Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mysql] na opschoning+verbeteren stand my.ini geen con meer

Pagina: 1
Acties:

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Beste Tweakers;

ik wou nog eens presta shop uitproberen op mijn test server maar de installatie duurde veel te lang. Ik vermoede dat zowel de db als php niet echt optimaal zijn ingesteld voor de test server.

Test server spec:
win server 08 r2 standaard
4GB ram
Intel atom d525
C: schijf ST31200026AS (120GB Seagate)
Storage: 3.63TB (Areca 1220 raid 6)
[Ja ik weet het niet de snelste hw]

Mysql 5.6.17
php 5.5.12
apache 2.4.9
[client]
port = 3306
socket = /tmp/mysql.sock

[wampmysqld64]
# innodb_force_recovery = 3
skip-federated
skip-slave-start
explicit_defaults_for_timestamp = TRUE
binlog_format = mixed
server-id = 1

# GENERAL #
port = 3306
socket = /tmp/mysql.sock
pid_file = mysql.pid
default-storage-engine = InnoDB
default-tmp-storage-engine = InnoDB

# DIRS #
basedir = c:/wamp2.5/bin/mysql/mysql5.6.17
datadir = c:/wamp2.5/bin/mysql/mysql5.6.17/data

# BINARY LOGGING #
log_bin = c:/wamp2.5/bin/mysql/mysql5.6.17/data
expire_logs_days = 14
sync_binlog = 1

# LOGGING #
log-error = c:/wamp2.5/logs/mysql_error.log
log_queries_not_using_indexes = 1
#slow_query_log = 1
slow_query_log_file = c:/wamp2.5/logs/mysql_slow.log

# MYISAM #
key_buffer_size = 16M
max_allowed_packet = 1M
sort_buffer_size = 512K
net_buffer_length = 8K
read_buffer_size = 256K
read_rnd_buffer_size = 512K
myisam_sort_buffer_size = 8M
myisam-recover-options = FORCE,BACKUP

# CACHES AND LIMITS #
tmp_table_size = 32M
max_heap_table_size = 32M
query_cache_type = 0
query_cache_size = 0
max_connections = 500
thread_cache_size = 50
open_files_limit = 65535
table_definition_cache = 4096
table_open_cache = 10240

# INNODB #
innodb_flush_method = async_unbuffered
innodb_log_files_in_group = 2
innodb_log_file_size = 128M
innodb_log_buffer_size = 8M
innodb_flush_log_at_trx_commit = 1
innodb_file_per_table = 1
innodb_buffer_pool_size = 2G
innodb_lock_wait_timeout = 50

# ERROR MESSAGES #
lc-messages-dir = c:/wamp2.5/bin/mysql/mysql5.6.17/share
#lc-messages = nl_NL

# SAFETY #
max_allowed_packet = 16M
max_connect_errors = 1000000
skip_name_resolve
innodb = FORCE
innodb_strict_mode = 1

[mysqldump]
quick
max_allowed_packet = 16M

[mysql]
no-auto-rehash

[isamchk]
key_buffer = 16M
sort_buffer_size = 512k
read_buffer = 256k
write_buffer = 2M

[myisamchk]
key_buffer = 16M
sort_buffer_size = 512k
read_buffer = 256k
write_buffer = 2M

[mysqlhotcopy]
interactive-timeout
Probleem is dus dat ik niet meer kan authoriseren met mysql want als error krijg ik dit:
Link to database cannot be established: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'weme_user'@'127.0.0.1' (using password: YES)
en volgens mij was 127.0.0.1 voor de aanpassing localhost

Ook staat er het volgende in mysql_error.log:
2015-07-04 12:56:38 2736 [Warning] InnoDB: Cannot open table mysql/slave_master_info from the internal data dictionary of InnoDB though the .frm file for the table exists. See http://dev.mysql.com/doc/...nodb-troubleshooting.html for how you can resolve the problem.
2015-07-04 12:56:38 2736 [Warning] Info table is not ready to be used. Table 'mysql.slave_master_info' cannot be opened.
2015-07-04 12:56:38 2736 [Warning] InnoDB: Cannot open table mysql/slave_worker_info from the internal data dictionary of InnoDB though the .frm file for the table exists. See http://dev.mysql.com/doc/...nodb-troubleshooting.html for how you can resolve the problem.
2015-07-04 12:56:38 2736 [Warning] InnoDB: Cannot open table mysql/slave_relay_log_info from the internal data dictionary of InnoDB though the .frm file for the table exists. See http://dev.mysql.com/doc/...nodb-troubleshooting.html for how you can resolve the problem.
2015-07-04 12:56:38 2736 [Warning] Info table is not ready to be used. Table 'mysql.slave_relay_log_info' cannot be opened.
Nu na veel zoeken en proberen [tabellen weg zwieren en terug laten aanmaken(mysql_db_install)] blijven die 4 tabellen errors geven, wrs doen ik iets fout.

Dus als iemand me een schop kan geven in de goede richting, dat zou fijn zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De info in de link heb je al geprobeerd? Heb je ook gekeken wat een normale my.ini er uit hoort te zien, zoals eventuele listen adres die bij jou mist?

Performance is overigens met een Atom altijd ver te zoeken. Had je ook al gedacht aan een LAMP machine, ipv WAMP met het wat zware Windows? Je hebt tenslotte maar 4 GB RAM.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Haja voor ik het vergeet te zeggen: PhpMyAdmin kan wel inloggen op root :/ lijkt wel of de user tabel defect is :|

bind-address moet normaal niet, standaard staat die op localhost en 127.0.0.1 en ::1

Als ik toch host = 127.0.0.1 zet krijg ik dit in de windows logs
wampmysqld64: Error while setting value '127.0.0.1' to 'host_cache_size'
????

Ja meer geheugen enzo zou fijn zijn, maar de test server trekt het normaal wel. Zelfs als ik openelec al de mappen laat scannen op de server dan kan mysql volgen zodus, geen klagen over :) misschien ssd erin hangen en daar apache enzo op zwieren, dat kan ik natuurlijk wel nog doen. Eerst terug met mysql klappen :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Damic schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:37:
Haja voor ik het vergeet te zeggen: PhpMyAdmin kan wel inloggen op root :/ lijkt wel of de user tabel defect is :|
bind-address moet normaal niet, standaard staat die op localhost en 127.0.0.1 en ::1
Afhankelijk van hoe de versie gecompileerd is en (bijgevolg) van waar je die hebt hoeft dat helemaal niet zo te zijn.
Er is wel degelijk een verschil voor mysql om te connecten op localhost versus 127.0.0.1 versus ::1
Kijk eens in je settings van phpmyadmin welke host daar gebruikt wordt, en gebruik diezelfde.
Als ik toch host = 127.0.0.1 zet krijg ik dit in de windows logs
'host' is dan ook geen geldige entry in een my.ini-file. Niet echt verbazend dat je daar vreemde resultaten mee krijgt...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ha ok, niet echt handig als ze alleen maar naar de shell verwijzen. Volgens mij kwam de gecompileerde versie van mysql zelf.

PMA gebruikt 127.0.0.1, maar daar wel de root.