geneigd de N910C te nemen!

Verwijderd

Verkeerde forum

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:37

TommieW

Numa numa.

Je zou ook kunnen overwegen om even te wachten op de OnePlus 2. Misschien dat dat wel een interessant toestel wordt.

---------------
Druk dan even op het "report" knopje. Hier heeft echt helemaal niemand wat aan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Sneeuwhond
Excuus, ik zag niet dat jullie een advies topic hebben.

Telefoon moet helaas binnen 2 dagen binnen zijn, dus wachten is helaas geen optie.
Ik heb dit even doorgelezen :
http://www.phonearena.com...-vs-Exynos-7-Octa_id63111

Exynos is dus the way to go ? Mijn vader speelt zeker geen spelletjes en het enige 3d achtige is Google Maps wat zal draaien op de tel ?

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-11 20:36

Tammesp

Next is now

SnoVVdog schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:53:
Excuus, ik zag niet dat jullie een advies topic hebben.

Telefoon moet helaas binnen 2 dagen binnen zijn, dus wachten is helaas geen optie.
Ik heb dit even doorgelezen :
http://www.phonearena.com...-vs-Exynos-7-Octa_id63111

Exynos is dus the way to go ? Mijn vader speelt zeker geen spelletjes en het enige 3d achtige is Google Maps wat zal draaien op de tel ?
Dan moet je voor de Exynos Octa gaan, is ook een stukje zuiniger volgens mij ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
Verschil is zo klein dat je het in de praktijk niet merkt, en de qualcomm is sneller leverbaar, morgen in huis bij coolblue

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Sneeuwhond
Ik wil gewoon het snelste wat er is op groot formaat, die HTC die hij nu gebruikt was vroeger ook wat rapper, maar nu hoor ik elke keer weer gescheld en geklaag over hoe traag hij wel niet is. Ik geloof dat 20% een groot verschil is ( zie chrome browsing bench), zeker als er in de achtergrond nog een hoop open staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Sneeuwhond op 04-07-2015 20:59 ]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:56
De Exynos Octa zou inderdaad wat sneller zijn dan de Snapdragon maar zoals Reyals zegt zal het verschil niet echt merkbaar zijn, beide zijn binnen 24 uur leverbaar.. Coolblue heeft wel goede service mocht er iets zijn, zelf heb ik de Snapdragon variant gehad en is zeker niks mis mee..

Met beide types maak je een goede keus dus als de Exynos jou een beter gevoel geeft kies je daarvoor en anders voor de Snapdragon maar nogmaals beide een goede keus.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
Misschien dan toch maar afstappen van Android en over te stappen naar een iOS of WindowsPhone.
Hoe goed de Android phone ook is na een jaar of anderhalf beginnen ze weer wat langzamer te worden. Zeker als je op de standaard ROM blijft.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Xepos schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:17:
Misschien dan toch maar afstappen van Android en over te stappen naar een iOS of WindowsPhone.
Hoe goed de Android phone ook is na een jaar of anderhalf beginnen ze weer wat langzamer te worden. Zeker als je op de standaard ROM blijft.
Je laatste aanvulling is terecht. Hier een super snelle m7 op cyanogenmod.

Hoi!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Verwijderd

Xepos schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:17:
Nope, dat is al lang verleden tijd. Ik gebruik mijn huidige telefoon al anderhalf jaar met dezelfde installatie en tussen alle updates en dergelijke door is hij geen milliseconde langzamer geworden. De telefoons waarmee dat nog wel gebeurt ( zijn die er nog? Een Moto G is na anderhalf jaar ook nog steeds snel) hebben blijkbaar een slechte skin.

Mijn ervaring is juist dat op moderne telefoons custom ROMs meer problemen veroorzaken dan oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 21:31 ]

• Sneeuwhond
Is Cyanogen inmiddels wat meer ''user friendly'', mijn oude S2 wordt nu door mij ma gebruikt, maar die raakt elke keer in de stress als hij uit is geweest, want dan staat ''hardware toetsenbord'' weer aan en is het schermtoetsenbord dus disabled!

