Op dit moment gebruik ik een ASUS RT-N66U als WiFi router met als basis 10 Mbit/s Internet.
De volgende apparaten zijn via WiFi met deze router verbonden:
MacBook Pro 15” Retina 2014 met AC optie
Ipad Air 2 met AC optie
Samsung Galaxy S3 en S4
De 1 Gbit/s LAN poorten worden en zullen niet gebruikt worden.
Op mijn MacBook zie ik dat nu in de 5 GHz mode 450 Mbit/s mogelijk is en in de 2.4 GHz mode 217 Mbit/s, althans zo lees ik dat.
Binnenkort ga ik naar een 100 Mbit/s glasvezel Internet.
De router komt dan in de meterkast te staan en alle apparaten worden op dezelfde etage gebruikt (appartement).
In feite zou de huidige Asus router deze snelheid (100 Mbits/s) toch volledig via WiFi door moeten geven of zie ik dat verkeerd?
Nu overweeg ik ook om een AC router (Apple Airport Extreme) te bestellen maar levert die dan ook echt veel meerwaarde op?
Graag uitleg / advies hoe dit nu precies in elkaar zit.
De volgende apparaten zijn via WiFi met deze router verbonden:
MacBook Pro 15” Retina 2014 met AC optie
Ipad Air 2 met AC optie
Samsung Galaxy S3 en S4
De 1 Gbit/s LAN poorten worden en zullen niet gebruikt worden.
Op mijn MacBook zie ik dat nu in de 5 GHz mode 450 Mbit/s mogelijk is en in de 2.4 GHz mode 217 Mbit/s, althans zo lees ik dat.
Binnenkort ga ik naar een 100 Mbit/s glasvezel Internet.
De router komt dan in de meterkast te staan en alle apparaten worden op dezelfde etage gebruikt (appartement).
In feite zou de huidige Asus router deze snelheid (100 Mbits/s) toch volledig via WiFi door moeten geven of zie ik dat verkeerd?
Nu overweeg ik ook om een AC router (Apple Airport Extreme) te bestellen maar levert die dan ook echt veel meerwaarde op?
Graag uitleg / advies hoe dit nu precies in elkaar zit.