PC blijft herstarten en geen beeld na installatie GTX970

Pagina: 1
Acties:

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Beste forumleden,

Vandaag mocht ik mijn ASUS GTX970 Strix in ontvangst nemen, samen met m'n LG 29UM67 (maar dat doet er niet toe). Vervolgens heb ik deze kaart in mijn computer geplaatst. Nu blijft mijn computer rebooten en ik krijg geen signaal op mijn monitor(en). Nadat ik mijn oude kaart (een GTX590) terug had geplaatst, bleef de computer hetzelfde probleem houden.

De volgende dingen heb ik zelf al geprobeerd:
- Ander PCI-E slot
- Voeding getest
- RAM (2x4GB) verwijderd en om-en-om getest
- CMOS-batterijtje losgehaald en op de aan/uitkoop gedrukt, vervolgens batterijtje weer teruggeplaatst.
- Alleen de noodzakelijke hardware aangesloten en opgestart
- DVI en HDMI uitgetest. Ook elke uitgang getest.

Ik kan nu dus helemaal niks, omdat ik op geen manier beeld kan krijgen (heb geen onboard-videouitgang), anders had ik dat uiteraard ook getest.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het zou helemaal mooi zijn als een ander dit probleem heeft gehad en kan vertellen wat dé oplossing is.

Tenslotte mijn specificaties:
http://nl.hardware.info/usersystemen/21240/allround-pc

Groet,
Dippie94

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:26
Wat bedoel je met rebooten? Blijft hij 30sec aan en gaat uit of zijn het een soort van korte pulsen en blijft het herhalen, dan is het namelijk je voeding.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik heb het zelfde gehad met een asus v gene.
Die gaf een foutcode,67 , en bleek kapot te zijn.
Is weer gefixt door asus, maar was dus wel kapot.

• Dippie94
Hij herstart ongeveer om de halve minuut, waarvan soms binnen 15 seconden.
Ik heb het getest met een andere voeding. Hier gaf hij hetzelfde probleem mee.
Volgens mij krijgt het toetsenbord (Corsair K95) ook geen stroom via de USB-poorten, want hij licht niet op bij het starten.
Het moederbord is meer dan 3 jaar oud. Als dat het probleem is, zal ik een nieuwe moeten kopen, ben ik bang.

EDIT: Heb overigens ook met beide voedingen alleen het moederbord en videokaart aangesloten en opgestart, getest met drie kaarten (GTX560, GTX590 en GTX 970), maar geen verbeteringen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dippie94 op 04-07-2015 21:09 ]

Verwijderd

Je hebt wel je voedingskabels in je videokaart zitten neem ik aan? Piept hij?

• Dippie94
Haha, uiteraard. Er brandt een witte LED naast de voedingsaansluiting. En nee, hij piept niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Dippie94 op 04-07-2015 21:20 ]

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 17:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Piept het moederbord als je zonder videokaart of RAM opstart?

• Dippie94
Nee, maar het moederbord heeft nog nooit gepiept.

• Dippie94
Vanmiddag is een maat van me langs geweest, welke ook veel verstand heeft van computers. Op zijn moederbord werkte de videokaart wel. Daarnaast kwamen we erachter dat mijn voeding (Corsair AX860i) ook deels defect is. Een oudere voeding van mij werkte zonder problemen en zonder steeds uit te vallen en opnieuw te starten.
De voeding stuur ik RMA naar Corsair en het moederbord zal ik gaan vervangen. Welke moederbord het wordt weet ik nog niet.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Dippie94 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:00:
Nee, maar het moederbord heeft nog nooit gepiept.
Vergeet bij het inbouwen van je nieuwe mobo niet om het speakertje aan te sluiten.
Je kan veel hebben aan de beep-codes bij problemen.

• Dippie94
Ik heb bij dit moederbord nooit een speakertje bij geleverd gekregen. Heb ondertussen één uit een oude computer gehaald welke ik wel in de nieuwe kan gaan zetten. Bedankt voor de tip :)
Pagina: 1