Sommige touchwiz dingen zijn overigens best fijn, de Dialer en Contacts en messages app zijn beter van Samsung dan de stock android ones. Op mijn Z3 miste ik mijn naar links en rechts swipen acties zo erg ( extra click om iemand te bellen, ugh) dat ik ExDialer heb gekocht!

Is windows phone niet een beetje dood ?

IOS lijkt mij niks voor mijn vader, die wil zo min mogelijk ''tikacties'' en zo veel mogelijk standaard knoppen ( ipv. in de interface naar een terug knop te moeten zoeken, een vaste ''back'' knop is iig. een must, naast de home knop). Bureaublad zit vol met snelkoppelingen naar bepaalde websites die in 1 click gelijk moeten laden, mail moet per mailbox in 1 click bereikbaar zijn, etc...
Coolblue heeft wel goede service mocht er iets zijn, zelf heb ik de Snapdragon variant gehad en is zeker niks mis mee..
Hebben die een verlengoptie ?

Ik zat te kijken bij belsimpel, omdat je daar veel keuze hebt uit (verleng) abo's, en eventueel kan bijbetalen om de maandprijs te drukken. Gaat sowieso om een verlenging van een Voda Red abbo.

[ Voor 16% gewijzigd door Sneeuwhond op 04-07-2015 21:34 ]

Verwijderd

SnoVVdog schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:30:
Is Cyanogen inmiddels wat meer ''user friendly'', mijn oude S2 wordt nu door mij ma gebruikt, maar die raakt elke keer in de stress als hij uit is geweest, want dan staat ''hardware toetsenbord'' weer aan en is het schermtoetsenbord dus disabled!
Geen idee, maar ik ben van mening dat een custom ROM tegenwoordig meer omslachtig is dan handig.
Sommige touchwiz dingen zijn overigens best fijn, de Dialer en Contacts en messages app zijn beter van Samsung dan de stock android ones. Op mijn Z3 miste ik mijn naar links en rechts swipen acties zo erg ( extra click om iemand te bellen, ugh) dat ik ExDialer heb gekocht!
Zit standaard op MIUI, mijn favoriete skin.
Is windows phone niet een beetje dood ?
Doodgeboren, dood gebleven.
IOS lijkt mij niks voor mijn vader, die wil zo min mogelijk ''tikacties'' en zo veel mogelijk standaard knoppen ( ipv. in de interface naar een terug knop te moeten zoeken, een vaste ''back'' knop is iig. een must, naast de home knop). Bureaublad zit vol met snelkoppelingen naar bepaalde websites die in 1 click gelijk moeten laden, mail moet per mailbox in 1 click bereikbaar zijn, etc...
Dat klinkt juist wel als iOS? Niet dat het op Android niet mogelijk is ( makkelijk zelfs) maar iOS is juist wel redelijk makkelijk en consistent in gebruik.

• Sneeuwhond
Dat klinkt juist wel als iOS? Niet dat het op Android niet mogelijk is ( makkelijk zelfs) maar iOS is juist wel redelijk makkelijk en consistent in gebruik.
Mijn ervaring is juist dat iOS wat lastiger is, je moet naar je scherm kijken om de terug knop in een app te vinden ipv. er blind op te kunnen rammen, en kan minder dingen blind doen.

Mijn vader is sowieso niet blij met ''touch'' interfaces, wil zo veel mogelijk met ''vaste'' knopjes kunnen doen, houdt niet van het visueel afscannen van het scherm, als ik zijn telefoon pak staan er altijd 30+ notificaties :).

Hij is android, Chrome, google maps, android mail app gewend, en vrees dat hij niet gaat kunnen wennen aan iOS, Apple maps, etc... Maar misschien, de Iphone 6 plus dan als eventuele contender ? Uiteraard speelt het feit mee dat hij al een google account heeft die alles bij houdt en dat migratie niet zo'n drama wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sneeuwhond op 04-07-2015 21:44 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
SnoVVdog schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:42:
[...]

Mijn ervaring is juist dat iOS wat lastiger is, je moet naar je scherm kijken om de terug knop in een app te vinden ipv. er blind op te kunnen rammen, en kan minder dingen blind doen.

Mijn vader is sowieso niet blij met ''touch'' interfaces, wil zo veel mogelijk met ''vaste'' knopjes kunnen doen, houdt niet van het visueel afscannen van het scherm, als ik zijn telefoon pak staan er altijd 30+ notificaties :).

