• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:23
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb van een vriendelijke man een moederbord gekregen, namelijk de MSI P67A-GD65 (geen B3 versie). Nu weet ik niet zeker of het moederbord werkt (dit is mij ook verteld). Degene waar ik hem van gekregen heb heeft een hele nieuwe pc gekocht zonder na te gaan waar het probleem aan lag, grote kans dat het moederbord dus nog prima werkt. Ik zou graag willen kijken of het moederbord nog goed werkt (ik heb een i5 3470 processor liggen waarmee ik hem wil uittesten). Ik heb gelezen dat ik de BIOS moet updaten, omdat het een Ivy Bridge processor is.

Mijn vraag is: hoe kan ik het beste de BIOS updaten? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Heb gelezen dat het via een tooltje kan, maar kan het ook gewoon zonder dat er windows op geïnstalleerd is?

Alvast bedankt voor jullie reacties :*).

[ Voor 6% gewijzigd door Koen179 op 04-07-2015 15:53 ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
als hij de juiste bios nog niet heeft is de kans groot dat hij helemaal niet opstart, en zal je eerst de bios moeten updaten met een cpu die wel ondersteunt wordt door de huidige bios.

Bios updaten is tegenwoordig heel simpel.
Gewoon bij de fabrikant de juiste downloaden, op een usb stick zetten en dan in de bios zie je vanzelf een bios update knop zitten en dan de stappen volgen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst eens kijken of je een bios kan vinden die de Ivy Bridge support, als het een niet B3 is. Die zijn redelijk vlug weer teruggeroepen, en veel merken hebben de support gedropt, zeker voor de nieuwere generatie.

http://www.msi.com/support/mb/P67AGD65.html#down-bios
zou er wel moeten zijn (als ik me niet vergis is dit de non B3).

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 04-07-2015 16:23 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02 17:13

auto660

1991 240 GL Brick