Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studies en vakantie werk max 1400 euro

Pagina: 1
Acties:

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:25
Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoektocht naar een degelijk laptop. Ik heb momenteel deze: pricewatch: Dell Precision MOBILE WORKSTATION M4500 ADVANCED (W08M4503) Business . Maar die begint echt te traag te worden. Ook stopt deze regelmatig met werken. Merk op dat ik 100% Linux zal draaien. (OpenSUSE)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop volgend jaar gebruiken voor mijn universitaire studie Informatica
  • Software ontwikkellen (C++, Java, PHP, JS etc)
  • Virtuele Machines draaien. Ik draai dikwijls 2 Linux virtuele machines en 1 windows machine tegelijk, dit moet zeker mogelijk zijn
Wat is je budget?
Ik wil maximaal 1400 uitgeven. Maar dan wel zonder het docking station dat ik er bij ga kopen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem elke dag naar school nemen, maar ook naar conferenties en mijn vakantie werk. Op die laatse locatie sleur ik hem van locatie naar locatie. IMO is het belangrijker dat de laptop tegen een stootje kan dan dat hij licht en mobiel is. Mijn huidige laptop weegt meer dan 2,5KG en ik vind dit toaal geen probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In volgorde van voorkeur: Lenovo, Dell, HP. Met HP (ook zakkelijke lijnen) heb ik minder goede ervaringen dus die liever niet.

Nog wat puntjes:
  • Minstens Full HD maar liever heb ik een 3K scherm
  • Liever geen SSD, ik heb nog een vrij nieuwe 250GB ssd die ik er in ga steken
  • Accu duur is niet zo belangrijk. Als hij 4uur mee kan is het goed.
  • Mogelijkheid tot docking station. Dit is zeer belangrijk, als ik thuis kom wil ik hem gewoon in het dock duwen en verder gaan op men schermen.
  • Degelijke garantie is ook zeer belangrijk. Bij lenovo neem ik ook accidental damage.
  • Geen touch screen of videokaart. Beide belangrijke punten. Ik heb nog geen 1 laptop geweten waar de interne videokaart niet voor problemen zorgden. En ik heb hem ook niet nodig
Ik heb al reeds een zoektoch gedaan en ben op volgende modellen gekomen:Met dit als configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Intel Core i7-4710MQ Processor (2.5GHz, 6MB, 47W)
15.5" 3K (2880x1620) IPS With WWAN
Intel HD Graphics
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
9 Cell Li-Ion Cylindrical Battery 99.9Wh
90W AC Adapter - EU
Intel Single Band Wireless 7260BN with Bluetooth 4.0
Integrated Mobile Broadband upgradable
Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
3 Year On-site
3 jaar Accidental Damage Protection
ThinkPad Basic Dock

Wat denken jullie? Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door LEDfan op 04-07-2015 14:47 ]

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Wil je een beetje werkende wifi is het aan te raden om een dual band wifi kaartje er in te stoppen zodat je temiste op de 5ghz band kan zitten. voor de rest prima. Mogelijk ook een ssdtje er bij dat is toch wel fijn.

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:25
Ik heb nog wat nagedacht en heb besloten dat ik toch liever een meer draagbare en kleinere laptop met betere accu wens. De performance mag dus iets minder worden.

Ik heb gekeken naar de Lenovo X250, met deze configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Intel Core i5-5200U Processor (3MB Cache, up to 2.70GHz)
Windows 8.1 64
Windows 8.1 64 - WE MUI
12.5" FHD (1920x1080) IPS Display 400nit, WWAN
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Intel HD Graphics 5500
Security Chip Enabled
Keyboard Backlit - UK English
UltraNav (TrackPoint and TouchPad) without Fingerprint Reader
500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
Smart Card Reader
ThinkPad Battery 3 cell Li-Ion (23.2Whr) Front
ThinkPad Battery 6 cell Li-Ion (72Wh) Cyl HC Rear
Country Pack 45W AC adapter EU Generic
Intel 7265 AC/B/G/N Dual Band Wireless + Bluetooth Version 4.0
Integrated Mobile Broadband upgradable
Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
Standard Economy Packaging
3 Year On-site
3 jaar Accidental Damage Protection + vervanging van de verzegelde batterij

Dit kost mij dan 1.536,41.

Ik heb nog wat vragen:
- heeft iemand ervaring met de "accidental warning" van Lenovo. Komen ze hun voorwaarden zonder gedoe na?
- is de levertijd van 7 dagen reëel of duurt het langer?
- is het 12.5" te klein om op te werken? De mensen in mijn omgeving vinden dit nogal klein. Maar ik denk dat ik er geen problemen mee heb.

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:55
Ga eens naar de mediamarkt en kijk eens naar wat 13 inch laptops zoals de macbook pro zo krijg je een duidelijk beeld van het schermformaat.

• MX-5NBFL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 10:10
In reactie op de vraag over de levertijd: Ik heb zelf in april een Thinkpad W550s besteld, deze is met 10 kalenderdagen verzonden. Dit was zoals vermeld op de Lenovo site. Reken na verzending op zo'n 3-4 werkdagen. Voor de X250 staat op dit moment verzending over 10 dagen.
Twee opmerkingen:
- Kies je bewust voor een Uk English toetsenbord? US English Euro is de in NL meer gebruikelijke variant.
- Er zijn voor Thinkpads regelmatig 10% kortingacties, mocht je kunnen wachten dan zou ik je adviseren te wachten tot er weer zo'n actie is.