Hij is android, Chrome, google maps, android mail app gewend, en vrees dat hij niet gaat kunnen wennen aan iOS, Apple maps, etc... Maar misschien, de Iphone 6 plus dan als eventuele contender ? Uiteraard speelt het feit mee dat hij al een google account heeft die alles bij houdt en dat migratie niet zo'n drama wordt.
Migratie naar andere OS'en is tegenwoordig een wassen neus. Je kan zowel op iPhone en Windows Phone inloggen met je Google account. Dus contacten, agenda en andere dingetjes worden zo overgenomen.

Verwijderd

SnoVVdog schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:42:
[...]

Ik moet zeggen dat ik meuk van Apple veel te duur vind, maar het zijn wel goede allrounders en redelijk makkelijk in gebruik. Had je ook al naar de Oneplus One gekeken? Goedkoop, snel en groot.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:37:
[...]

Geen idee, maar ik ben van mening dat een custom ROM tegenwoordig meer omslachtig is dan handig.
Dat is niet meer zo, er zijn kant en klare installers. Je hoeft op je Windows-pc alleen nog maar n paar keer op next te klikken en je telefoon aan te sluiten.

@ts,er is ook n android 5.1.1 build van cyanogenmod voor de s2. Weliswaar een nightly, maar hier sinds een aantal maanden erg stabiel. Maar de s2 is wel n stukje ouder dan de m7.

[ Voor 19% gewijzigd door EWK op 04-07-2015 23:05 ]

Hoi!

Verwijderd

EWK schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:03:
[...]

Dat is niet meer zo, er zijn kant en klare installers. Je hoeft op je Windows-pc alleen nog maar n paar keer op next te klikken en je telefoon aan te sluiten.

@ts,er is ook n android 5.1.1 build van cyanogenmod voor de s2. Weliswaar een nightly, maar hier sinds een aantal maanden erg stabiel. Maar de s2 is wel n stukje ouder dan de m7.
Ik weet dat het installeren niet meer lastig is, maar ik heb nog nooit ook maar één ROM gevonden die geen rare bugs had of vage dingen op de korte of lange termijn. Vandaag de dag is het denk ik 9/10 keer beter om geen custom ROM te installeren.

• Sneeuwhond
Heb de N910C besteld, met de Exynos dus, hopelijk is hij snel genoeg voor mijn vader!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo,

Ik zie dat het een tijdje is geweest dat er als laatst is gereageerd, maar zou graag iets willen aanvullen en vragen... Sinds een paar dagen heb ik ook de N910C (Exynos) versie van de Note 4. Qua prestaties, niets op aan te merken, geen lag of iets dergelijks. Helaas merk ik wel dat de batterij enorm snel leeg gaat voor een Note telefoon.. Na een beetje gegoogled te hebben, zie ik op sommige sites dat het door de Exynos chip kan komen, dat de Snapdragon versie beter is in battij prestaties etc..

Ik heb de screenshots van de batterij toegevoegd, en dit kan toch niet normaal zijn :?

Afbeeldingslocatie: http://i.hizliresim.com/d0GYBn.png
Afbeeldingslocatie: http://i.hizliresim.com/AgkBzq.png
Afbeeldingslocatie: http://i.hizliresim.com/52QWyd.png

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ook zulke behoorlijk slechte batterij prestaties? Hebben jullie hiervoor tips? Misschien terug omruilen voor de N910F Snapdragon versie?

P.S Er is ook wat mis met de screen rotation, duurt iets van 10-15 seconden totdat de scherm wordt gekanteld, en soms kantelt hij helemaal niet... Ik ga hem dus zoiezo omruilen, maar twijfel of ik nu moet gaan voor de Snapdragon versie door de batterij, of.... ?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn Note 4 Snapdragon. Ik haal makkelijk een dag.
Alleen bij zwaar gebruik word hij wel wat warm.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit forum is voor aankoopadvies en het wordt tevens niet op prijs gesteld dat je andermans topic kaapt. Maak even in het juiste subforum een topic aan, maar zoek wel eerst even naar vergelijkbare ervaringen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.