Na de aanschaf van een nieuwe desktop leek het mij handig om mijn windows client van mijn laptop over te zetten naar de desktop. Op mijn laptop wil ik dan linux gaan draaien en puur voor tekstverwerken gebruiken. Is dit mogelijk? en zo ja hoe zou je dit kunnen doen?
Niet echt antwoord op je vraag. Maar als je de media hebt zou ik opnieuw installeren. Qua drivers e.d. wordt dit een drama.
👉🏻 Blog 👈🏻
Licentie valt wellicht over te zetten. Complete install clonen is vragen om problemen.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Waarschijnlijk is de Windows die op je laptop staat bij de laptop geleverd? Die is dan gekoppeld aan je laptop, en kan/mag niet op een ander systeem geïnstalleerd worden.
Dat gaat dus niet werken.
Dat gaat dus niet werken.
Google eens op Acronis Universal Restore hiermee kan je een hdd clonen en werkt windows op een andere pc.
Gebruik een tooltje als https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ om de key te achterhalen en zoek naar de juiste ISO (ja dit is legaal, maar zoek wel een schone) en herinstalleer deze op je desktop. De vraag is echter of dit wel mag volgens de officiële overeenkomst. Dat het kan is een 2e..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dit antwoord had je makkelijk zelf kunnen bedenken en anders vinden als je de zoekfunctie van het forum had gebruikt. Ook Google weet het antwoord. Ik verwacht dat het OS met de laptop is meegeleverd en die mag je niet overzetten, dat gaat tegen de regels in de EULA in, daar ben je mee akkoord gegaan.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Bedankt voor alle reacties, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om nog een windows te kopen voor mijn desktop. Alleen deze heb ik gekocht op mijn laptop maar nu wil hij mijnlaptop upgraden naar windows 8.1 ipv een file zodat ik het op mijn desktop kan zetten...
Waar heb je hem gekocht en wat heb je precies gedownload?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Tip:
http://linustechtips.com/...-a-new-motherboard/page-1
In dit geval eerst even de boel naar het nieuwe systeem clonen en daarna deze tool draaien.
http://linustechtips.com/...-a-new-motherboard/page-1
In dit geval eerst even de boel naar het nieuwe systeem clonen en daarna deze tool draaien.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
ja het ligt eraan of windows op een installatie partitie staat.
Als dat zo is heb je er niks aan of je zou je harde schijf eruit moeten halen en aan de desktop moederbord aansluiten.
En dan vervolgens microsoft bellen dat je een nieuwe computer hebt.
Maar ook dan als je een nieuwere windows moet kopen moet je weer diep in de buidel tasten.
Als je een nieuwe koopt zal je misschien windows 8.1 erop installeren.
Het licht eraan natuurlijk wat voor een desktop je gekocht hebt.
Bij de medion dekstops zitten er windows gratis bij, als het een zelfbouw is zal je een nieuwe windows moeten kopen.
meestal bij alle a merken desktops zit wel windows erbij.
mvg:rjmno1
Als dat zo is heb je er niks aan of je zou je harde schijf eruit moeten halen en aan de desktop moederbord aansluiten.
En dan vervolgens microsoft bellen dat je een nieuwe computer hebt.
Maar ook dan als je een nieuwere windows moet kopen moet je weer diep in de buidel tasten.
Als je een nieuwe koopt zal je misschien windows 8.1 erop installeren.
Het licht eraan natuurlijk wat voor een desktop je gekocht hebt.
Bij de medion dekstops zitten er windows gratis bij, als het een zelfbouw is zal je een nieuwe windows moeten kopen.
meestal bij alle a merken desktops zit wel windows erbij.
mvg:rjmno1
Pagina: 1